Nobka_Examples of IoT Applications.png

کاربرد اپلیکیشن های اینترنت اشیا در صنایع مختلف

هدف استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا، تغییر در کسب و کار و صنایع است. پیش بینی می شود که تکنولوژی IoT تا سال 2025 به ارزش اقتصادی معادل 11.1 تریلیون دلار برسد.

بر اساس گزارش Forrester، دو فرصت اساسی در زمینه ی تکنولوژی اینترنت اشیا در شرکت ها وجود دارد:

  • محصولات هوشمند: شرکت ها می توانند از ویژگی های جدید و فعال IoT و خدمات آن در محصولات هوشمند جدید بهره برده و تجارب جدیدی در این زمینه به دست آورند.
  • کسب و کار هوشمند: این شرکت ها می توانند ازتکنولوژی اینترنت اشیا برای بهبود عملکردهای خود با اطلاعات بهتر و دقیق تر استفاده نمایند.

در حال حاضر شرکت های بسیاری از مزایای داده های اینترنت اشیا برای بهینه سازی و نوآوری بهره می برند. در ادامه چند نمونه از اپلیکیشن های اینترنت اشیا در صنایع مختلف معرفی می شوند:

خطوط هواپیمایی: اپلیکیشن ردیابی تجهیزات برای مهندسین پرواز امکان نمایش مکان هر قطعه و تجهیزات تعمیر و نگهداری آن ها را فراهم می نماید. این نرم افزار نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه و بهبود فرآیند پرواز می شود بلکه باعث ایجاد احساسی خوشایند از یک پرواز مطمئن و بدون تاخیر برای مسافران می شود.

خدمات نگهداری از دارو: اپلیکیشن نظارت بر دمای دارو با استفاده از سنسورها به عنوان راهی مطمئن برای تحویل تجهیزات پزشکی است. کنترل دمای داروها کلید رعایت استاندارد و مقررات کیفیت است. اپلیکیشن های مرتبط با نگهداری دارو، هر گونه حمل و نقل را برای حصول اطمینان از درجه حرارات مناسب نظارت کرده و به بیماران مصرف به موقع داروها را یادآوری می کنند.

تولید: یک شرکت تولید کننده نورپردازی برای باغبانی، با ساخت یک اپلیکیشن هوشمند با استفاده از سنسورهای IoT، امکان بهینه سازی نور، مصرف انرژی و فتوسنتز گیاهان را فراهم آورده است. این اپلیکیشن، کسب و کار این شرکت را از تولید کننده سیستم های روشنایی به یک بهینه ساز گلخانه به عنوان یک سرویس تغییر داده است.

بیمه: یک شرکت بیمه، تخفیفات ویژه ای را برای بیمه گذارانی که از مچ بندهای هوشمند Fitbit استفاده می کنند در نظر گرفته است. خدمات ردیابی تناسب اندام بخشی ازاپلیکیشن Vitality است که هدف آن ادغام مزایای سلامتی با بیمه عمر است. با استفاده از این نرم افزار، مشتریان می توانند از مزایای بیمه ی هوشمند استفاده نمایند.

خدمات کسب و کار: یک شرکت خدماتی با استفاده از اپلیکیشن IoT ، بر عملکرد پرسنل خود با دریافت هشدار در مورد مسائل مربوط به خدمات نظارت کرده و اقدامات لازم را انجام می دهد.این اپلیکیشن با جمع آوری داده ها از هزاران سنسور در یک مکان مانند قهوه ساز، صابون وحوله نقش قابل توجهی در کاهش هزینه ها و بهبود سطح خدمات دارد.

رسانه ها و سرگرمی: یک شرکت طراح و تولید سرگرمی با استفاده از سنسورها در سالن ها، میزان تراکم جمعیت در آن مکان را مشخص می کند. اپلیکیشن اینترنت اشیای این شرکت الگوهای ترافیکی را به صورت به هنگام به منظور کمک به درک بهترین مکان ها برای تبلیغات مشخص می کند.