اینترنت اشیا چگونه نیازهای خرده‌فروشی را برطرف می‌کند؟

اینترنت اشیا چگونه نیازهای خرده‌فروشی را برطرف می‌کند؟

اینترنت اشیا (IoT) شیوه زندگی افراد را تغییر داده است. نرم‌افزارهای اینترنت اشیا می‌توانند پیش‌بینی آب و هوا و یا به‌روز رسانی‌های خود را با دستورات صوتی بلندگوهای هوشمند خود دریافت کنند. در این میان چیزی که مصرف کنندگان ممکن است در مورد آن فکر نکنند این است که چگونه IoT چیزهای بیشتری را در تحقق نیازهای خرده‌فروشی انجام داده است. در ادامه شش نمونه از تأثیرات IoT در این زمینه مطرح شده است.

اینترنت اشیا IoT

اینترنت اشیا (IoT) شیوه زندگی افراد را تغییر داده است. نرم‌افزارهای اینترنت اشیا می‌توانند پیش‌بینی آب و هوا و یا به‌روز رسانی‌های خود را با دستورات صوتی بلندگوهای هوشمند خود دریافت کنند. در این میان چیزی که مصرف کنندگان ممکن است در مورد آن فکر نکنند این است که چگونه IoT چیزهای بیشتری را در تحقق نیازهای خرده‌فروشی انجام داده است. در ادامه شش نمونه از تأثیرات IoT در این زمینه مطرح شده است.

1.    ظهور انبارهای تقاضای اطلاعات

اعضای تیمی که در انبارهای خرده‌فروشی کار می‌کنند تأثیر مستقیمی در سهام یک فروشگاه یا وبسایت تجارت الکترونیک دارند. خریداران ممکن است هرگز آنها را نبینند، اما کارکنان اطمینان می‌دهند که مردم می‌توانند چیزهایی را که می‌خواهند خریداری کنند. با در نظر داشتن این مسئله، افزایش تقاضای اطلاعات در انبارها وجود دارد که از فناوری‌های خودکار و متصل به طور مداوم برای نظارت بر سطح سهام مشتری استفاده می‌کنند و اعضای گروه موجودی انبار را برای محصولاتی که به سرعت عرضه می‌شوند، اعلان می‌کنند. بدین ترتیب، بازرگانان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند نیازهای مشتری را برطرف کرده و فرصت‌ها را از دست ندهند.

در انبارهایی که هنوز از سیستم‌های مبتنی بر کاغذ استفاده می‌کنند، کارگران یک رویکرد واکنشی را دنبال می‌کنند و به اطلاعیه‌ها می‌رسانند که سهام یک فروشگاه در حال کاهش است و یا فروخته شده است. بااین‌حال، انبارهای هوشمند می‌توانند به صورت به هنگام به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و پیش‌بینی‌های مربوط به پرطرفدارترین محصولات فروش و دیگر ملزومات را ارائه دهند.

2.     پیگیری نحوه حمل کالا از طریق زنجیره تأمین

خرده‌فروشان باید مدت ‌زمان مورد نظر برای دریافت کالاهای سفارش داده شده را بدانند. IBM از جمله شرکت‌هایی است که با راهکارهایIoT کار می‌کنند و حرکت کالاها را از طریق زنجیره تأمین نظارت می‌کند. تحقیقات در مورد این پروژه نشان می‌دهد که حمل کالاهایی مثل یخچال از شرق آفریقا به اروپا می‌تواند تقریباً 30 نفر یا سازمان را در طول مسیر و صدها ارتباط بین آن طرف‌ها برقرار کند.

3.    مرتب‌سازی آیتم‌های انبار برای حمل و نقل و یا restocking سریع‌تر از قبل

از آنجاییکه شرکت‌های بزرگ میزان خدمات خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن هر سال حداقل 4.9 درصد می‌پردازند، جای تعجب نیست که در یکی از روندهای تحقق تجارت الکترونیک در سال 2018 شرکت‌ها با استفاده از تحلیل‌های گسترده برای یافتن بهترین راه‌ها برای حمل و نقل اقلام خود، شرکت کردند.

همانطور که این روند ادامه می‌یابد، شرکت‌ها نیز از طریق تکنولوژی IoT بسته‌بندی را با کارایی بیشتری انجام می‌دهند. سپس، به عنوان تأمین کنندگان راه‌های ایده‌آل برای حمل و نقل کالا که باعث کاهش سرعت تأخیر در انبار شود، جلوگیری کنند.
این نوع مرتب‌سازی زمانی که کالایی آماده ارسال به طبقه بازرگانی یا یک فروشگاه است به خوبی انجام می‌شود. جنبه اتوماسیون، نیاز به سرمایه انسانی را کاهش می‌دهد و کالا را به سرعت برای مرحله بعدی آماده می‌کند.

