روند پیشرفت جهانی خانه‌های هوشمند

روند پیشرفت جهانی خانه‌های هوشمند

وسایل و تجهیزات هوشمند بر همه‌ی جوانب ساختمان‌ها و خانه‌ها مانند امنیت و دسترسی، بهینه سازی مصرف انرژی، لوازم وسرگرمی نظارت دارند و پیش بینی می‌شود ارزش صنعت خانه و ساختمان‌های هوشمند تا سال 2022 به 152.5 میلیارد دلار برسد.

خانه‌ هوشمند

وسایل و تجهیزات هوشمند بر همه‌ی جوانب ساختمان‌ها و خانه‌ها مانند امنیت و دسترسی، بهینه سازی مصرف انرژی، لوازم وسرگرمی نظارت دارند. پیش بینی می‌شود ارزش صنعت خانه و ساختمان‌های هوشمند تا سال 2022 به 152.5 میلیارد دلار برسد. این حجم از محبوبیت، فرصت‌های جدید و هیجان انگیزی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند چرا که این خانه‌ها به یک مدل کاربر محور و شخصی تر تبدیل می‌شوند که جریان‌های در آمدی خود را گسترش می‌دهند و منجر به توسعه‌ی مشارکت‌های استراتژیک می‌گردند.

غلبه بر چالش‌ها برای دستیابی به توان بالقوه

اگرچه هوشمندسازی خانه‌ها مزایای بسیاری دارد، با این حال چالش‌های متعددی نیز در این زمینه وجود دارد که سازندگان باید پیش از ساخت خانه‌های هوشمند و ساختمان‌ها به آن توجه کنند. هنگامی که در مورد بزرگترین موانعی که در توسعه خانه‌های هوشمند و ساخت آن‌ها از سازندگان سؤال می‌شود، 50 درصد از پاسخ دهندگان، ایجاد یک رابطه بین اشیا و کاربران که به درستی به نیاز آن‌ها پاسخ دهد را مهم ترین بخش ساخت سازه‌های هوشمند در نظر می‌گیرند.

چالش دیگر در این زمینه، قیمت‌های بالا، مشکلات ادغام سایر دستگاه‌های هوشمند، نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی و عدم آگاهی خریداران در مورد ارزش دستگاه‌های هوشمند است.
شرکت کنندگان در این بررسی قریب به اتفاق تأیید کردند که صنعت دستگاه‌های هوشمند از استانداردهای داده و ارتباطات سود خواهد برد. استاندارد سازی همچنین کسب و کار را قادر می‌سازد تا با توجه به قابلیت‌های بیشتر، جمع آوری داده‌ها و پرداخت هزینه‌های خرید و یا فروش متقابل را آسان کند.

تسریع درگردآوری داده‌ها و کاهش مشکلات امنیتی

صنعت خانه و ساختمان‌های هوشمند هنوز در حال تکامل است. نود و نه درصد از پاسخ دهندگان در تحقیقاتی که در این زمینه انجام شد، اذعان داشتند که آن‌ها با چالش‌هایی در این زمینه روبه رو هستند که حدود 45 درصد آن‌ها نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان را به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات این صنعت برشمردند. امنیت سایبری می‌تواند به حل این مشکل برای خانه‌های هوشمند و ساختمان‌ها کمک کند.

داده‌ها در صنعت هوشمند سازی خانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. شرکت کنندگان در این بررسی تقریباً به اتفاق آرا توافق کردند که شرکتشان از جمع آوری داده‌های خانه‌های هوشمند از طریق محصولات یا زیرساخت‌های خود، استفاده خواهد کرد. این داده‌ها عمدتاً برای شناسایی و حل مشکلات ب دستگاه‌ها و ارتباطات استفاده می‌شوند، توسعه محصول را هدایت می‌کنند و گزارش‌ها را برای کاربران نهایی ارائه می‌دهند.

در این راستا، بیشتر از سه چهارم شرکت‌هایی که اظهار داشتند برنامه‌های خود را برای جمع آوری داده‌ها و استفاده‌ی مجدد از آن‌ها ارزیابی نمی‌کنند، در حال حاضر از برنامه‌های محرمانه قوی تری استفاده می‌کنند که نیازی به بررسی‌های بیشتر و ضروری تر نخواهد داشت.

ادغام دستگاه‌ها در اکوسیستم منسجم

علاوه بر امنیت بیشتر، برقراری ارتباط کاربران با تمام دستگاه‌های هوشمند از طریق یک پلتفرم راهکار دیگری برای بهره وری از مزایای یک خانه‌ی هوشمند است.
چهل و پنج درصد از افرادی که در تحقیقات شرکت نمودند، از روشی مکانیزه برای قابلیت همکاری وسایل هوشمند با یکدیگر استفاده نمودند. این بدان معناست که ارائه دهندگان خانه‌های هوشمند تمام قابلیت‌های مورد نیاز را در داخل یک اکوسیستم ارائه داده و به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا عملکرد مشتریان را در رابطه با تجهیزات هوشمند خانه تحت کنترل قرار دهند.

به جای نظارت دقیق بر اکوسیستم هوشمند، 47 درصد از رهبران تولیدی به سمت عملکردی"سازگارتر" روی آورده اند. در این روش، صنعت، استانداردهای عمومی را پذیرفته است تا شرکت‌ها بتوانند در محیط اکوسیستم، وسیع عمل کنند. این امر مشتریان را قادر می‌سازد تا دامنه گسترده ای از دستگاه‌های هوشمند را به یکدیگر وصل کنند.

مطالب مرتبط

خانه هوشمند؛ تاریخچه پروتکل‌های بیسیم و اهمیت آنها

اگر شما در صنعت اینترنت اشیا مشغول به فعالیت هستید، احتمالاً از طریق گزارشات سالانه و داده‌های آماری، با فرصتهای پیش روی خانه‌های هوشمند، آشنا هستید. بر اساس گزارشی از شرکت Crimson Hexagon که اخیراً منتشر شده است، از سال 2014 تا 2017 مسائل مرتبط با تکنولوژی خانه‌های هوشمند، با علاقه‌مندی بیش از 60% از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده است.

Nobka smart home

تکنولوژی ساختارهای قدیمی را تغییر داده و خانه‌ها از این تغییر و تحولات جدا نیستند. از سال 2017 برای داشتن یک خانه‌ی هوشمند شما مجبور نیستید در یک خانه‌ی ویلایی مجزا زندگی کنید. پیشرفت اینترنت اشیا (IoT) ، شهرهای هوشمند، تکنولوژی ZWave و ZigBee و انفجار فناوری‌های تلفن همراه و راه‌اندازی آن، همگی راه را برای آپارتمان‌های هوشمند هموار کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، تعداد محصولات هوشمند از سال 2018 تا سال 2025 سه برابر می شود و 75 میلیارد دستگاه بزرگ هوشمند در سراسر جهان نصب خواهد شد. با توجه به رشد در حال پذیرش تکنولوژی‌های هوشمند در سراسر جهان، مزایای استفاده از این تکنولوژی برای مصرف کنندگان و جوامع همراه با مدل های کسب‌و‌کار افزایش می یابد و در این بین استفاده از مزایای این تکنولوژی در خانه های هوشمند بیش از پیش دیده می‌شود.