آیا شبکه 5G و اینترنت اشیا تغییر واقعی تکنولوژی را در سال 2019 ایجاد می‌کنند؟

آیا شبکه 5G و اینترنت اشیا تغییر واقعی تکنولوژی را در سال 2019 ایجاد می‌کنند؟

لوازم خانگی و تجهیزات ارتباطی شیوه زندگی ما را تغییر داده‌اند. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا وسایل نقلیه خودران، تکنولوژی 5G ذهنیت عمومی را تسخیر کرده و رسانه‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده‌است. رقابت جهانی برای شبکه 5G با ۱۳۸ آزمایش ثبت‌شده و ۱۰ "راهروهای دیجیتال فرامرزی" که تنها در اروپا ایجاد شده‌است، ادامه دارد.

لوازم خانگی و تجهیزات ارتباطی شیوه زندگی ما را تغییر داده‌اند. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا وسایل نقلیه خودران، تکنولوژی 5G ذهنیت عمومی را تسخیر کرده و رسانه‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده‌است. رقابت جهانی برای شبکه 5G با ۱۳۸ آزمایش ثبت‌شده و "راهروهای دیجیتال فرامرزی" که تنها در اروپا ایجاد شده‌است، ادامه دارد.

علی‌رغم چالش‌های پیش‌روی صنعت فراگیر IoT که در حال حاضر با تکنولوژی‌های رقابتی و ناسازگار ازهم‌گسیخته شده است، سال ۲۰۱۹ به یک سال امیدوار کننده تبدیل شده‌است. از این دیدگاه یک سنسور در شبکه 5G متصل دیده می‌شود، و پیامدهای گسترده‌تر مدیریت شبکه، موارد استفاده و ملاحظات مالی را با هم در بر می‌گیرد. اپراتور مخابراتی EE اولین شبکه تجاری 5G بریتانیا را در سال جاری راه‌اندازی کرد که به سرعت مورد توجه شرکت وودافون و دیگران اپراتورها قرار گرفت. از سوی دیگر در اکوسیستم 5G، موج اول گوشی‌های هوشمند 5G در حال حاضر بازار را هدف قرار داده‌است.
امروزه اتصال به شبکه با محبوبیت فزاینده کاربردها و تقاضا برای پهنای باند بیشتر برای تطبیق دادن آن‌ها رو به افزایش است. اصطلاح "انفجار تجهیزات IoT فعال در لبه و سنسورها" به این معنی است که ارائه‌دهندگان خدمات شبکه باید شبکه‌های انعطاف‌پذیری را برای پاسخگویی به تقاضا ایجاد کنند و این چالشی برای ارائه راهکارهای مبتنی بر فرکانس عمومی است که به اشتراک گذاشته شده است. شبکه 5G اساساً متفاوت از نسل‌های قبلی است و نیازمند به‌روزرسانی فعال در بیشتر جنبه‌های شبکه‌های نسل 2G، 3G و 4G است. جایگزینی آنتن‌های 80 الی 100 کیلوگرمی با آنتن‌های ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرمی، نشان‌دهنده عظمت پروژه پیش رو می‌باشد.

ارائه‌دهندگان خدمات شبکه نیز به چالش کشیده خواهند شد تا از شبکه‌های پراکنده به یک سرویس یکپارچه بپیوندند. این شبکه‌ها در نهایت به پایان خواهند رسید مگر اینکه یک طیف جدید ساخته شود یا روش‌های دسترسی جدید اجباری شود. IoT همچنین تهدید ازکارافتادگی شبکه را تقویت می‌کند، به عنوان مثال همانطور که متأسفانه اخیراً در انگلستان مشاهده شده، ارائه‌کنندگان خدمات شبکه باید شبکه‌های خود را برای مقابله با چالش‌های منحصربه‌فردی که به ظرفیت و تقاضای متغیر نیاز دارد، آماده کنند.