4.    حفظ دقت در عملیات‌هایی با مقیاس بالا

اطمینان از اینکه افراد محصولات مناسب را دریافت می‌کنند، بخش مهمی از اجرای سفارش است. اگر خرده‌فروشان یا مشتریان چیزهای اشتباه را دریافت کنند، نتیجه‌ی آن نا امیدی و کاهش مشتری خواهد بود. خلیج هادسون، قدیمی‌ترین خرده‌فروشی در آمریکای شمالی، به جنبه‌های متعددی از IoT تأکید دارد تا مردم را خوشحال کند و اشتباهات را کاهش دهند.

سفارشات مشتریان توسط یک سیستم مدیریت انبار دریافت می‌شود که با بخش کنترل انبار ارتباط برقرار می‌کند. افراد و ربات‌ها تنها برای تکمیل سفارش فقط 15 دقیقه کار می‌کنند. انبار Hudson Bay تا 70،000 سفارش در روز پردازش می‌کند و گزارش می‌دهد که کارایی برای انجام سفارشات را افزایش داده و نتایج دقیق‌تر را با این سیستم پیشرفته به دست آورده است.

5.    ردیابی محصولات مرجوعی

محصولات ارجاع داده شده می‌توانند باعث صدمات و از بین رفتن اعتماد به علامت‌های تجاری شوند. خوشبختانه فناوری IoT می‌تواند تأثیرات این محصولات را برای مشتریان و خرده‌فروشان کاهش دهد.

به طور خاص، سنسورهای IoT امکان ردیابی کالاهایی که نقص آن‌ها شناخته شده نیست، را دارند. بدین ترتیب می‌توان تعیین کرد که چه چیزی باعث ایجاد بخش‌های معیوب در هنگام انجام سفارشات می‌شود و یا اینکه آیا در هنگام حمل و نقل آسیب اتفاق افتاده است.آگاهی از این اطلاعات می‌تواند دسترسی به یک فراخوان را محدود کند و خرده‌فروشان نیز برای برطرف نمودن مشکل به سرعت اقدام کنند.

6.     ساخت فروشگاه‌های هوشمند

خرده‌فروشان زمانی موفق می‌شوند که بتوانند نیازهای مشتریان را برآورده کنند. تکنولوژی IoT کمک به اشخاص را به شیوه‌های مختلف انجام می‌دهد. برخی از قفسه‌های هوشمند اطلاعاتی در مورد سطوح سهام ارسال می‌کنند و می‌توانند ویژگی‌های خاص مشتریان را برای ارائه تبلیغات شخصی به رسمیت بشناسند.

با سیستم‌های IoT توانایی تشخیص مکان‌های پر تردد در فروشگاه و نیز ترسیم الگوهای پیش‌بینی شده برای موجودی انبار را دارند. فناوری IoT به خرده‌فروشان در تأمین نیازهای مدرن کمک می‌کند. مشتریان دیگر مایل نیستند چند هفته یا حتی چند روز برای دریافت سفارشات خود منتظر بمانند. آن‌ها قفسه‌های خالی را تحمل نمی‌کنند. فناوری‌های مرتبط با IoT از این شرایط اجتناب می‌کند و خرده‌فروشان را قادر می‌سازد تا انتظارات موجود و زنجیره تأمین را بهتر برآورده کنند.

مطالب مرتبط

7 چالش در توسعه نرم‌افزاری IoT (قسمت اول)

توسعه نرم‌افزاری IoT یک میدان پر از چالش است. این بازار نیازمند راهکارهای کیفیت بالا، مقیاس پذیر، مقاوم، ایمن و کاربر پسند است و تیم‌های توسعه IoT باید روش‌ها و جریان‌های کاری خود را مورد ارزیابی قرار داده و همه چیز را در نظر بگیرند. در این پست 3 مورد از 7 چالش توسعه نرم‌افزاری پروژه‌های IoT بیان شده ‌است.

راهکارهای IoT چگونه می‌توانند منجر به بهبود فرآیندهای مدیریت دفع زباله شوند؟

دفع زباله یک چالش بزرگ برای کلان شهرها است. امروزه ادارات دولتی در شهرهای هوشمند مانند سنگاپور، دبی، هنگ کنگ، آمستردام، استکهلم، توکیو، ملبورن، سیاتل، شیکاگو و سئول فشار زیادی را برای تطبیق فناوری در هر جنبه‌ای از شهرهای خود ایجاد کرده‌اند. روند دفع زباله در بسیاری از این شهرها به یک فعالیت مدیریت عملی بسیار هوشمند تبدیل ‌شده است.

اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

اینترنت اشیا انقلابی در جهان صنعتی است و همچنین تأثیر عمیقی بر روی بخش مصرف کننده نیز داشته است. با پیشرفت مداوم به سمت یک جهان هوشمند، IoT بخشی از جنبه‌های متعدد زندگی شما خواهد بود.

اینترنت اشیا به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند

در سال‌های اخیر، ارتباطات بین افراد، اشیا و کسب‌وکارها به طور فضاینده‌ای افزایش یافته است. فعال کردن اتصالات انعطاف‌پذیر و تبادل داده‌ها بین میلیاردها دارایی و فرایندها، فرصتی فوق‌العاده برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. در این راستا مدل‌های تجاری و فرایندهای قدیمی در حال بازنگری و در حال ظهور فناوری‌های جدید هستند.