ترموستات هوشمند دما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

ترموستات هوشمند دما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

ترموستات هوشمند دما می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تا نصف میزان مصرف معمول منزل،تأمین آسایش افراد و کمک به محیط‌زیست از طریق کاهش میزان مصرف مؤثر باشد. ترموستات‌های هوشمند مجهز به سنسورهای دما و الگوریتم‌های پیشرفته داخلی هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی هر چه بیشتر افراد کمک کند.

ترموستات هوشمند دما می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تا نصف میزان مصرف معمول منزل،تأمین آسایش افراد و کمک به محیط‌زیست از طریق کاهش میزان مصرف مؤثر باشد. ترموستات‌های هوشمند مجهز به سنسورهای دما و الگوریتم‌های پیشرفته داخلی هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی هر چه بیشتر افراد کمک کند.

ترموستات هوشمند دما با اتصال به سیستم‌های تهویه می‌توانند دما محیط را به صورت خودکار و بر اساس برنامه‌های روزانه تنظیم کنند.

در اغلب منازل هر اتاق درجه حرارت یکسانی ندارد. اتاق‌ها، بسته به تعداد پنجره‌ها، اندازه، میزان نورگیری و عوامل دیگر، دمای متفاوتی دارند. ترموستاتی که اکنون از آن استفاده می‌کنید ممکن است در اتاقی باشد که بندرت وقت خود را صرف آن می‌کنید اما سنسور هوشمنددما به شما این امکان را می‌دهد تا جایی را انتخاب کنید که ترموستات بتواند دمای خانه را اندازه‌گیری کند.

ترموستات‌های هوشمند مجهز به سنسورهای دما و الگوریتم‌های پیشرفته داخلی هستند اما برای ترموستات‌ها همیشه بهترین مکان‌ها از منظر زیبایی در نظر گرفته نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال، ممکن است ترموستات در یک کمد قدیمی وجود داشته باشد یا در یک راهرو نصب شود یا منزل شما چند طبقه باشد و بخواهید در طول روز دمای طبقه بالا و در شب طبقه پایین را با استفاده از سنسور دما کنترل کنید. همچنین اگر کودک یا یک عضو خانواده سالمند دارید ممکن است بخواهید اتاقی راحت با دمای مناسب برای آنها مهیا کنید. در مواردی که ترموستات در مکان خاصی نصب نشده باشد، یک سنسور دمای جداگانه می‌تواند به شما کمک کند تا با اندازه‌گیری دما یک مکان مناسب را انتخاب کنید.

سنسورهای هوشمند دما

سنسور هوشمند دما برای پایش لحظه‌ای دما و ارسال دیتای مورد نظر به ترموستات به کار می‌رود. در ادامه با برخی ویژگی‌های سنسورهای هوشمند دما آشنا می‌شویم:

  • همه موارد سیستم نظیر گذشته کار خواهد کرد با این تفاوت که دما به وسیله سنسورها اندازه‌گیری و به ترموستات ارسال می‌شود.
  • هر زمان که سنسور فعال باشد، ترموستات با خواندن دیتای ارسالی سنسور برای کنترل روشن و خاموش کردن سیستم تهویه استفاده می‌کند. در این حالت، ترموستات حسگر دمای داخلی خود را نادیده می‌گیرد.
  • هر زمانی که بخواهید می‌تواند اطلاعات همه سنسورهای دما که به ترموستات متصل هستند را بر روی اپلیکیشن مشاهده کنید و همچنین می‌توان درجه حرارت خوانده شده توسط سنسورها و مقدار خوانده شده توسط ترموستات را مقایسه کرد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با دمای قسمت‌های مختلف خانه خود بیشتر آشنا شوید، سنسورها را جابجا کنید و در مواقع لازم از ترموستات استفاده کنید.
  • سنسورهای دما از باتری لیتیوم استفاده می‌کنند و باتری موجود در این سنسورها می‌تواند حداکثر تا 2 سال دوام داشته باشد. در صورتی که باتری سنسور کم باشد، یک پیام اخطار از طریق اپلیکیشن دریافت می‌شود.

آیا استفاده از سنسور هوشمند دما باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود؟

سنسورهای دما برای تامین راحتی بیشتر مصرف کنندگان طراحی شده است. اینکه چه میزان در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند بستگی به این دارد که سنسورها در کجا قرار می‌گیرند، ترموستات در چه دمایی تنظیم شده است.

به عنوان مثال اگر در زمستان ترموستات خانه به گونه ای تنظیم شود که از سنسور موجود در اتاق خواب عایق بندی شده که به سرعت گرم می‌شود داده دریافت کند، سیستم شما ممکن است زودتر از حد معمول خاموش شود و می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

مطالب مرتبط

مفهوم و عملکرد ساختمان‌های هوشمند

همانطور که ما به دوران ساختمان‌های هوشمند وارد می‌شویم، باید برای مواجه‌شدن با پتانسیل عظیمی که ممکن است در صنعت املاک و مستغلات ایجاد شود، آماده ‌باشیم و آن را درک کنیم.

مصرف هوشمند انرژی با اینترنت اشیا و ساختمان‌های دیجیتال

اینترنت اشیا (IoT) گام بعدی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌هایی است که بخشی از آن پیش از این توسط گوشی‌های هوشمند در دسترس بوده است. کارایی تکنولوژی‌های گوشی‌های هوشمند موجب شده است تا امکان استفاده از تعدادی دیگر از دستگاه‌های عمومی با استفاده از اتصالات شبکه‌های توان پایین فراهم شود.

روند پیشرفت جهانی خانه‌های هوشمند

وسایل و تجهیزات هوشمند بر همه‌ی جوانب ساختمان‌ها و خانه‌ها مانند امنیت و دسترسی، بهینه سازی مصرف انرژی، لوازم وسرگرمی نظارت دارند و پیش بینی می‌شود ارزش صنعت خانه و ساختمان‌های هوشمند تا سال 2022 به 152.5 میلیارد دلار برسد.

اینترنت اشیا (IoT) در آشپزخانه

اینترنت اشیا (IoT) قرار است زندگی روزمره ما را دچار تغییر و تحول کند. در حال حاضر، این موضوع بیشتر در داخل و اطراف خانه تمرکز دارد. در چهار دیواری خانه‌ها، فرصت و پتانسیل بسیار بالایی برای محصولات در زمینه اینترنت اشیا وجود دارد تا زندگی ما را ساده‌تر، امن‌تر کند و از دغدغه‌های ما بکاهد.