پایان دوران سلفی با بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده

پایان دوران سلفی با بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده

تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) ارتباط ما با دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر می‌دهد. ما دیگر برای ارسال پیام‌های متنی خود، به صفحه نمایش کوچک گوشی‌های تلفن همراه، وابسته نیستیم، در عوض، دوربین صفحه نمایش به پلتفرم اصلی و پورتال ما تبدیل می‌شود زیرا AR صفحه نمایش ما را به محیطی واقعی در پیرامون ما تبدیل می‌کند.

واقعیت افزوده AR

تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) ارتباط ما با دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر می‌دهد. ما دیگر برای ارسال پیام‌های متنی خود به صفحه نمایش کوچک گوشی‌های تلفن همراه وابسته نیستیم؛ در عوض دوربین صفحه نمایش به پلتفرم اصلی و پورتال ما تبدیل می‌شود زیرا AR صفحه نمایش ما را به محیطی واقعی در پیرامون ما تبدیل می‌کند.

ما در جهان "سلفی‌ها" زندگی می‌کنیم. شبکه‌ی پرطرفدار Instagram در اینترنت نسخه‌های متفاوتی از سلفی را ارائه داده است. در حال حاضر موج اول برنامه‌های مبتنی بر AR با ارائه‌ی شخصیت حیوانات و یا کارتونی قابل رؤیت است که ابتدایی‌ترین امکانات واقعیت افزوده به شمارمی رود.

موج بعدی AR با تغییر محیط اطراف ما رخ خواهد داد. به هنگام استفاده از فیلترهای Snapchat یا Instagram موجودات کارتونی در اطراف ما عبور می‌کنند. همچنین کنفرانس ویدئویی با کسی که در فاصله 2000 مایلی شماست طوری به نظر می‌رسد که در دفتر با شما نشسته است. با استفاده از این تکنولوژی‌ها مردم حتی قادر نخواهند بود که تشخیص دهند فیلم‌ها یا عکس‌های شما واقعی یا جعلی است.

با پیشرفت تکنولوژی AR، دوربین‌ها، پردازنده‌ها و سنسورها قوی‌تر می‌شوند و ما را از دنیای فردگرای خودمان به دنیای عمومی AR منتقل می‌کنند. علاوه بر این، واقعیت افزوده یک راه عالی برای تجسم و دیدن جهان سه‌بعدی، قبل از دیدن با چشمانتان است. به‌عنوان‌مثال، AR به دانشجویان پزشکی قبل از اینکه از نزدیک قلب انسان را ببینند، به آن‌ها عملکرد قلب یا حتی چگونگی جریان خون در عروق را به صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهد.

بعد از وقوع زمین لرزه، به خاطر وجود پس‌لرزه‌ها، ساختمان‌های آسیب دیده در هنگام نجات قربانیان زمین لرزه، در خطر هستند. با استفاده از AR، کسی که در منطقه‌ی آسیب دیده است می‌تواند محیط اطراف خود را با کسی که در یک منطقه امن است به اشتراک بگذارد. این اشتراک‌گذاری می‌توانند به امدادرسان کمک کند که چه نیازی فوری است و بهترین راه برای دسترسی به این منطقه را ارزیابی کند.

AR، چه در گوشی‌های تلفن همراه و یا در هدست‌های شبیه به عینک در آینده، کمک خواهد کرد. ما دیگر نیازی به نگاه کردن به یک آیکون روی یک صفحه کوچک برای استفاده از ابزارهای مفید نداریم بلکه با به‌کارگیری واقعیت افزوده ،از جهان اطراف برای خرید، نوشتن ایمیل، ارتباط با دوستان و دیگر عادت‌های روزانه که در حال حاضر روی یک صفحه انجام می‌دهیم استفاده می‌کنیم.

واقعیت افزوده توجه ما را بر تمام مناظر و فضاها متمرکز می‌کند. این مناظر جدید درباره خود و چهره‌های ما نیست، بلکه درباره دوستان، همسایگان و جوامع ما است. درعین‌حال امید است AR بتواند به صورت دیجیتالی به ایجاد یک دنیای بیرونی بپردازد که بیان می‌کند که ما چه کسی هستیم، چه می‌خواهیم باشیم و می‌خواهیم بیشتر وقتمان را در چه نوع محیط‌هایی صرف کنیم.

مطالب مرتبط

واقعیت افزوده (Augmented reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)

انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد. در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده می‌شوند. بدین شکل یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم به عناصر دنیای واقعی افراد اضافه می‌شود.

برای بسیاری از کشورها ، گردشگری یکی از بزرگترین صنایع توسعه دهنده‌ی اقتصاد داخلی محسوب می‌شود. کسب و کارهای مرتبط با گردشگری همیشه در تلاش هستند تا جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای جذب توریست به‌کار گیرند به‌ویژه این روزها که بخش زیادی از مسافران را افراد جوان تشکیل می‌دهند. واقعیت افزوده در گردشگری دارای پتانسیل زیادی برای افزایش تجارب مسافران است.

واقعیت افزوده AR و اپلیکیشن جدید ایکیا

همچنان که اینترنت نقش پررنگی روی خرید و خرده فروشی داشت، استفاده از واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR از عوامل به شدت تاثیرگذار روی خرید در سالهای آتی خواهد بود. اپلیکیشن جدید واقعیت افزوده AR ایکیا به شما اجازه میدهد، طراحی چیدمان خانه را به سبکی جدید تجربه کنید و این تجربه را با سایرین به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن تصمیم گیری خرید را تسهیل کرده و به شما این امکان را میدهد که محصولات متنوعی را در طراحی چیدمان خود بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

AR ،VR ،MR اگر گیج شدین اشکالی نداره

عبارت های AR، VR و MR تا قبل از سال 2016 زیاد شنیده نشده است و احتمالا تا قبل از آن این علائم اختصاری به یک اندازه مبهم بودند.

کاربرد واقعیت افزوده در املاک و مستغلات

واقعیت افزوده (AR) تقریباً در همه‌ی صنایع کاربرد دارد و مشاوره‌ی املاک از این امر مستثنی نیست. برخی از سازمان‌ها از این تکنولوژی در زمینه‌های مختلفی شامل کاتالوگ‌های چاپی تا خرید و فروش و تعامل روی صفحه‌ی نمایش گوشی همراه خود ، استفاده کرده‌اند.

راهنمایی بر واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده (AR) نوعی تکنولوژیست که دنیای واقعی را با استفاده از اطلاعات دیجیتالی و رسانه ها مثل مدل ها و ویدیوهای سه بعدی، پوشش دادن در لحظه دوربین گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوترها و عینک های AR کامل تر می کند.

استفاده از تکنولوژی های واقعیت نمایی در دنیای واقعی

اپلیکیشن های واقعیت نمایی (AR،VR و MR) از لحاظ کاربردی عملا بدون محدودیت هستند و می توانند در همه ی زمینه های زندگی، نقش مؤثر داشته باشند. تکنولوژی های واقعیت نمایی روش استفاده از اطلاعات و سرگرمی، برقراری ارتباط، به اشتراک گذاشتن خلاقیت و بیان آن و انجام کسب و کار را تغییر خواهد داد. در ادامه تعداد زیادی از اپلیکیشن های بیشمار این تکنولوژی و موارد استفاده از آن در زمینه های مختلف، معرفی می شوند.

Nobka_augmented-reality-shopping.jpg

VR، AR و MR فرصت‎های بی‎شماری برای تجارت ارائه می‎دهند، این تکنولوژی توانایی انتقال ما به یک دنیای مجازی و فوق العاده‎ای را دارد که در آن هر چیزی امکان پذیر است.