آینده‌ی امروز: نگاهی به تکنولوژی رستوران‌های هوشمند

نگاهی به تکنولوژی رستوران‌های هوشمند

اخیراً تعدادی رستوران یک تجربه کامل غذایی به صورت خودکار را ارائه کرده‌اند. آینده‌گرایی بسیار جالب و هیجان انگیز است، اما امروزه اتوماسیون محل کار واقعاً شبیه چیست؟

این روزها اغلب تکنولوژی‌های بکارگرفته شده چه در کیوسک‌های ارائه شده توسط رستوران و چه در دستگاه‌های تلفن همراه مشتری بصورت خود سفارش است. رستوران‌های با سرویس سرعتی-تصادفی مانند Panera، Starbucks و غیره به مشتریان با گزینه‌های چندگانه خدمات ارائه می‌دهند که بسیار شبیه به صنعت بانک است.

در یک بانک، شما می‌توانید یک سرویس گویای سنتی، یک دستگاه خودپرداز یا یک سیستم بانکی آنلاین موبایلی را انتخاب کنید. در رستوران‌ها نیز مانند بانک‌ها می‌توان از خدمات شمارنده سنتی، سفارش دادن از طریق کیوسک، صفحه نمایش لمسی و همچنین سفارش آنلاین موبایلی بهره‌مند شوید. تامی ویچیک، بنیانگذار و رئیس سیستم Nextep Systems، با شعار " غذا را سریع‌تر سفارش بده" می‌گوید: "تمام سفارشات بر اساس تحویل به موقع و مدیریت موجودی در زمان واقعی برنامه‌ریزی می‌شوند.

Chili's® Grill & Bar یکی از پیشگامان این نوع رستوران‌ها بودند که در اواسط سال 2014، نام بزرگترین رستوران دارای تبلت‌های روی میزی در ایالات‌متحده را به خود گرفت.

حدود شش ماه بعد Applebee اعلام کرد که قصد دارد 100،000 تبلت رومیزی را به منظور سفارش و پرداخت سریع‌تر تهیه کند. نه Chili و نه Applebee دیگر با سرویس tableside کار نمی‌کنند، اما Chili توانسته با جمع‌ کردن دوستان و خانواده در کنارهم با صرف غذا و سرگرمی مثل اخبار روز آمریکا و بازی‌های تعاملی مفهوم تبلت را فراتر از این ببرد. 

Woycik گفت: "خودکار سازی وظایف ساده، مانند نظارت بر ورود و محاسبه تغییرات، به رستوران‌ها اجازه می‌دهد که سرعت خدماتشان بهتر شود و ارزش بیشتری برای مشتریان خود فراهم کنند.خدمات مشتری به معنای موارد مختلف برای مشتریان مختلف است که لازم نیست رو در رو انجام شود. همه مشتریان می‌توانند کیفیت غذا، درستی سفارش و سرعت خدمات را ارزیابی کنند، این به این معناست که فناوری‌های هوشمند در حال رشد هستند"

فناوری Back-of-House :

علاوه بر خودکارسازی front-of-house (اشاره به تمام اقدامات و فضاهایی که مشتری در طول مدتی که در یک رستوران هست در معرضش قرار می‌گیرد) در رستوران‌ها، تکنولوژی back-of-house (شامل تمام فضاهای پشت صحنه است که مشتریان آن را نمی‌بینند) نیز در حال حاضر بر بهبود خدمات تمرکز دارد.

Woycik گفت: "نیروی کار با وظایف ساده‌تری که توسط فناوری ماشینی ارائه می‌شود بر تولید (یعنی ساخت غذا) و خدمات به مشتری تمرکز خواهند داشت." "ارتباطات رو در رو کمتری با مشتری وجود خواهد داشت، اما سرعت خدمات بهبود خواهد یافت.

خدمات سواره یا بدون پیاده شدن (که بیش از 65 درصد از سفارش‌ها در برخی از زنجیره‌ها را فراهم می‌کند) تجربه مشتری را غیرشخصی کرده است، اما مشتریان نشان داده‌اند که از ارزش، صحت سفارش و سفارشی‌سازی در یک تجربه سفارش سنتی رضایت داشتند.