پروژه‌های ارتقا زیرساخت شبکه 5G گران‌قیمت و بسیار تکنیکی هستند و اپراتورها را ملزم به پیروی از یک استراتژی سختگیرانه می‌کنند. امروزه بیش از ۹۹ درصد از ساختمان‌های انگلستان پوشش تلفن همراه دارند و مناطق بدون پوشش اغلب مناطق روستایی و کم‌جمعیت هستند. با توجه به مناطق دوردست این ۱ درصدی، ممکن است برای اپراتورهای تلفن همراه ارائه خدمات غیر متمرکز مقرون‌به‌صرفه باشد.

امسال ما شاهد محدود شدن 5G در مراکز شهری هستیم که جمعیت زیاد داشته و نیازمند اتصال سریع و ظرفیت بالا دارند. هزینه و زمان مرتبط با این افزونه به این معنی است که گسترش شبکه 5G به احتمال زیاد در چند سال آینده رخ خواهد داد. شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد سال ۲۰۱۹ یک سال تغییر برای 5G و IoT، پیامدهای مالی و نحوه ساخت گسترده و تجهیزات مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. 

با وجود مزایای شبکه 5G، تنها یک‌سوم از مصرف‌کنندگان مایل به پرداخت هزینه این شبکه هستند. این صنعت باید راه‌هایی برای معرفی تکنولوژی با هزینه معقول برای مصرف‌کنندگان در نظر بگیرد، در عین حال باید بتواند بازگشت ایمن سرمایه‌گذاری روی هزینه‌های زیرساخت را تضمین کند. این امر یک شبه رخ نخواهد داد و اپراتورها باید مزایای شبکه 5G را برای توجیه هزینه‌ها به مصرف‌کنندگان ارائه کنند. تجهیزات IoT به شبکه نیاز دارند تا هر جا که هستند در دسترس باشند، بنابراین تا ابتدای سال آینده برای بازار مصرف انبوه عرضه نخواهند شد.

شبکه 5G در حال شکل گرفتن است و ما شاهد موفقیت‌های قابل‌توجهی در این صنعت هستیم . با این وجود هنوز برای مشاهده خدمات و تجهیزات جدید در سراسر اروپا زود است. به رسمیت شناختن شبکه 5G به زمان بیشتری نیاز دارد و لازم است تا قبل از اجرای برنامه جامع کامل شود. در این میان، ما می‌توانیم مشتاقانه گسترش شبکه کامل نسل بعدی را پیش‌بینی کنیم که خدمات یکپارچه‌تر، دسترسی به طیف گسترده‌ای از شبکه دارای زمان تأخیر کم و سرعت چند گیگابیت در ثانیه. را معرفی می‌کند.

مطالب مرتبط

آیا به زودی اینترنت اشیا نظارت بر زیرساخت‌ها را متوقف خواهد کرد

زیرساخت‌ها از نظر تاریخی یکی از موضوعات مورد بحث در زمینه فناوری اطلاعات بوده‌است اما نوآوری‌های جدید آن را تغییر می‌دهند؟ آیا متخصصان IT در نهایت نظارت از زیرساخت را متوقف می‌کنند؟ اگر آن‌ها دیگر درباره زیرساخت فکر نکنند، چگونه باید بر روی کسب‌وکار نظارت داشته باشند؟

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در زمینه‌ی مدیریت خدمات

پیشرفت در اقسام متفاوت تکنولوژی منجر به تغییرات گسترده‌ای در همه‌ی جوانب زندگی ما شده است. این تغییرات در مورد هر صنعت وجود دارد اما تکنولوژی در سال‌های اخیر اثرات تکان‌دهنده‌ای در زمینه صنعت مدیریت خدمات داشته است.

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

تکامل شبکه‌های بی‌سیم با فناوری 5G (قسمت اول)

فناوری نسل پنجم باعث جهش در پوشش، ظرفیت و تراکم شبکه‌های بی‌سیم خواهد شد. این فناوری عصر جدیدی از قابلیت‌های تکنولوژیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد رویای مربوط به آینده توسط نویسندگان علمی تخیلی با قدرت فناوری 5G امکان‌پذیر باشد.