هدست واقعیت مجازی Acer برای ویندوز

ایسر هدست جدید واقعیت مجازی خود را معرفی کرد

تنها کمتر از یکسال، از عرضه اولین هدست واقعیت مجازی شرکت Acer می‌گذرد و این شرکت جانشین جدید این محصول یعنی Acer OJO 500 را معرفی می‌کند.

تنها کمتر از یکسال، از عرضه اولین هدست واقعیت مجازی شرکت Acer می‌گذرد و این شرکت جانشین جدید این محصول یعنی Acer OJO 500 را معرفی می‌کند. هدست تولیدی این شرکت در سال گذشته روی تعداد وسیعی از دستگاه‌های مایکروسافت و با کمک چندین شرکت معرفی شد. در عین حال، OJO 500 با سیستم صوتی یکپارچه و IPD قابل تنظیم که از طریق یک برنامه اندرویدی اندازه گیری می‌شود، ساخته خواهد شد.

ضمناً نباید انتظار به‌روز رسانی چشمگیری را در بخش اپتیک این محصول داشته باشیم; این هدست از همان صفحه نمایش قبلی خود با ابعاد 2880*1440، بهره می‌برد، و دارای نرخ تجدیدrefresh rate) 90Hz) و میدان دید 100 درجه می‌باشد. ضمناً فناوری ردیابی داخلی مایکروسافت (inside-out tracking tech) به همراه یک میکروفون برای بوت شدن در آن تعبیه شده است.

اگرچه هیجان انگیزترین قابلیت اضافه شده به این محصول، امکان برداشتن اپتیک VR می‌باشد به گونه‌ای که تنها headband این محصول در جای خود باشد. چرا باید این کار را انجام داد؟ Acer می‌گوید این راهکار عمدتاً برای رعایت بهداشت در موارد استفاده VR مبتنی بر مکان کاربر است. به عنوان مثال، در یک بازی، امکان تعویض و تمیز کردن اپتیکها وجود دارد، وقتی که افراد جدیدی از این اپتیکها می‌خواهند استفاده کنند و هدست آزاد وجود ندارد. تمیز نگه داشتن اپتیک‌های VR در رویدادهای مختلف، با وجود هزینه بیشتر، راهکار مناسبی می‌باشد.

آیا این به این معنی است که Acer قصد دارد هدست‌های آینده خود را تنها با بخش‌های اپتیک آن در جعبه محصول ارائه کند و مشتری برای تجربه یک محصول به‌روزتر، به راحتی می‌تواند headband خود را روی این اپتیک‌ها سوار کند؟ اگر این کار انجام شود راه بسیار هوشمندانه‌ای برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها در آینده خواهد بود. از سویی دیگر، Acer همچنین اخیراً نسل بعدی هدست های StarVR خود را معرفی کرده است، که با همکاری شرکت StarVR ساخته شده که مبتنی بر تجربه کاربر بر اساس مکان او ساخته شده است.

شرکت Acer این محصول را با قیمت 399 دلار (هم قیمت محصول قبلی)، در نوامبر امسال عرضه خواهد کرد. در همین حال، سامسونگ آمادگی خود را برای تولید اولین هدست ویندوزی خود، روی +Samsung Odyssey اعلام کرده است. جزئیات مربوط به این دستگاه هنوز مشخص نشده است.

مطالب مرتبط

یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند با هدست واقعیت مجازی HTC Vive Focus

سال گذشته هدست واقعیت مجازی اختصاصی HTC به نام Vive Focus در چین معرفی شد و متعاقبا نرم افزارهای به‌روز و هوشمندی را به کار گرفت. چندی پیش در کنفرانس Vive Ecosystem اعلام شد، این هدست قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند HTC ، بهبود عمر باتری و استفاده در دنیای واقعی را دارد.

با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی ، کودکان می‌توانند بدون اینکه دست‌های خود را آلوده کنند در فرآیند بازیافت زباله‌ها شرکت نمایند.

HoloLens تجربیات سه‌بعدی را به جراحان ارائه خواهد داد

جراحان یکی از بیمارستان‌های بریتانیایی می‌خواهند از HoloLens برای ارائه تصاویر سه‌بعدی مهم در حین جراحی استفاده کنند.