چگونه بانک‌ها از واقعیت مجازی (VR) استفاده می‌کنند؟

بانک‌ها چگونه از واقعیت مجازی (VR) استفاده می‌کنند؟

واقعیت مجازی در بانکداری با ظهور هوش مصنوعی، آزمایشگاه نوآوری و مرگ شعب بانک‌های فیزیکی به یک موضوع داغ تبدیل شده است.

واقعیت مجازی VR

واقعیت مجازی در بانکداری با ظهور هوش مصنوعی، آزمایشگاه نوآوری، و مرگ شعب بانک‌های فیزیکی به یک موضوع داغ تبدیل شده است . یک راه برای تلنگر زدن به ذهن مشتری از طریق VR وجود دارد، اما اینکه چگونه باید آن را با کسب و کار متناسب کرد هنوز برای اکثر افراد ناشناخته است.

با توجه به DIGI-Capital، درآمد سرانه سرمایه‌گذاری در VR در سال 2015-2016 به 2 میلیارد دلار خواهد رسید و طبق تحقیقات IDC انتظار می‌رود که درآمد VR از سال 2016 تا 2020 از 5/2 میلیارد دلار به 162 میلیارد دلار یا بیشتر برسد.

بانک‌ها علاقه‌مند به استفاده از VR در کسب‌وکار خود هستند. و مانند هر تکنولوژی جدید دیگر، VR نیز پیش از آنکه به‌طور گسترده در تمام خدمات مالی مورد استفاده قرار گیرد، با بعضی از مخالفت‌ها روبرو خواهد شد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که چون بانک‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند حتماً به این معنا نیست که همه‌ی آنها یا اینکه در همه جا بتوان از آن استفاده کرد. بانک‌ها با چگونگی استفاده ، تشخیص زمان مناسب و اینکه چه کسانی مشتریان آنها خواهند بود خود را مورد آزمایش قرار می‌دهند. بااین‌حال، واضح است که اگر مشتریان خوششان بیاید، بانک‌ها از آن استفاده خواهند کرد.

Raja Bose، مدیر مشاور بانکداری خرده فروشی جهانی در Genpact می‌گوید " به ندرت دیده می‌شود که مشتریان بانکی یک کانال یا یک راه برقراری ارتباط با یک بانک را دوست ندارد" ، "شعب، مراکز تماس، آنلاین، تلفن همراه؛ بانک‌ها در حال حاضر برای مشتریان این امکان را فراهم کردند که با آنها از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. هرچقدر روش‌های بیشتری برای دسترسی مشتریان به بانک‌هایشان وجود داشته باشد همیشه مشتریانی وجود خواهند داشت که از آن خوششان بیاید و بخواهند از آن استفاده کنند "

بااین‌حال، برخی از بانک‌ها در حال حاضر از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند. در زیر مثال‌هایی از سه بانک که از VR استفاده می‌کنند را آوردیم:

BNP Paribas:

غول بانكی فرانسوی BNP Paribas یک برنامه مبتنی بر VR را برای بانكداری خرده‌فروشی معرفی كرد كه به کاربران امکان دسترسی عموم به فعالیت حساب و ثبت تراکنش‌ها را می‌دهد. شاید این اولین تجربه استفاده از خدمات مالی بانکی باشد، برخلاف روش بازاریابی بانک‌هایی مانند Citi و Wells Fargo که در پایین به آنها اشاره خواهد شد از آن برای شناخته شدن برندشان استفاده می‌کنند.

Bose گفت: "مفاهیم بانکی و پس‌انداز و پس انداز در هزینه بازنشستگی - همه این موارد اغلب نامحسوس هستند." تا حدودی VR راهی برای کمک به مشتریان است تا بتوانند بعضی از چیزها را ملموس‌تر دریابند. مجازی‌سازی یک ابزار خوب برای تجسم داده است. اگر بتوانید با یک‌راهی نشان دهید چگونه 100 دلاری که شما امروز ذخیره می‌کنید تبدیل به یک مقدار زیادی پول در طی 20 سال می‌شود برای درک خیلی راحت‌تر است.

Citi:

Citi با همکاری Live Nation و NextVR یک سری کنسرت‌های واقعیت مجازی زنده را ارائه می‌دهد. در این مورد، طرفداران از هدست‌های VR استفاده می‌کنند تا نمایش‌های تلویزیونی و "تجربه‌های پشت صحنه" را با برخی هنرمندان محبوب تماشا کنند.

Wells Fargo:

توسعه‌دهندگان آزمایشگاه دیجیتال Wells Fargo در حال کار بر روی یکپارچه‌سازی VR با خدمات مالی نسل بعدی هستند. آزمایشگاه‌های دیجیتال با امکانات 1700 فوت مربعی در سانفرانسیسکو با هدست‌های واقعیت مجازی، صفحه‌های نمایش لمسی با کیفیت بالا و کنفرانس ویدئویی، تقریباً 10 سال پیش به عنوان یک «فضای آنلاین» تکنولوژی‌های جدید را برای مشتریان، مدیران و کارکنان دیگر نمایش می‌دادند.