واقعیت افزوده طراحی وب را در 5 سال آینده تغییر خواهد داد (قسمت دوم)

واقعیت افزوده طراحی وب را در 5 سال آینده تغییر خواهد داد (قسمت دوم)

در مطلب گذشته تأثیر تکنولوژی واقعیت افزوده را در حوزه‌ی طراحی وب و بازاریابی دیجیتال بررسی گردید، در این مطلب به تأثیر آن در دیگر حوزه‌ها می‌پردازیم.

واقعیت افزوده در رابط کاربری نرم‌افزارها

AR نه تنها محصولات و خدماتی را که ایجاد می‌کنید را تغییر می‌دهد، بلکه ابزارهایی را که در طراحی آنها استفاده می‌کنید را بهبود می‌بخشد. به گفته Allan Behrens، متخصص فناوری اطلاعات و فناوری در زمینه کسب و کار، تکامل طراحی و ترکیب واقعیت مجازی با افزوده، ابزارهای طراحان را کاربردی‌تر می‌کند.

با استفاده از تکنولوژی AR، فقط با چرخش چشم، شما می‌توانید تجربه بصری و صوتی را به صورت پویا تغییر دهید.یک مثال کامل از عمل طراحی UI فعال با AR، ترجمه Google است. با فناوری AR، دوربین گوشی شما به راحتی زبان‌های مختلف را ترجمه می‌کند و مرزهای بین زبانی دیگر محدودیتی برای شما به وجود نخواهد آورد.

AR برای تحصیلات

امروزه AR به عنوان یک ابزار مفید برای آموزش و اهداف آموزشی در هر دو محیط یادگیری رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مدارس و موزه‌ها برنامه‌های AR را در رأس فعالیت‌های خود قرار می‌دهند. AR مشارکت دانشجویان، توجه بیشتر به وظایف موردنظر و توانایی یادگیری را بهبود می‌بخشد.

تقریباً 86 درصد از جوانان آمریکایی دارای یک گوشی هوشمند هستند. آنها ساعت‌ها هر روز در حال مرور اینترنت، بازی و چت در رسانه‌های اجتماعی هستند. اگر مربیان بتوانند از این موقعیت به درستی بهره‌برداری نمایند ، زمینه برای توسعه‌ی واقعیت افزوده فراهم می‌گردد تا تجربیات یادگیری و نتایج تحصیلی را بهبود بخشد.

به‌عنوان‌مثال، موزه برای آموزش و سرگرمی است. پروژه موزه خیابان آرل لندن را در نظر بگیرید. در سال 2010، این موزه برنامه کاربردی آیفون را فراهم کرد که کاربران را قادر می‌سازد عکس‌های تاریخی را در نقاط مختلف شهر مرور و پیاده‌سازی کنند.
نرم‌افزار تلفن همراه، کاربران را به مکان‌های مختلف در سراسر لندن از طریق GPS می‌برد. هنگامی‌که کاربر به محل موردنظر می‌رسد، یک پوشش سه‌بعدی بر روی گوشی ظاهر می‌شود، و با یک نگاه کوتاه چگونگی آن مکان در گذشته نشان داده می‌شود. چنین تجاربی ، آگاهی تاریخی را افزایش می‌دهد و همدلی را نسبت به افراد در دیگر زمان‌ها و فرهنگ‌ها ایجاد می‌کند.

کمک به مشارکت بیشتر توسط واقعیت افزوده

تحقیقات نشان می‌دهد که AR می‌تواند یک ابزار عالی برای تقویت تعامل بین افراد جامعه در مقایسه با تلویزیون باشد. مطالعات دیگر نشان داده است که AR توانایی افزایش همدلی بین کاربران، محصولات و کسب و کار را دارد.
به‌عنوان‌مثال ، فیس بوک میلیاردها دلار برای Oculus که یک هدست VR است هزینه کرده است. این دوربین می‌تواند محتویات 360 درجه را در فیدهای کاربران فیسبوک ایجاد کند. Oculus و فیس بوک فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای افراد جهت افزایش تعامل و همدلی با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند.

آینده برای AR و طراحی وب

در حال حاضر، AR هنوز پر از چالش‌های طراحان است. طراحان وب قبل از استفاده از AR باید نسبت به مخاطبانشان درک بهتری داشته باشند. ما باید در نظر داشته باشیم که AR نسبت به VR بیشتر وابسته به تجربه کاربر است. در نهایت، AR انقلابی در صنعت طراحی وب است و بهترین کاربردهای آن هنوز به مرحله‌ی اجرا در نیامده است.

خواندن مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می شود

مطالب مرتبط

پایان دوران سلفی با بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده

تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) ارتباط ما با دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر می‌دهد. ما دیگر برای ارسال پیام‌های متنی خود، به صفحه نمایش کوچک گوشی‌های تلفن همراه، وابسته نیستیم، در عوض، دوربین صفحه نمایش به پلتفرم اصلی و پورتال ما تبدیل می‌شود زیرا AR صفحه نمایش ما را به محیطی واقعی در پیرامون ما تبدیل می‌کند.

واقعیت افزوده (Augmented reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)

انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد. در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده می‌شوند. بدین شکل یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم به عناصر دنیای واقعی افراد اضافه می‌شود.

کلاس درسی متفاوت با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

این روزها با حرکت زندگی کاری و شخصی افراد به سمت دیجیتالی شدن، پیشرفت سیستم آموزش‌ و پرورش از مدرسه‌ی ابتدایی تا دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، به سمت محیط‌های دیجیتالی منطقی به نظر می‌رسد. در این راستا تأثیر فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در کلاس‌های درسی چشمگیر خواهد بود.

تکنولوژی های دیجیتالی و نفوذ آن ها در کسب و کار به سرعت رو به پیشرفت است. در این راستا، واقعیت افزوده (AR) به یک فرصت برای سازمان هایی که به دنبای جذب مشتری و درآمد بیشتر هستند، تبدیل شده است. سرعت پیشرفت این تکنولوژی در حدیست که کسب و کارهای مختلف با از دست دادن کوچکترین فرصتی از بازار رقابتی جا خواهند ماند. با استفاده از برنامه ها و راهکارهای واقعیت افزوده (AR) کسب و کارها می توانند با تعاملات خلاقانه ای باعث جذب مشتری می شوند.