NOBKA_Iot_2019_trends.jpg

6 روند کلیدی اینترنت اشیا در سال 2019

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

اینترنت اشیا (IoT)، در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا بررسی می‌شوند.

کارشناسان IoT Practice در مشاوره فناوری جهانی DataArt این پیش‌بینی‌های IoT را برای سال 2019 به عنوان روند اصلی ارائه می‌دهند.

1.    رایانش لبه

در سال آینده، دستگاه‌ها بیشتر و قوی‌تری قادر به پردازش داده‌های محلی و قابلیت‌های AI می‌شوند. این میزان حجم انتقال داده‌ها ، وابستگی‌ها به رایانش ابر را کاهش می‌دهد و انعطاف‌پذیری و چابکی بیشتری را برای کسب و کار فراهم می‌آورد. رایانش لبه به طور قابل توجهی بر صنایعی تاثیر می گذارد که در آن عملیات بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده به صورت به هنگام که امکان اتصال به رایانش ابری محدود می شود، مورد نیاز است.

2.    رقابت برای امنیت بیشتر

این رقابت درحال‌توسعه، از بهترین راهکارهای  IoT و یک گام کلیدی در جهت تحول صنعت است. کارشناسان صنعت بر روی نگرانی‌های امنیتی عمده و آسیب پذیری‌های اطراف IoT متمرکز خواهند شد .

3.    تسلط شرکت‌های بزرگ

ما شاهد رقابت شدید از غول های بزرگ صنعت مانند AWS، مایکروسافت و گوگل در زمینه‌ی اینترنت اشیا خواهیم بود. این شرکت‌ها  بخش بزرگی از بازار را به دست خواهند آورد و همچنان به افزایش سازمان‌های ردیابی خود در این زمینه برای پیاده سازی پروژه‌های خود می‌پردازند.

4.    برنامه‌های کاربردی دستگاه هوشمند ادامه خواهد یافت

در سراسر صنایع، دستگاه‌های هوشمند تبدیل به موضوع جدی‌تری خواهند شد. افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند در طیف وسیعی از صنایع از جمله خودرو، حمل و نقل، مراقبت‌های بهداشتی، هتلداری و راهکارهای تولید اجتناب ناپذیر خواهد بود.

5.    مدل‌های کسب و کار خودرو تغییر خواهد کرد

داده‌ها در حال تبدیل شدن به نیروی حیاتی صنعت خودرو هستند. صنعت خودرو به تدریج به پیشبرد تکنولوژی‌های IOT ادامه می‌دهد تا وسایل نقلیه قادر به جمع‌آوری و نظارت بر داده‌ها بطور یکپارچه و برقراری ارتباط با خدمات شهری و سایر وسایل نقلیه باشند. در نتیجه، صنعت خودرو به سمت مدل های کسب و کار مبتنی بر داده‌ها حرکت خواهد کرد. ما می‌توانیم تغییرات را به طور خاص با OEM ها (تولید کننده های اصلی تجهیزات) ببینیم که مقدار قابل توجهی از سرمایه گذاری را در ابتکارات نوآورانه برای تجزیه و تحلیل و پردازش داده‌ها سرمایه گذاری می‌کنند.

6.    دوران شبکه‌ی 5G

شبکه‌های 5G در حال حاضر یکی از پیش بینی های تکنولوژی در صنعت هستند که دوران جدیدی برای IoT ایجاد خواهند کرد . آنها از یک دنیای هوشمند نوآوری IoT را ادامه خواهند داد. این روند منجر به جمع آوری  اطلاعات، مدیریت و تجزیه و تحلیل به هنگام می‌گردد. 

مطالب مرتبط

علی رغم آن که آمارهای متعددی از وجود گرسنگی و سوتغذیه در دنیا حکایت دارد، اتلاف مواد غذایی یکی از موضوعات غم‌انگیزی است که هر ساله و در حجم زیادی در حال وقوع است. علاوه بر این که هشت درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای جهانی نیز مربوط به اتلاف مواد غذایی است. یکی از جدیدترین راهکارهای مقابله با اتلاف مواد غدایی، اینترنت اشیا (IoT) می‌باشد.

نگرانی‌های امنیتی اینترنت اشیا و راهکارهایی برای آنها

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها ، تا سال 2023 تعداد دستگاه‌های هوشمند به 20 میلیارد خواهد رسید. در واقع این افزایش حجم، به یک چالش رو به رشد برای ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل شده است که برای حفظ امنیت شبکه خود، و همچنین برای شرکت‌ها و مؤسسات و زیرساخت‌های حیاتی و مدیریت دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.

تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند (قسمت اول)

در طول قرن‌ها، انسان‌ها جهش‌های بزرگی را در مسیر ساخت، تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر و جهان انجام داده‌اند. در حال حاضر ما به میزان قابل‌توجهی از دانش نامحدود تکنولوژی‌های روز دست یافته‌ایم.

زبان‌های برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا در سال 2018

همانطور که می‌دانیم، هدف از فناوری IoT اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری و بهبود کیفیت محصول است. هر یک از سه مرحله‌ی  اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل ، دارای محیط کاری متفاوت با مجموعه‌ای از محدودیت‌های مختلف است.