چالش‌های پیش روی بهداشت و درمان IoT در سال 2019 (قسمت اول)

چالش‌های پیش روی بهداشت و درمان در سال 2019 (قسمت اول)

اینترنت اشیا (IoT) به طور قابل‌توجهی روند درمان و سلامت بیماران را در زمان نستا کوتاهی تغییر داده است.

اینترنت اشیا IoT

اینترنت اشیا (IoT) به طور قابل‌توجهی روند درمان و سلامت بیماران را در زمان نستا کوتاهی تغییر داده است. به‌عنوان‌مثال، دستگاه‌های هوشمند متصل به افراد مسن اجازه می‌دهند آن‌ها در حین استراحت در منزل تحت کنترل پزشک معالج خود باشند.آنها به پزشکان کمک می‌کنند تا با متخصصین سراسر جهان درباره موارد پیچیده ارتباط برقرار کنند و بیماری‌های مزمن بیمار را خارج از کلینیک‌های درمانی نظارت می‌کنند.

در ادامه پنج مورد از چالش‌های موجود در زمینه مراقبت‌های بهداشتی در سال 2019 همراه با پیشنهادی برای آنچه که پزشکان باید در هنگام استفاده از دستگاه‌های IoT مراقبت از سلامت در محل کار خود داشته باشند، بررسی می‌شود.

1.    اکثر ابتکارات IoT ناقص یا ناموفق هستند

سهولت و انتقال سریع داده‌ها، ملاحظاتی است که ممکن است سازمان‌های بهداشتی را تشویق کند تا فناوری‌های IoT را کشف کنند. بااین‌حال، تحقیقات سال 2017 از سیسکو، یک تصویر کمتر فریبنده‌ای از تلاش‌ها برای تحولات IoT را نشان می‌دهد. این تحقیق شامل دریافت بازخورد از بیش از 1800 نفر در سراسر ایالات‌متحده، انگلستان و هند بود که ذینفعان در ابتکارات مربوط به IoT دخیل بودند.

نظرسنجی سیسکو نشان داد که تنها 26 درصد از پروژه‌های به پایان رسیده موردتوجه قرار گرفتند. علاوه بر این، حدود یک سوم از پاسخ دهندگان پروژه‌های پایان یافته خود را رها کردند. اکثر پروژه‌ها در مرحله اثبات مفهوم یا در کوتاه مدت پس از آن با مشکل مواجه می‌شوند.
بااین‌حال، لازم به ذکر است که استفاده از مشارکت‌های خارجی (مثلاً شریک‌های پلتفرم) عامل مهمی برای سازمان‌هایی است که به اجرای موفقیت‌آمیز دست یافتند. اگرچه این مطالعه سیسکو در حوزه‌ی سازمان‌های بهداشت و درمان نیست، اما آنچه در این نظرسنجی ارائه شده است قابل تعمیم به دیگر سازمان‌ها می‌باشد.

یافته‌ها تأکید می‌کنند که سازمان‌ها هنگام برنامه‌ریزی برنامه‌های خود در سال 2019، باید مراقب باشند. به‌عنوان‌مثال، آنها باید پروژه‌هایشان را با اولویت‌بندی تطابق اهداف مهم کسب و کارشان با نیازهای بیماران آغاز کنند.

2.    مراقبت‌های بهداشتی مقدار عظیمی از اطلاعات را تولید می‌کند

برخی از ابتکارات جالب توجه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی IOT عبارتند از راه‌هایی برای کاهش زمان انتظار در موقعیت‌های اورژانسی، ردیابی دارایی‌ها و افرادی که در سراسر بیمارستان‌ها حرکت می‌کنند و هشدارهای فعال در مورد وسایل پزشکی که ممکن است به زودی ناپدید شوند. این پیشرفت‌ها در واقع چشمگیر هستند، اما چالش پیش روی آنها، میزان تولید داده‌ها است.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، مراقبت‌های بهداشتی مسئول تولید اطلاعات، بیشتر از هر بخش دیگر خواهد بود. اکنون زمانی است که سازمان‌ها متوجه شوند تصمیم به استفاده از تکنولوژی IoT احتمالاً نیاز به ذخیره‌سازی داده‌ها را افزایش می‌دهد. 
علاوه بر این، صنعت سلامت باید با توجه به مقررات فدرال و ایالتی، از داده‌های بیمار از دستگاه‌های IOT مراقبت کند.

سیل داده‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های IoT و دستگاه‌های استفاده شده در صنعت مراقبت‌های بهداشتی همچنین می‌تواند مشکلات غیرقابل پیش‌بینی را در صورتی که سازمان‌ها به درستی آن را اداره نکنند و کیفیت آن را بررسی نکنند. به همراه داشته باشد.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

داده‌ها مهم‌ترین کاتالیزور برای IoHT است

این روزها، فاصله‌ی بین مصرف‌کننده و دستگاه‌های پزشکی به سرعت در حال کاهش است زیرا تکنولوژی با ارائه‌ی سنسورهای پیشرفته و فاکتورهای جدید منجر به ایجاد دستگاه‌های پوشیدنی می‌شود.

سه استراتژی برای مدیریت داده‌های مرتبط با سلامت (قسمت اول)

امروزه، در هر دو فضای تولید و مصرف‌کننده، اینترنت اشیا (IoT) سنسورها و دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات مربوط به همه چیز را درباره‌ی تعاملات کاربران جمع‌آوری کنند. محصولات بهداشتی جدید هوشمند که درحال‌توسعه در بازار هستند، این قابلیت‌ها را افزایش می‌دهند و اطلاعات مربوط به ضربان قلب، فعالیت بدنی، سطح انسولین، مصرف دارو و موارد دیگر را جمع‌آوری می‌کنند. داده‌های بهداشتی مرتبط با آن کاربردهای گسترده‌ای در بازار دارند و همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه پزشکی ایجاد می‌کنند.

اهمیت اینترنت اشیا در آینده‌ی تله مدیسین (قسمت اول)

اخیراً Telemedicine به روشی محبوب و فراگیر برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی از راه دور تبدیل شده است. در این راستا روش‌های مختلفی وجود دارد که IoT تله مدیسین را تقویت می‌کند و به افراد مراقبت‌های درمانی با کیفیت ارائه می‌دهد که به‌طور بالقوه بهتر از بسیاری از روش‌های درمانی شخصی است.

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در بهداشت و درمان(قسمت اول)

پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا در سال‌های اخیر چشمگیر و باورنکردنی بوده است. اتصالات هوشمند را می‌توان در همه‌جا از مزارع تا تولید بطری آب مشاهده نمود. علاوه بر اینترنت اشیا، شاهد افزایش بخش‌های خاص صنعت مانند IIoT (اینترنت صنعتی اشیا) یا IoMT (اینترنت پزشکی) نیز هستیم.