NOBKA-vr-architectural-visualisations-part1.jpg

چالش‌های استفاده از واقعیت مجازی در معماری–بخش اول

با استفاده از واقعیت مجازی (VR) تجسم معماری آسانتر و قابل‌درک‌ خواهد بود. شما به جای ارائه تصاویر، فیلم‌ها و نقشه‌ها به مشتری، آنها را در یک نسخه دیجیتالی شبیه‌سازی شده از فضای موردنظر قرار می‌دهید تا آنها بتوانند طرح را تجربه کنند.

واقعیت مجازی VR

با استفاده از واقعیت مجازی (VR) تجسم معماری آسانتر و قابل‌درک‌ خواهد بود. شما به جای ارائه تصاویر، فیلم‌ها و نقشه‌ها به مشتری، آنها را در یک نسخه دیجیتالی شبیه‌سازی شده از فضای موردنظر قرار می‌دهید تا آنها بتوانند طرح را تجربه کنند. 

‏سازندگان و توسعه‌دهندگان املاک که قصد دارند واقعیت مجازی را به کار بگیرند، ایده‌هایی راجع به ارزش واقعیت مجازی (VR) و اینکه این فناوری چه فوایدی می‌تواند برای آنها داشته باشد، در نظر دارند اما این بدان معنا نیست که آنها هیچ سؤالی ندارند که نیاز به پاسخ داشته باشد. بنابراین در این بحث، ما درباره موضوعات اساسی صحبت می‌کنیم که معماران را در استفاده از VR برای ارائه تجربیات جذاب به مشتری باز می‌دارد.

چالش 1: ارزش استفاده از واقعیت مجازی

سازندگان و توسعه‌دهندگان املاک باید در فناوری جدید سرمایه‌گذاری کنند تا بهتر به مشتریان خود خدمت کنند اما قبل از اختصاص بودجه برای پروژه‌های VR، اعضا باید این فناوری را به عنوان یک‌راهکار تجاری ارزیابی کنند. بسیاری از سازندگان و توسعه‌دهندگان ملک با معماران و طراحان ساختمان همکاری می‌کنند تا بهترین برنامه‌ها را برای مشتریان خود ارائه دهند.

واقعیت مجازی (VR) به طراحان این امکان را می‌دهد تا پیشرفت کار خود را با سهولت به اشتراک بگذارند. این امکان همکاری را آسان می‌کند. تیم داخلی قادر به تجسم طراحی است و تصمیمات طراحی سریعتر و عاقلانه‌تری می‌گیرد و طرح نهایی شامل چیزهایی‌ست که برای مشتری مناسب‌تر است.

با استفاده از معماری مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) همچنین برنامه‌ها را به روش بهتری به مشتری ارائه می‌دهد. سازندگان و توسعه‌دهندگان املاک، مشتریان خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند، برنده پروژه می‌شوند و رقیبان خود را سرنگون می‌کنند.

ارزش واقعی تصاویر معماری مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) توانایی آن برای نمایش حضور یک ساختار است. با نگاه کردن به عکسها، نقاشی‌ها و طرح‌ها درک یک ساختار شگفت‌انگیز سخت است اما با استفاده از دنیای VR فوراً ساختار را درک می‌کنیم و در آن غوطه‌ور می‌شویم. VR باعث می‌شود بیننده در دنیای دیجیتال احساس حضور کند. برای حضور در این دنیا، متخصصان VR در تلاش هستند تا محیط‌های غنی و عکاسی ایجاد کنند تا نمایه‌ای دقیق از ساختار را ارائه دهند. تصاویری با کیفیت بالا کاملاً زنده و بدون وقفه.

یکی دیگر از عناصر اضافه شده صوت در این فضا است. صدا در یک تجربه VR ضروری است، اگر بتوان همه صداها را از دنیای واقعی بشنوید، احساس حضور در محیط دیجیتال غیرممکن خواهد بود.

آخرین عنصر توانایی حرکت در فضا است. Teleportation روش ناوبری مورد نظر ما است که راحت‌ترین و کارآمدترین روش برای کشف VR است که کاهش بیماری حرکتی را نیز شامل می‌شود.

چالش 2: عدم آگاهی از طریقه جذب مشتری با استفاده از VR

غالباً مشتریان سؤال می‌کنند که پس از حضور در دنیای مجازی چه کاری باید انجام دهند. این یک سوال منطقی است. با توجه به وجود کنترلرها، آنها فرض می‌کنند که باید در دنیای VR کاری انجام دهند. این نشانه آن است که آنها علاقه‌مند و درگیر مسئله هستند. برای تعامل بیشتر با آنها، مشاغل باید محتوای VR را ارائه دهند که فاقد تعامل با کاربر باشد یعنی کاربر نباید کارهای دیگری را انجام دهد.

