اینترنت اشیا راهکارهای جدیدی برای بانکداری ارائه می‌دهد

اینترنت اشیا راهکارهای جدیدی برای بانکداری ارائه می‌دهد

اخیراً شرکت Standard Chartered با همکاری Huawei در پی ایجاد راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیا برای ساده‌سازی تعاملات شرکت‌ها با بانک‌ها و نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ها هستند.

اخیراً شرکت Standard Chartered با همکاری Huawei در پی ایجاد راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیا برای ساده‌سازی تعاملات شرکت‌ها با بانک‌ها و نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ها هستند. راهکارهای موردنظر امکان تعامل سیستم‌های شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها را با یکدیگر در برنامه‌های پرداخت‌های به هنگام میسر می‌سازد. در این راستا از OceanConnect Huawei استفاده می‌شود که یک پلتفرم باز برای IoT است که بر مبنای فناوری‌های کلان داده‌ها ورایانش ابری ساخته شده است.

راهکار ارائه شده ترکیبی از قابلیت‌های IoT ورایانش ابری است که بانک‌ها را قادر می‌سازد تا به طور موقت مسیر حرکت نقدینگی را پیگیری کنند. بدین ترتیب خطرات عملیاتی را کاهش می‌دهد و اطلاعات قابل اطمینانی را می‌توان از تصمیمات مربوط به بخش تأمین مالی به دست آورد. دسترسی به داده‌های به هنگام منجر به پردازش مستقیم و کاهش قابل توجهی در زمان چرخش برای طیف وسیعی از تأمینات مالی برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان می‌شود.

این اولین بار نیست که Standard Chartered با چنین شرکتی کار می‌کند. در ماه ژوئن، Standard Chartered پلتفرم OceanConnect IoT Huawei را به منظور پشتیبانی از سیستم‌های هوشمند در اتومبیل ارتقا داد. چهار عنصر کلیدی در این پلت فرم وجود دارد که عبارتند از: امکان اتصال، دسترسی به داده‌ها، امکان تکامل و امکان استفاده از اکوسیستم.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

رایانش ابری Alibaba و راهکارهای کلیدی برای اینترنت اشیا

اخیراً Libelium، تولید کننده‌ی شبکه‌های بی‌سیم، به سرویس رایانش ابری کمپانی Alibaba، جهت برقراری ارتباط و سرعت بخشیدن به روند به‌کارگیری IoT پیوسته است.

اینترنت اشیا و بلاک‌چین صنعت باربری در جهان را تغییر می‌دهند

در سال‌های اخیر ، ردیابی تریلرها ، کانتینرها ، واگن‌های قطار و جعبه‌های بارگیری به‌طور فزاینده‌ای در همه جای دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. در این راستا ، تکنولوژی‌های جدید مانند اینترنت اشیا (IoT) و بلاک‌چین (blockchain) ، اتوماسیون بیشتری را برای این فعالیت فراهم می‌آورد.