ده شرکت برتر که شهرهای هوشمند را ساختند

ده شرکت برتر که شهرهای هوشمند را ساختند

بر اساس گزارش Frost & Sullivan، انتظار می‌رود شهرهای هوشمند، فرصت‌های تجاری زیادی را در صنایع مختلف با ارزش بازار 1.565 تریلیون دلار در سال 2020 ایجاد کنند.

شهر هوشمند

بر اساس گزارش Frost & Sullivan، انتظار می‌رود شهرهای هوشمند، فرصت‌های تجاری زیادی را در صنایع مختلف با ارزش بازار 1.565 تریلیون دلار در سال 2020 ایجاد کنند. فناوری‌هایی مانند اندازه‌گیری هوشمند، شبکه‌های حسگر بی‌سیم، پلتفرم‌های باز، پهنای باند بالا و رایانش ابری قطعات کلیدی زیرساخت‌های شهر هوشمند هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که دو شرکت از فروشندگان بزرگ در بازار فناوری هوشمند IBM و سیسکو در جایگاه‌های ویژه‌ای هستند. در ادامه شرکت‌های دیگری که تکنولوژی شهرهای هوشمند ارتقا می‌دهند، معرفی می‌شوند.

ده شرکت زیر، آنهایی هستند که در حال حاضر در این بازار در حال رشد هستند و فعالیت‌های خود را در این راستا افزایش خواهند داد. شهرهای هوشمند توسط این ده شرکت برتر ساخته شده‌اند:

  • Cisco
  • Schneider Electric
  • Siemens
  • Microsoft
  • Hitachi
  • Huawei
  • Ericsson
  • Toshiba
  • Oracle

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 بیش از 26 شهر هوشمند در سراسر جهان وجود خواهد داشت که بیش از 50 درصد آن در اروپا و امریکا خواهد بود.
تکنولوژی شهرهای هوشمند، زندگی را برای ساکنان آن در موارد زیر ساده‌تر می‌کند:

  • انرژی
  • فناوری و نوآوری
  • پایداری برنامه‌ها
  • برنامه‌ریزی شهری و ساخت و ساز
  • رفت و آمد شهروندان
  • امنیت و حریم شخصی

تمام این بلوک‌های ساخت شهرهای هوشمند منجر به ایجاد یک کسب و کار یک میلیارد دلاری می‌شوند که برای تأمین کنندگان آن بسیار جذاب است. بااین‌حال، تحقیقات نشان می‌دهد که در حال حاضر، انرژی هوشمند و فناوری هوشمند مهمترین پارامترهای شهرهای هوشمند است. از طرفی تحرک شهروندان و شرایط ترافیک معمولاً بزرگترین مشکلات در شهرهای مدرن شهری است و تقاضای رو به رشدی در ارائه‌ی راهکارهای سازگار با محیط‌زیست وجود دارد که در بلندمدت برای خودروهای الکتریکی سود بیشتری خواهد داشت.

هر شهر هوشمند دارای تعدادی ویژگی منحصربه‌فرد و همچنین فرصت‌های تجاری خاص است. شرکت‌ها در فضای شهر هوشمند نه تنها با شراکت یکدیگر به ارائه قابلیت‌های هوشمندانه می‌پردازند، بلکه با همگام شدن با شرکت ‌کنندگان مختلف در این اکوسیستم فرصت مناسبی برای پیشرفت این روند فراهم می‌آورند.

مطالب مرتبط

شهر هوشمند مجموعه ای به هم پیوسته از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است که در جهت ارتقا عملکرد سرویس های شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندانش با یکدیگر همکاری می کند. قابلیت زندگی یا Livability یکی از عوامل کلیدی در شهرهای هوشمند است و بخشی از اصول شهر هوشمند به حداقل رساندن استفاده از منابع و کاهش هزینه های کلی است.

Cisco با همکاری Teradata اینترنت اشیا خود را برای پیشرفت شهرهای هوشمند توسعه می بخشد. شرکت Teradata اعلام کرده است که با Cisco در حال همکاری برای یافتن راهکاری جهت انتقال دیجیتال داده ها با تمرکز بر شهرها و جوامع هوشمند است.

با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، کاربرد اینترنت در همه ی بخش های زندگی ما انکار نشدنیست وبدین ترتیب بیشتر افراد تمایل به استفاده از دستگاه های هوشمند چندگانه را دارند.

Nobka_smartcity_norm.jpg

طبق گزارشی جدید تا سال 2025 شهرهای هوشمند به یک اصل مهم تبدیل می شود و داده ها اهمیتی حیاتی در زندگی پیدا می کنند.

انسان‌ها شهرها را دوست دارند، این علاقه تا جاییست که سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند تا سال 2050، 66 درصد از ما در شهرها زندگی خواهیم کرد. بنابراین چگونه باید اطمینان حاصل کرد که همه افرادی که شهرها ساکن هستند آب تمیز دارند یا به راحتی می‌توانند از شهر خارج شوند و یا به راحتی تنفس کنند؟ خوب، ما این شهرها را هوشمند میسازیم.

یک شهر هوشمند می تواند همان شهری باشد که شما می خواهید

در تعاریف مختلف استراتژی های شهری، دانشگاهی، شرکت ها ودیگر سازمان ها، اختلاف نظراتی در تعریف شهرهوشمند وجود دارد. به طورمثال «شهر متصل» ، «شهر انعطاف پذیر» ، «شهر حس شدنی» ، «جامعه هوشمند» ، «شهر دیجیتال»، «جامعه ی دیجیتال» و حتی «دهکده هوشمند» از معادل های لغوی ارائه شده برای شهر هوشمند هستند. اما شهر هوشمند دقیقا چه می کند؟

شهرهای هوشمند و اکوسیستم تکنولوژی

شهر هوشمند شهری خلاقانه است که تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) و دیگر وسیله ها را برای بهبود کیفیت زندگی، کارایی سرویس ها و عملکردهای شهری به کار میگیرد تا نیازهای فعلی و آینده ی نسل ها را با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی، اجتماعی و محیطی با اطمینان برآورده کند.

پنج روند رو به رشد شهرهای هوشمند در سال 2018

با کمک تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات (ICTs) که برای بهبود عملیات، خدمات و کیفیت زندگی طراحی شده اند، به نظر می رسد شهرهای هوشمند در سال 2018 شاهد پیشرفت های عمده ای باشند. توسعه سریع اینترنت اشیا (IoT) و اکوسیستم دستگاه های متصل به هم، روند پیشرفت شهرهای هوشمند را در سرتاسر جهان تسریع می کند.

آشنایی با مهمترین پروتکل‌های ارتباطی شهر هوشمند، قسمت اول

یکی از پیش نیازهای اساسی هوشمندسازی شهرها، ایجاد بسترهای ارتباطی مورد نیاز برای ایجاد ارتباط بین اشیا، سنسورها و محرک‌ها در یک شهر است. دو فاکتور اساسی برای یک پروتکل ارتباطی در ابعاد شهر، مصرف پایین انرژی و دامنه بالای آن است. در این مطلب سه پروتکل مهم و شناخته شده این اکوسیستم مورد بررسی و مقایسه قرار خواهد گرفت.