آینده خانه‌های هوشمند با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

آینده خانه‌های هوشمند با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

اینترنت اشیا (IoT) اصطلاحی ست که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از محصولات قابل استفاده می‌باشد از اتومبیل، لوازم خانگی، امنیت، رایانه تا موارد دیگر. عنصر مشترک در بین این فناوری‌ها این است که همه آنها راهکارهای تعبیه شده شده با حالت‌های پیشرفته ارتباط برای تبادل داده‌ها و اطلاعات موجود در هر نوع و مدل جدید را دارند.

خانه‌ هوشمند

اینترنت اشیا (IoT) اصطلاحی ست که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از محصولات قابل استفاده می‌باشد: از اتومبیل، لوازم خانگی، امنیت، رایانه تا موارد دیگر. عنصر مشترک در بین این فناوری‌ها این است که همه آنها راهکارهای تعبیه شده شده با حالت‌های پیشرفته ارتباط برای تبادل داده‌ها و اطلاعات موجود در هر نوع و مدل جدید را دارند.

امروزه ما از اینترنت اشیا (IoT) برای انجام هر کاری از نظارت بر امنیت منزل خود تا بررسی تصاویر ماهواره‌ای سطح بالا و شرایط آب و هوایی استفاده می‌کنیم. برنامه نویسی این فناوری در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته است و شامل اشکالی از هوش مصنوعی (AI) می‌شود.

از این گذشته بسیاری از این سیستم‌ها در حال آموختن یادگیری ماشین (ML) هستند تا درک بهتری از نیازهای ما و تحقق آرزوها داشته باشند.

برنامه نویسی ML نوعی تجزیه و تحلیل آماری است که برای پیش‌بینی نتایج احتمالی استفاده می‌شود. هرچه این نرم‌افزار داده‌های بیشتری را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند، باهوش‌تر می‌شود و می‌تواند درباره آنچه در آینده باید انجام شود، تصمیمات بسیار دقیقتری بگیرد.

مصرف کنندگان امروزه برای تولید راه‌های جدید محافظت از خانه‌ها و کارآمد ساختن برنامه‌ها در یک مکان از طریق مراکز هوشمند، کنترل از راه دور دستی و دستیاران دیجیتال نظیر سیری و گوگل اسیستنت، الکسا ، به AI و ML متکی هستند.

خانه هوشمند مدرن متشکل از دستگاه‌های الکترونیکی است که کارایی و سهولت استفاده را به داخل خانه می‌بخشد. از آنجا که بسیاری از این دستگاه‌ها به خانه معرفی می‌شوند، از طریق فناوری بی‌سیم می‌توان اطلاعات آنها را جمع کرد و از آنجا که کاربران دستگاه‌های هوشمند بیشتری را به خانه خود اضافه می کنند، می‌توانند آنها را به سیستم‌های هوشمند ملحق کنند که از طریق رابط‌های بصری با یکدیگر صحبت می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند نقش مدیریتی در حفظ خانه را به عهده بگیرد، وظایفی نظیر بررسی مصرف سوخت در برابر گزارش‌های هواشناسی و تنظیم دمای خانه را بر عهده بگیرد. هرچه این ابزارها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند، برنامه نویسی ML بیشتر یاد می‌گیرد تا زندگی شما آسان‌تر و کارآمدتر شود.

مطالب مرتبط

برترین دستگاه‌های خانگی هوشمند برای سال 2020- بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به خلاصه‌ای از تکنولوژوی خانه هوشمند و نیز چند مورد از برترین دستگاه‌های خانگی هوشمند در بخش‌های بلندگوهای هوشمند و کنترلرها، دوربین‌های نظارتی هوشمند، قفل درب هوشمند، توموستات هوشمند و لامپ هوشمند پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر دستگاه‌های خانگی هوشمند نظیر گجت‌های هوشمندآشپزی، جاروبرقی هوشمند، سیستم نظارت بر کودک و گجت‌های هوشمند مورد استفاده در بیرون از خانه بپردازیم.

برترین دستگاه‌های خانگی هوشمند برای سال 2020

اگر همه دستگاه‌های زندگی شما بتوانند به اینترنت وصل شوند چه می‌شود? در این صورت نه تنها رایانه و تلفن‌های هوشمند بلکه همه اشیا نظیر ساعت، بلندگو، چراغ، قفل درب، دوربین، پنجره، پرده، بخاری، لوازم‌خانگی، وسایل آشپزی را می‌توان از طریق اینترنت کنترل کرد.

خانه‌های هوشمند در سال 2020 محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد

از سال 2014 دستگاه‌های خانگی هوشمند با معرفی دستیار گوگل ، پورتال فیسبوک و آمازون اکو ، به یک کالای مرسوم تبدیل شده‌اند.

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بحش اول

در سال 2019 سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانگی بیشتر از هر زمان دیگری چشمگیر و همه‌گیر شده‌اند. استفاده از یک سیستم هوشمند دیگر فقط به این معنی نیست که از الکسا بخواهید آب و هوا را پیش‌بینی کند یا آهنگ جدید و محبوبی را پخش کند. اکنون می‌توانید از دستگاه‌های هوشمند برای کباب کردن مرغ در کباب‌پز خود استفاده کنید و یا در حالی مشغول به تماشای یک فیلم هستید چراغ‌ها را در اتاق نشیمن خاموش یا روشن نمایید.