اینترنت اشیا (IoT) در آشپزخانه

اینترنت اشیا (IoT) در آشپزخانه

اینترنت اشیا (IoT) قرار است زندگی روزمره ما را دچار تغییر و تحول کند. در حال حاضر، این موضوع بیشتر در داخل و اطراف خانه تمرکز دارد. در چهار دیواری خانه‌ها، فرصت و پتانسیل بسیار بالایی برای محصولات در زمینه اینترنت اشیا وجود دارد تا زندگی ما را ساده‌تر، امن‌تر کند و از دغدغه‌های ما بکاهد.

اینترنت اشیا (IoT) قرار است زندگی روزمره ما را دچار تغییر و تحول کند. در حال حاضر، این موضوع بیشتر در داخل و اطراف خانه تمرکز دارد. در چهار دیواری خانه‌ها، فرصت و پتانسیل بسیار بالایی برای محصولات در زمینه اینترنت اشیا وجود دارد تا زندگی ما را ساده‌تر، امن‌تر کند و از دغدغه‌های ما بکاهد.

IoT ارائه دهنده سطح بعدی سیر تکاملی اینترنت است که با وسایل خانگی روزانه مانند تلویزیون، اتومبیل، لوازم خانگی، وسایل آشپزخانه، متصل می‌شود. نه تنها انتظار می‌رود IoT تغییر در نحوه ارتباط با محصولات ایجاد کند، بلکه باید به یک صنعت پررونق نیز تبدیل شود.

نسل آینده‌ی آشپزخانه‌ها از ایده اینترنت اشیا استفاده می‌کنند به‌طوری‌که یک آشپزخانه "هوشمند" می‌تواند جایگزین یک انسان باشد. ما در عصری بسر می‌بریم که می‌توان یخچال‌ها را به اینترنت متصل و کارد و چنگال‌ها را با بلوتوث فعال کرد. با پیچیده‌تر شدن دنیا آشپزخانه می‌تواند همان مکانی باشد که به پیشرفت و نوآوری چشمگیری می‌رسد.

شکی وجود ندارد که در اکثر افراد خوردن غذا و نوشیدنی به عنوان یکی از مهمترین کارهای روزانه‌شان است. و شکی نیست که روزانه حداقل سه بار غذا می‌خورند.

علاوه بر این، برای آشپزی همیشه این سؤال وجود دارد که آیا شما آن را به عنوان یک نیاز به خوردن، یک سرگرمی و یا یک کار هنری می‌بینید یا نه، این موضوع دلیل آن است تا افراد زمان قابل‌توجهی را صرف یادگیری آن می‌کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که آشپزخانه‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به یک موضوع داغ و قابل پیشرفت در مبحث اینترنت اشیا باشند. بنابراین شرکت‌های بزرگ و کوچک آغاز به استفاده از اپلیکیشن‌ها، سنسورها و فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای می‌کنند تا آشپزخانه شما هوشمندتر شود.

شرکت‌های محبوب مانند LG و سامسونگ اختراعات جدیدی داشته‌اند. با یخچال‌های هوشمند LG شما می‌توانید پس از خرید از مواد غذایی خود اسکن بگیرید، و این امر به شما کمک می‌کند تا بدانید چه چیزی در یخچال موجود دارید و در مورد خوراکی‌هایی که تمام شد به شما هشدار می‌دهد. بنابراین می‌تواند پیشنهادهایی بر اساس موادی که در یخچال وجود دارد به شما بدهد و زمانی که می‌خواهید موادی را جایگزین کنید، می‌توانید به صورت آنلاین از طریق صفحه نمایش (LCD) یخچال سفارش دهید. شرکت‌های زیادی در حال حاضر بر روی وسایل آشپزخانه تمرکز کرده‌اند.

مطالب مرتبط

خانه هوشمند؛ تاریخچه پروتکل‌های بیسیم و اهمیت آنها

اگر شما در صنعت اینترنت اشیا مشغول به فعالیت هستید، احتمالاً از طریق گزارشات سالانه و داده‌های آماری، با فرصتهای پیش روی خانه‌های هوشمند، آشنا هستید. بر اساس گزارشی از شرکت Crimson Hexagon که اخیراً منتشر شده است، از سال 2014 تا 2017 مسائل مرتبط با تکنولوژی خانه‌های هوشمند، با علاقه‌مندی بیش از 60% از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده است.

چگونه واقعیت افزوده در فرودگاه‌ها تاثیر گذار خواهد بود؟

واقعیت افزوده یا AR، دنیای مجازی را با واقعی ترکیب می‌کند تا زندگی واقعی را جذاب تر جلوه دهد و در حال نفوذ در تمامی صنایع می‌باشد. از تعمیر ماشین‌ها تا تشخیص‌های مربوط به حوزه‌ی سلامت از واقعیت افزوده استفاده می‌شود. اما چطور در فرودگاه‌ها تاثیر خود را خواهد گذاشت؟

اینترنت اشیا و یخچال‌های هوشمند چگونه به تازه نگه داشتن مواد غذایی کمک می‌کند

یخچال Farmer با بکارگیری سرویس‌های اینترنت اشیا (IoT) تازه بودن و سالم بودن غذا را به راحتی برای افراد تأمین می‌کند. AT&T ارائه دهنده اصلی پلتفرم مقیاس‌پذیر برای اتصال یخچال‌های هوشمند این شرکت می‌باشد.

چطور شورشی بزرگ در دنیای ربات‌ها آغاز می‌شود

با ترکیب آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی با ربات‌ها می‌توان تولید و انبارداری را دگرگون کرده و AI را به سطح بالاتری رساند.