ارائه سیستم نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا برای ناوگان دریایی

ارائه سیستم نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا برای ناوگان دریایی

شرکت حمل‌ونقل دریایی Topaz Energy and Marine قرارداد بلندمدتی را با شرکت نفت GE-owned امضا کرده است تا سیستم نظارت بر وضعیت روانکارها (VitalyX) را برای افزایش زمان نگهداری نفت و مواد روانکار در کشتی و زمانبندی برنامه حرکت ناوگان این شرکت مستقر نماید.

شرکت حمل‌ونقل دریایی Topaz Energy and Marine قرارداد بلندمدتی را با شرکت نفت GE-owned امضا کرده است تا سیستم نظارت بر وضعیت روانکارها (VitalyX) را برای افزایش زمان نگهداری نفت و مواد روانکار در کشتی و زمانبندی برنامه حرکت ناوگان این شرکت مستقر نماید. این سیستم ترکیبی از IoT، سنسورهای پیشرفته و نرم‌افزار پایش شرایط است که داده‌های به هنگام را تولید نموده و به شرکت Topaz Energy and Marine در مورد شرایط کشتی و رسیدن به عملکرد بهینه در ناوگان کمک می‌کند. سنسورها عمدتاً بر روی تجهیزات کشتی نظیر موتورهای دیزل نصب خواهند شد و بر روی مواد روان کننده نفت و آلاینده‌ها نظیر دوده و ذرات فلزی، نظارت خواهند کرد.

سیستم نظارتی VitalyX احتمالاً در اواخر سال ۲۰۱۹ در ناوگان حمل‌ونقل این شرکت مستقر خواهد شد.

در ماه فوریه، بندر روتردام در هلند اولین استفاده کاربردی از سیستم hydro/meteo مبتنی بر IoT را در عملیات خود اعلام کرد. این سیستم از یک شبکه گسترده از سنسورها برای تأمین داده‌های صحیح و به هنگام دریا (hydro) و داده‌های آب‌وهوا (meteo) برای برنامه‌ریزی و مدیریت ناوگان استفاده می‌کند. در حال حاضر بخش‌های عمومی پیاده‌سازی شده‌اند که مبنایی ایمن و قابل‌اطمینان برای نوآوری سریع، با دسترسی به آخرین تکنولوژی‌ها نظیر رایانش لبه (Edge)، تجزیه‌وتحلیل به‌هنگام، هوش مصنوعی (AI)، داده‌های بسیار دقیق و بلاک‌چین ارائه می‌دهند.

یک ماه بعد، بندر مارسی - فوس در فرانسه مشارکت در یک پروژه مبتنی بر بلاک‌چین برای توسعه بندر و محور تدارکات دریای مدیترانه - رون - ساون (MeRS) را اعلام کرد. این پروژه با هدف تضمین امنیت زنجیره حمل‌ونقل دیجیتال برای بهبود ایمنی و رقابت تدارکات زنجیره‌ای، در محور دریای مدیترانه - رون- ساون و محور رون - ساون است. این امر به اشتراک‌گذاری داده‌ها بین طرف‌های ذینفع را بدون ساختاری پیچیده فراهم می‌نماید.

مطالب مرتبط

راه‌اندازی اولین بزرگراه آلمان با استفاده از سیستم eHighway شرکت زیمنس

آلمان در راستای تلاش‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اولین بزرگراه برقی جدید را آزمایش می‌کند که با سیستم eHighway برای کامیون‌های دیزلی طراحی‌شده است.

ارائه یک راهکار هوشمند حمل‌ونقل با ادغام فناوری‌های بلاک چین و اینترنت اشیا

پتانسیل یکپارچه‌سازی فناوری‌های blockchain و اینترنت اشیا (IoT) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. دانشگاه نوادا در شهر رنو با همکاری شرکت Filamen در حال یکپارچه‌سازی اتومبیل خودران با فناوری blockchain است.

رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است.

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.