ارائه راهکار جدید هویت دیجیتال در اینترنت اشیا و بلاک‌چین

ارائه یک راهکار احراز هویت دیجیتال در اینترنت اشیا به کمک بلاک‌چین

بر اساس آخرین گزارشات شرکت WISeKey International Holding یک قطعه سخت‌افزاری به نام SensorsID عرضه می‌کند که هدف آن ارائه هویت دیجیتالی است و محافظت از هویت دستگاه‌ها و داده‌های آنها است.

بر اساس آخرین گزارشات شرکت WISeKey International Holding یک قطعه سخت‌افزاری به نام SensorsID عرضه می‌کند که هدف آن ارائه هویت دیجیتالی است و محافظت از هویت دستگاه‌ها و داده‌های آنها است.

بر اساس برآوردهای گارتنر، تا سال 2020، بیش از 20 میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت. واضح است که هر دستگاه متصل به اینترنت به امنیت نیاز دارد. بسیاری از آنها با استفاده از حسگرها و تراشه‌های IoT ایمن هستند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، یک تریلیون سنسور شبکه تعبیه شده در جهان وجود داشته باشد که هر یک نیاز به هویت دیجیتال قوی، احراز هویت و حفاظت از داده‌ها را دارند.

در نتیجه شرکت امنیتی WISeKey با سخت افزار SensorsID قصد دارد یک پلتفرم نوآورانه بلاک‌چین برای حفظ هویت دستگاه‌ها و تبادلات داده‌های آنها، قابلیت‌های احراز هویت دو عامل را ترکیب کند.بر اساس ادعای این شرکت بلوک زنجیرهای SensorsID بطور مداوم در حال افزایش است، زیرا بلوک‌های هویت جدید و انتقال داده‌ها به آن اضافه می‌شوند تا از صحت و ردیابی داده‌ها اطمینان حاصل کنند. این سیستم کاملاً غیر متمرکز است و می‌تواند در سطح ملی یا محلی با استفاده از یک ارجاع هویت توزیع شده توسط ذینفعان در سراسر اکوسیستم بلاک‌چین اجرا شود.

بر اساس اعلام مدیران این شرکت، یک میکروکنترلر کاربردی در دستگاه IoT، امنیت موجود در راهکار جدید را تضمین می‌کند. داده‌ها در حافظه محافظت شده تراشه‌ها ذخیره می‌شوند که با قابلیت‌های منحصر به فرد طراحی شده‌اند تا اجازه ندهند که نرم‌افزار دیگر روی آنها اجرا شود و با سنسورهای سخت‌افزاری مختلف و مکانیزم‌های حفاظتی که آنها را در مقابل حملات سخت‌افزاری مقاوم می‌کند، مجهز شوند."

ماه گذشته همکاری یک استارتاپ به نام Omniaz با یک فروشگاه آنلاین نوشیدنی منجر به تولید بطری هوشمند به نام DRNK شد که یکی دیگر از نمونه‌های همگرایی بلاکچین و IoT در سطح مصرف کننده است. DRNK با شعار "نوشیدنی، پاداش، شبکه، دانش"، در کنار دیگر ارائه دهندگان مانند NXP Semiconductors، NEM، Smartrac و ProximaX توسعه می‌یابد.

مطالب مرتبط

راه‌اندازی یک ابزار جدید برای قیمت‌گذاری راهکارهای IoT برای کسب‌وکارها

اخیراً کمپانی Sprint اعلام کرده است که یک ابزار جدید برای راهکارهای IoT و به منظور ارزیابی و برآورد قیمت با عنوان Curiosity IoT Estimation Tool را برای مشتریان کسب‌وکارها راه‌اندازی کرده است که دسترسی سریع به داده‌ها و قیمت‌گذاری راهکارهای مبتنی بر IoT را برای مشتریان فراهم می‌کند.

رونمایی از یک روتر صنعتی IoT برای پشتیبانی از برنامه‌های با پهنای باند متوسط

شرکت NetComm ارائه‌دهنده تجهیزات مخابراتی استرالیا روتر جدید خود را که با 4G LTE سازگار است معرفی کرد که یک اتصال پهنای باند متوسط و ایمن را از طریق شبکه‌های 4G LTE ارائه می‌دهد.

گزارش‌های اخیر تشدید حملات سایبری به تجهیزات IoT را نشان می‌دهد

اخیراً شرکت آمریکایی Cyxtera Technologies تحقیقات جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تجهیزات IoT به خصوص آنهایی که که قابلیت نفوذ مستمر در طول روز را فراهم می‌کنند، مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند.

۲۵ شرکت برتر IoT در سال ۲۰۱۹

بر اساس گزارش Crunchbase حدود 26.792 استارتاپ، اینترنت اشیا را به عنوان یکی از فناوری‌های اصلی خود قرار داده‌اند که برای راه‌اندازی محصولات، سرویس‌دهی و پشتیبانی از مدل‌های جدید کسب‌وکار به پلتفرم متکی هستند.