تأثیر اینترنت اشیا در تناسب اندام و ورزش (قسمت اول)

تأثیر اینترنت اشیا در تناسب اندام و ورزش (قسمت اول)

تجهیزات ورزشی فعال IoT و برنامه‌های کاربردی تناسب اندام روی گوشی‌های هوشمند دیگر موارد جدیدی نیستند. سالن‌های ورزشی و تناسب اندام در حال پیشبرد تمرین‌های گروهی با برنامه‌ها و کلاس‌های پشتیبانی شده توسط IoT هستند و همچنین ردیاب‌های تناسب اندام پوشیدنی و ساعت نیز بازار را در بر گرفته‌اند. در واقع، تحقیقات اخیر از IDC پیش‌بینی کرده است که بازار وسایل پوشیدنی هوشمند ورزشی در سراسر جهان تا پایان سال به حدود 125 میلیون واحد خواهد رسید.

اینترنت اشیا IoT

تجهیزات ورزشی فعال IoT و برنامه‌های کاربردی تناسب اندام روی گوشی‌های هوشمند دیگر موارد جدیدی نیستند. به‌عنوان‌مثال، مربیان دوچرخه هوشمند به عنوان یک محصول مستقل ظاهر شده‌اند و با برنامه‌هایی مانند Zwift از تجربه آموزش در محیط داخلی خبر می‌دهند. سالن‌های ورزشی و تناسب اندام در حال پیشبرد تمرین‌های گروهی با برنامه‌ها و کلاس‌های پشتیبانی شده توسط IoT هستند و همچنین ردیاب‌های تناسب اندام پوشیدنی و ساعت نیز بازار را در بر گرفته‌اند. در واقع، تحقیقات اخیر از IDC پیش‌بینی کرده است که بازار وسایل پوشیدنی هوشمند ورزشی در سراسر جهان تا پایان سال به حدود 125 میلیون واحد خواهد رسید.

یکی از دلایل اصلی که فناوری IoT تابه‌حال چنین تأثیری در صنعت تناسب اندام داشته است بینش جدیدی است که نسبت به ورزش فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن اهداف فردی ورزش، هدف بیشتر افراد بهبود در انجام برخی حرکت‌های ورزشی و اندازه‌گیری میزان پیشرفتشان است. با جمع‌آوری مداوم و ارائه داده‌ها که می‌تواند برای ردیابی رشد شخصی استفاده شود، تکنولوژی IoT با ارائه نمایش بی‌سابقه‌ای اساساً تغییر یافته است. 

6 روند تأثیرگزار اینترنت اشیا در تناسب اندام:

1- تناسب اندام گروه Tech-Enabled

فناوری IoT به عنوان یک عامل حیاتی برای تناسب اندام گروهی شکل گرفته است. به‌عنوان‌مثال، ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و یا کلاس‌هایی که بر فعالیت‌های ورزشی تمرکز می‌کنند، به طور فزاینده‌ای از سنسورهای بی‌سیم استفاده می‌کنند تا شرکت کنندگان بتوانند ببینند که چه کسی کار می‌کند و مربیان می‌توانند به نیازهای منحصربه‌فرد هر کلاس و شرکت کننده پاسخ دهند.

2- تجارب تمرینات تأثیرگذار

روزهایی که باید برای تمرینات ورزشی از دوچرخه ثابت و تردمیل‌ها استفاده می‌شد، گذشته است. امروزه مردم در جستجوی تجربیات تمرین همه جانبه و جذاب هستند. آنها می‌خواهند از یک مربی دوچرخه در یک دنیای مجازی استفاده کنند، برای مثال، ضربان قلب خود را در کنار سایر شرکت کنندگان در کلاس گروه خود ببینند، یا یک ماراتن محبوب را عملاً با رویداد واقعی در زمان واقعی اجرا کنند.

3- اطلاعات ردیابی اشتراکی

اینکه آیا برای رقابت، انگیزه و یا پاسخگویی است، مردم به شدت می‌خواهند داده‌های ورزشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. سازندگان برنامه در تلاش هستند، همه‌چیز را از طریق برنامه‌هایی که افراد را به دوستان و خانواده و شبکه‌های اجتماعی موجود متصل می‌کنند، ارائه دهند.

4- سیستم‌های پیش برنده

در طی روند تمرکز کامل برنامه‌های ورزشی، ورزشگاه‌ها در حال پیوستن به سیستم‌های رهبری مرتبط و هوشمند هستند. به‌عنوان‌مثال، استودیوهای Orange Theory Fitness، عملکرد ضربان قلب هر عضو را نمایش می‌دهند و با استفاده از سنسورهای Wireless Heart Rate این داده‌ها را در طول زمان مشاهده می‌کنند. استودیوهای اسپین همچنین از مدیران شرکت‌هایی مانند Performance IQ برای نشان دادن ضربان قلب، یا نشان دادن توانایی شرکت کنندگان در تلاش برای ایجاد انگیزه برای کار سخت‌تر یا دستیابی به بقیه کلاس استفاده می‌کنند.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

پیش بینی آینده اینترنت اشیا بر اساس مشاهدات سال 2018

طبق پیش‌بینی‌های اوليه Gartner، می‌بایست در حدود 4/8 ميليارد شي متصل به شبكه تا ابتداي سال 2017 وجود می‌داشتند در حاليكه هم‌اكنون در سال 2018 اين آمار به مرز 20 ميليارد شي رسيده است و اين نشاندهنده نقش كليدي IoT در اهداف آتي سال 2018 می‌باشد.

اینترنت اشیا به گرسنگی در جهان پایان می‌دهد

فناوری‌های پیشرفته در اینترنت اشیا (IoT) می‌توانند به از بین بردن علل کلیدی زباله‌های مواد غذایی کمک کنند.

درمان بیماری سرطان با کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

تکنولوژی اینترنت اشیا می‌تواند به ساده نمودن زندگی روزانه‌ی ما کمک کند. در این راستا صنعت بهداشت و درمان یکی از زمینه‌هایی است که IoT می‌تواند روی آن تأثیر مثبت بگذارد.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.