تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند (قسمت اول)

تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند (قسمت اول)

در طول قرن‌ها، انسان‌ها جهش‌های بزرگی را در مسیر ساخت، تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر و جهان انجام داده‌اند. در حال حاضر ما به میزان قابل‌توجهی از دانش نامحدود تکنولوژی‌های روز دست یافته‌ایم.

فناوری

در طول قرن‌ها، انسان‌ها جهش‌های بزرگی را در مسیر ساخت، تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر و جهان انجام داده‌اند. در حال حاضر ما به میزان قابل‌توجهی از دانش نامحدود تکنولوژی‌های روز دست یافته‌ایم. این روزها، پیشرفت‌های تکنولوژیکی سریعتر از همیشه پیش می‌روند و مرزهای بین حوزه‌های فیزیکی، دیجیتال و بیولوژیکی را از بین می‌برند.

همانطور که فناوری به تکامل می‌رسد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تمام جنبه‌های زندگی و جامعه را به‌طورکلی تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه نگاهی به تکنولوژی‌های برتری که عامل اصلی پیشرفت جهان است، می اندازیم.

1.    هوش مصنوعی

همه ما فیلم‌های علمی تخیلی را در مورد هوش مصنوعی که تهدید می‌کنند نژاد بشر را از بین ببرند ، دیده‌ایم. اما این همه‌ی واقعیت نیست. AI امروزه در برنامه‌های کاربردی مانند بازی‌های ویدئویی، جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری و شناسایی اسپم در ایمیل‌های شما استفاده می‌شود.

در حال حاضر هوش مصنوعی با استفاده از برنامه‌های خودآموز در اپلیکیشن‌های متعددی که زندگی افراد را بهبود می بخشند و عملیات تجاری را ساده‌تر می‌کنند، سریعتر از همیشه پیش می‌روند. این کاربردها شامل دستیاران مجازی شما مانند سیری اپل یا صفحه اصلی گوگل، پیشنهادات فیلم Netflix برای شما، ربات‌های چت وب پشتیبانی، یا ردیابی ETA از Eber Eats ها، می‌شوند که به شما کمک می‌کنند تا سؤالات و درخواست‌های خود را مطرح و زندگی خود را ساده‌تر کنید. در واقع هوش مصنوعی برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه‌ی پیشنهادات دقیق‌تر طراحی شده است. 

گوگل، در حال حاضر بر روی یک الگوریتم کار می‌کند که اجازه می‌دهد تا هوش مصنوعی تجربه رانندگی را همانطور که انسان انجام می‌دهد، یاد بگیرد. انتظار می‌رود که خودروهای مستقل از مزایای متعددی از جمله تصادفات جاده‌ای کمتر، مصرف سوخت مؤثرتر و کاهش ترافیک بهره‌مند شوند.
همچنین مراقبت‌های بهداشتی امکانات متعددی از یکپارچه‌سازی AI را در سیستم‌های موجود در اختیار دارد. یک کاربرد قابل‌ملاحظه‌ای از AI در مراقبت‌های بهداشتی شامل اتصال AI به یک مغز دچار اختلال می‌باشد تا بتواند با پروتز متصل به آن ارتباط برقرار کند و آن را کنترل نماید.

درحالی‌که برنامه‌های کاربردی آینده AI برای ساده‌سازی و کارآمدی بیشتر زندگی ما طراحی و ساخته شده‌اند، در میان برخی از آن‌ها نه تنها وابستگی به این تکنولوژی، بلکه در مورد تعداد کارهایی که جایگزین انسان می‌شوند، احتیاط می‌شود. برخی از این تکنولوژی‌ها در حال حاضر در زندگی روزمره، از جمله پرداخت پول خودپرداز، پشتیبانی آنلاین، و دیگر نقشهایی که با هزینه بسیار کمتر با استفاده از AI قابل پرداخت می‌شوند، به کار گرفته می‌شوند. بااین‌حال، رشد این صنعت به عنوان "انسانها در مقابل AI" مشاهده نمی‌شود، بلکه این تکنولوژی ادغام هر دو نیرو را برای ایجاد ماجراجویی و یک جهان بهتر می‌بینند.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

زبان‌های برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا در سال 2018

همانطور که می‌دانیم، هدف از فناوری IoT اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری و بهبود کیفیت محصول است. هر یک از سه مرحله‌ی  اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل ، دارای محیط کاری متفاوت با مجموعه‌ای از محدودیت‌های مختلف است.

درمان بیماری سرطان با کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

تکنولوژی اینترنت اشیا می‌تواند به ساده نمودن زندگی روزانه‌ی ما کمک کند. در این راستا صنعت بهداشت و درمان یکی از زمینه‌هایی است که IoT می‌تواند روی آن تأثیر مثبت بگذارد.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است