در واقع باید کاربر را قادر سازیم قطعات مبلمان، رنگ‌ها، الگوهای، وسایل، اتصالات و موارد دیگر را تغییر دهد. همچنین عناصر پویا و واکنش‌پذیر باید اضافه شوند تا محیط VR واقع‌بینانه شود. (به‌عنوان‌مثال طلوع آفتاب، غروب آفتاب، برگ در حال سقوط، درهای باز یا بسته و غیره)

چالش 3: مشتریانی که از ساختمان استقبال نمی‌کنند

مواردی وجود دارد که تجربه VR خیلی خوب و رویایی است تا مشتری‌ها فقط به یاد داشته باشند که محیط VR چقدر تعاملی و واقع‌بینانه است. برای سازندگان و توسعه‌دهندگان املاک که می‌خواهند از VR برای فروش یک پروژه استفاده کنند، این مسئله یک نگرانی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد روی یک VR سرمایه‌گذاری کند. اینکار به هیچ وجه به نفع مشتری نخواهد بود.

برای جلوگیری از این امر، معماران و طراحان کار خود را در جلسات باید به گونه‌ای به مشتری ارائه دهند. ابتدا محیط VR باید برای کاربر برنامه‌ریزی شود تا ساختمان را بررسی کند نه اینکه به دور و اطراف آن حرکت کنند.

با توجه به هدف استفاده از تجسم‌های معماری VR، که ابزاری است برای برقراری ارتباط طراح ساختمان و مشتری، نمی‌توان فقط با نمایش تصاویری بیش‌ازحد واقع‌بینانه معامله‌ای انجام داد. بیشتر افراد قادر نیستند طراحی معماری را به تنهایی تفسیر و درک کنند به همین دلیل از تورهای واقعیت مجازی هدایت شده باید استفاده شود.

استفاده از تور، تجربه VR را آسان می‌کند. وقتی کاربر از منطقه‌ای به منطقه دیگر که علاقه دارد سفر می‌کند، باعث می‌شود تجربه VR شبیه به یک تور ساختمان‌سازی واقعی باشد و تفاوت‌ها را درک کند. چیزهای بیشتری بیاموزد و کشف کند و بیشتر درگیر روند ارائه و فروش باشد.

بخش دوم

مطالب مرتبط

واقعیت مجازی و درمان فوبیا

مواجهه با ترس در واقعیت مجازی (VR) می‌تواند درمانی در آینده باشد. تقریباً سه بیمار از چهار بیمار مبتلا به هراس شدید از ارتفاعات توانستند بر این ترس غلبه کنند.

واقعیت مجازی چگونه باعث بهبود نتایج و افزایش همکاری در صنایع می‌شود

کسانی که بازی‌های سال‌های 1980 و 1990 را به یاد می‌آورند، یک نسخه ابتدایی از آنچه اکنون به عنوان واقعیت مجازی شناخته می‌شود را تجربه کرده‌اند. پیشرفت سریع تکنولوژی در سه دهه پیشرو به مردم اجازه استفاده از توپ‌های تنیس برای از بین بردن دشمنان مجازی را می‌دهد که نشان از کامل شدن این تکنولوژی است. در حال حاضر اکثر کاربران این تکنولوژی را در زندگی روزمره خود و در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های تجربه می‌کنند.

شرکت‌ها چگونه می‌توانند از واقعیت مجازی و افزوده در کسب و کار خود بهره‌ ببرند

در طول چند دهه گذشته،تکنولوژی‌های AR و VR توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ کاربران در حال لذت بردن از این فناوری‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های مانند Pokémon go در گوشی‌های هوشمند و ویدئوهای 360 درجه در هدست‌های واقعیت مجازی هستند.

چالش‌های پیش‌ رو تکنولوژی VR در سال 2019

با راه‌اندازی هدست‌های Go Oculus وVive ، سال 2018 برای تکنولوژی VR سال پر مشغله‌ای بود. اما پیشرفت‌های هیجان‌انگیزتری در سال 2019 در پیش است. کنسول‌های کنونی PC VR کمی قدیمی شده و نیاز بروز رسانی دارند. این در حالی است که ظهور هدست‌های مستقل با ردیابی موقعیت می‌توانند چشم‌اندازهای جدیدی را ایجاد کنند و باعث جذب مخاطبان بیشتری شود.