راهنمای انتخاب پردازنده مناسب اینترنت اشیا-بخش دوم

راهنمای انتخاب پردازنده مناسب اینترنت اشیا-بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به معرفی کلی پردازنده اینترنت اشیا و معیارهای انتخاب آن پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر عوامل نظیر قدرت پردازش و معماری پردازنده‌های اینترنت اشیا بپردازیم.

اینترنت اشیا IoT

در بخش اول این وبلاگ، به معرفی کلی پردازنده اینترنت اشیا و معیارهای انتخاب آن پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر عوامل نظیر قدرت پردازش و معماری پردازنده‌های اینترنت اشیا بپردازیم.

علاوه بر قدرت پردازش، توسعه‌دهندگان باید دستورالعمل‌های مربوط بهمعماری پردازنده را در نظر بگیرند. تیم ویتفیلد، معاون استراتژی صنعت خودرو اینترنت اشیا در شرکت ARM می‌گوید: "معماری، مجموعه دستورالعمل‌ها قراردادی بین نرم‌افزار و سخت‌افزار است. در انتخاب معماری، شما در حقیقت یک اکوسیستم نرم‌افزاری را انتخاب می‌کنید."

وی ادامه می‌دهد: "شرکت ARM دارای اکوسیستم عظیمی از ابزارهای توسعه نرم‌افزار و پلتفرم‌هایی است که افراد را قادر می‌سازد یک یا چند ایده را به یک سیستم عملکردی منتقل کنند. نرم‌افزار بخشی گران و جدا از فرایند طراحی است. هرچه بیشتر بتوانید از پلتفرم‌هایی که از قبل وجود دارد استفاده کنید، سریعتر می‌توانید دستگاه خود را به راحتی در سیستم مورد نظر خود مستقر کنید."

RISC-V یک سخت‌افزار منبع‌باز ISA است. ردموند می‌گوید: "RISC-V دارای یک دستورالعمل کوچک و ساده است به این معنی که کاربران آنها می‌توانند پسوندهای سفارشی یا سیستم‌عامل مناسب برای کاربرد خاص خود را به آنها اضافه کنند."

RISC-V همچنین در حمایت از توسعه‌دهندگان با نرم‌افزار متمرکز است. او در ادامه می‌گوید: "تا امسال ما بیشتر متمرکز بر سخت‌افزار بودیم و اکنون در حال دو برابر کردن طرفیت اکوسیستم نرم‌افزاری هستیم که از مرز سخت‌افزاری عبور کند."

RISC-V در مقابل ARM

بازار پردازنده ISA در درجه اول تحت سلطه ARM و RISC-V است. ری می‌گوید: "ARM بازار معماری‌های IoT را در اختیار دارد و اکنون توسط RISC-V به چالش کشیده شده است. قطعاً این محبوبیت در حال افزایش است و ما انتظار داریم که این دستگاه برای تجهیزات کم‌مصرف ARM یک رقیب بزرگ باشد."

هر دو ARM و RISC-V، می‌توانند طیف گسترده‌ای از موارد استفاده را از کوچکترین کاربرد با کارآمدترین دستگاه‌ها تا پیچیده‌ترین دستگاه با کارایی بالا که پردازش و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را انجام می‌دهد، پشتیبانی کنند.

ARM انواع پردازنده‌ها و مدل‌ها را برای رفع نیازهای هر کاربردی ارائه می‌دهد و سیستم‌عامل منبع باز Mbed OSدر آنها تعبیه شده است.

ویتفیلد معتقد است که صنعت در حال حرکت به سمت موج پنجم محاسبات است که در آن محاسبات به سمت یک مدل توزیع شده حرکت می‌کند. ما در حال تحول هستیم و پردازش edge to edge در حال گسترش است و این بدان معناست که شما به انواع مختلفی از موتورهای محاسباتی و مدل‌های تجاری نیاز دارید تا افراد بتوانند نوآوری کنند. شرکای ما بیشتر با ما در مورد چگونگی تکامل فناوری صحبت می‌کنند تا مطمئن شویم که می‌توانیم مشکلات فناوری آنها را حل کنیم.

ادامه در بخش سوم

مطالب مرتبط

در هنگام انتخاب پردازنده IoT ملاحظاتی را باید در نظر بگیرید. به‌علاوه باید نگاهی به نحوه تأثیرگذاری بنیاد RISC-V بر چشم‌انداز پردازنده داشته باشید.

نقش سنسورها و محرکها در سیستم‌های اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به ندرت بدون گفتگو در مورد داده‌ها و اطلاعات جدید اکوسیستم مورد بحث قرار می‌گیرد. هوش و ارزش یک سیستم اینترنت اشیا (IoT) بر اساس آنچه می توان از داده‌ها آموخت عنوان می‌شود و سنسورها منبع اصلی این داده‌ها هستند.

سیستم‌های استاتیک و سیستم‌های نرم‌افزاری پویا

در این مبحث خلاصه‌ای از انواع مختلف سیستم‌های تعبیه‌شده قابل‌برنامه‌ریزی یا سیستم‌های کاملاً استاتیک تا سیستم‌های نرم‌افزاری تعبیه‌شده پویا را عنوان خواهیم کرد تا تولیدکنندگان بتوانند ویژگی‌های سیستم را با تغییرات فنی و محیط‌های کاری در تمام دستگاه‌های خود سازگار کنند.

انواع سنسورهای کاربردی در اینترنت اشیا - بخش اول

صنایع و سازمان‌ها مدتها است که از سنسورهای مختلف استفاده می‌کنند اما ظهور اینترنت اشیا سیر تکامل حسگرها را به سطح کاملاً متفاوتی منتقل کرده است.