اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

اینترنت اشیا انقلابی در جهان صنعتی است و همچنین تأثیر عمیقی بر روی بخش مصرف کننده نیز داشته است. با پیشرفت مداوم به سمت یک جهان هوشمند، IoT بخشی از جنبه‌های متعدد زندگی شما خواهد بود.

اینترنت اشیا IoT

اینترنت اشیا انقلابی در جهان صنعتی است و همچنین تأثیر عمیقی بر روی بخش مصرف کننده نیز داشته است. با پیشرفت مداوم به سمت یک جهان هوشمند، IoT بخشی از جنبه‌های متعدد زندگی شما خواهد بود. IoT می‌تواند به بیماران در استفاده از برنامه‌های دارویی کمک کند، صرفه‌جویی در صورتحساب‌ها را برای خانواده‌ها انجام دهد و برای کسب و کارها و مدیریت دارایی آن‌ها مؤثر باشد. به همان شیوه، IoT قصد دارد تا مدارس و آموزش را به‌طورکلی تغییر دهد. در ادامه، درباره‌ی مدارس آینده که شامل ساختمان آن، کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها و امکانات دیگر آموزشی است بحث می‌شود.

مدارس آینده نشان دهنده فشار به سوی تجربه آموزشی و غنی‌سازی بیشتر درک دانش آموزان است. تخته‌ها، کتاب‌های درسی، قلم‌ها، تجهیزات، سالن‌ها، ورزشگاه‌ها، زمین‌ها، میزها، ساختمان‌ها و کل کلاس‌ها به تکنولوژی ابری متصل می‌شوند که منجر به امنیت و تعامل بیشتر، یادگیری بهتر و افزایش دسترسی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌شود.

پس از دسترسی به ورودی مدرسه، دانش آموزان، معلمان و کارکنان از طریق برچسب‌های RFID در کارت‌های شناسایی منحصر به فرد شناسایی می‌شوند. این اطلاعات به سیستم مدیریت امنیت مدرسه در ابر ارسال می‌شود و اجازه نظارت بر مدرسه در هر زمانی را می‌دهد. همان سیستم ورود دانش آموزان را به کلاس ثبت می‌کند و نیاز به حضور در ابتدای کلاس را از بین می‌برد.

از کتاب‌های درسی تا Techbooks

کتاب‌های درسی در کلاس‌های هوشمند بیشتر شبیه به "کتاب‌های فنی" می‌باشند. کتاب‌های درسی با تکنولوژی پیشرفته و با قلم‌های هوشمند دانش آموزان را قادر می‌سازد بخش‌های جالب یا دشوار را برجسته کنند که البته در سیستم مدیریت کلاس درس ذخیره می‌شود. ابزارهای علمی در آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی در حال حاضر به ابر متصل می‌شوند، ضبط و ذخیره داده‌ها برای ایجاد یک گزارش آزمایشگاهی استاندارد به صورت خودکار و بدون نیاز به کتابچه راهنمای کاربر انجام می‌شود. بدین ترتیب، علاوه بر یادگیری بیشتر، دانش آموزان قادر نخواهند بود گزارشات آزمایشی خود را از روی یکدیگر کپی کنند.

مدارس آینده دارای امنیت بیشتری خواهند بود اما آیا این نیاز به حفظ حریم خصوصی دانش آموزان را دارد؟ در برخی مدارس دولتی مدرن، دانش آموزان معمولاً کلاس خود را ترک می‌کنند و با عبور از سالن و رفتن به سرویس بهداشتی از بخش دیگر مدرسه خارج می‌شوند. با هوشمند سازی مدارس حرکت دانش آموزان به ابر منتقل می‌شود و مسیر رفت و آمد آن‌ها در مدرسه ثبت می‌شود. اگرچه این روند ممکن است برای دانش آموزان منضبط آزار دهنده باشد اما از طرفی دانش آموزان خاطی را کنترل می‌کند.

آموزش دقیق‌تر

کلاس‌های درس به تخته‌های هوشمند متصل خواهند شد، همانطور که ورزشگاه‌ها و زمین‌های فوتبال با میکروفون‌های هوشمند طراحی شده‌اند. کلاس‌های هوشمند مجهز به تخته‌های هوشمند مشکلات از عقب ماندن دانش آموزان از درس را رفع می‌کنند. دانش آموزان می‌توانند یادداشت‌های گذشته در برنامه وب کلاس را بررسی کنند، زیرا تخته هوشمند همه موارد نوشته شده را ثبت می‌کند. همین امر برای کلاس موسیقی نیز صادق است. اگر معلم شما نام یک ترکیب را در سیستم بنویسد، تخته هوشمند پیشنهاد می‌کند که ملودی‌ها را تجزیه و تحلیل کند و یا برنامه را برای دانش آموزان فراهم کند تا زمینه یادگیری بیشتری فراهم کند.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا و راهکارهایی برای افزایش ایمنی در محل کار 

سوانح و آسیب‌های جسمی در محل کار خصوصا در مشاغل صنعتی و خاص بسیار شایع است. نوآوری‌های اینترنت اشیا (IoT) و اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) می‌تواند به بهبود ایمنی فضای کاری کمک کند.

کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت توربین‌های بادی

دنیای متصل به انرژی است؛ اگر تولید کنندگان سخت‌افزارها بتوانند نیاز به ابزارهای الکترونیکی را تضمین کنند، باد می‌تواند بخش بزرگی از این تصویر باشد. باد می‌تواند بخش بزرگی از این تصویر باشد اگر تولید کنندگان بتوانند نیازهای بی‌سیم را برآورده سازند.

کاربردهای اینترنت اشیا صنعتی و صنعت تدارکات و پشتیبانی

اینترنت اشیا صنعتی در بخش‌های مختلف فناوری از صنعت تدارکات جمله نقش کلیدی دارد. به همین منظور، در ادامه برخی از نکات تاثیرگذار در پذیرش IIoT در تدارکات بررسی می‌شوند. توجه به این نکته که تعامل این دو تکنولوژی منجر به کاهش کمبود غذا در سطح جهانی می‌گردد، حائز اهمیت است.

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در حوزه آموزش زبان‌های خارجی

تحقیقات نشان می‌دهد که شبیه‌سازی‌های مبتنی بر IoT باعث بهبود مهارت شنیدن، خواندن و صحبت کردن دانش آموزان در زبان‌های خارجی می‌شود، زیرا سیستم IoT می‌تواند تجربه‌ هیجان‌انگیزی را از طریق استفاده از اجسام متصل، ایجاد کند.