اینترنت اشیا و کمبود متخصص در حوزه امنیت سایبری

اینترنت اشیا و کمبود متخصص در حوزه امنیت سایبری

گزارشات اخیر Experis ادعا می‌کند که شرکت‌هایی که از متخصصین امنیت سایبری به صورت تمام‌وقت استفاده نمی‌کنند، مانع توسعه IoT می‌شوند.

گزارشات اخیر Experis ادعا می‌کند که شرکت‌هایی که از متخصصین امنیت سایبری به صورت تمام‌وقت استفاده نمی‌کنند، مانع توسعه IoT می‌شوند.

در گزارش جدیدی که در سال 2018 منتشر شده است، Experis به رشد مشاغل مرتبط با امنیت سایبری در سه ماهه چهارم سال 2018 اشاره می‌کند که نشان‌دهنده افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته و رشد 16.6 درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته است. با وجود این افزایش تقاضا، متوسط حقوق و دستمزد برای کارهای تمام‌وقت دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است. بااین‌حال پیمانکاران نرخ‌های خود را 19.6 درصد افزایش دادند که معادل 505 پوند در روز است.

تحقیقات Experis این نشان می‌دهد که شرکت‌ها به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای حل مشکلات هستند نه راه‌حل‌های بلندمدت. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌ها رغبت بیشتری به راهکارهای کوتاه‌مدت برای حل مسائل مربوط به امنیت سایبری دارند تا راهکارهای بلندمدت.

تقاضا برای مشاغل مرتبط با IoT با افزایش 48.8 درصدی از مجموع 4،968 شغل ذکر شده در گزارش سه‌ماهه چهارم سال 2018 گزارش شده است. حقوق و دستمزد کارکنان تمام‌وقت با رشد 1.5 درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، درحالی‌که پیمانکاران بیشترین سود را با افزایش 4 درصدی داشته‌اند.

Martin Ewings مدیر بازارهای تخصصی در Experis در این باره می‌گوید:

"اینترنت اشیا (IoT) فرصت‌های بزرگی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد ، اگر آنها پایه‌های امنیت سایبری درست را پیاده‌سازی کرده باشند می‌توانند از نوآوری‌های جدید با خیال آسوده بهره‌مند شوند. ما می‌توانیم ببینیم که تقاضای زیادی برای جذب استعدادهای برتر وجود دارد و بازار برای حفظ سرعت حرکت خود تلاش می‌کند.

کسب‌وکارها باید با خلاقیت ،رویکردی ترکیبی برای استراتژی‌های کشف استعداد اتخاذ کنند و از بازار پیمانکاری برای ساخت یک تیم ترکیبی از نیروی کار دائمی و موقت استفاده کنند. با انجام این کار ، آن‌ها می‌توانند به مهارت‌هایی که در حال حاضر به آن‌ها نیاز دارند به سرعت دست یابند و با ایجاد قابلیت‌های دائمی و سرمایه‌گذاری درست، زمان مورد نیاز برای توسعه استراتژیک و دسترسی سریع به مهارت‌هایی را که در حال حاضر نیاز دارند را داشته باشند."

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2021 ، ۲۵ میلیارد دستگاه IoT به هم متصل خواهد شد. اینترنت اشیا در حالیکه فرصت بزرگی برای بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند، فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی مهاجمان و هکرها قرار می‌دهد. بارزترین نمونه از تهدیدات جدید IoT، بات‌نت Mirai است که مقدار قابل‌توجهی از ترافیک را به ارائه‌کننده سرویس‌های DNS هدایت می‌کند و چندین سرویس محبوب آفلاین جهان را از دسترس خارج می‌کند.

Experis بر نیاز به امنیت برای بخشی از فرآیند ساخت دستگاه‌های IoT با متخصصین تمام‌وقت به جای استفاده از پیمانکاران برای راه‌حل‌های کوتاه‌مدت تأکید دارد. در غیر اینصورت، باید با بدافزارهایی مانند Mirai در مقیاس بزرگتر رو‌به‌رو شویم. مگر اینکه کسب‌وکارها تضمین کنند که امنیت را به عنوان یک اولویت در کنار نوآوری اولویت‌بندی کنند. آسیب‌های امنیتی نه تنها به یک شرکت بلکه به‌طورکلی روند این صنعت را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر قرار است که IoT رونق پیدا کند، امنیت سایبری باید به عنوان یک اولویت مهم لحاظ شود.

مطالب مرتبط

سرمایه‌گذاری در blockchain و IoT تا سال 2024 به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد

اخیراً گزارشی از موسسه MarketsAndMarkets منتشر شده است که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2024 سرمایه گذاری در بازار اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین (blockchain IoT market) به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد.

راه‌اندازی پوشش سراسری شبکه اینترنت اشیا در کشور دانمارک

کشور دانمارک با مشارکت شرکت مخابراتی Teracom و شرکت Loriot متخصص در راه‌اندازی شبکه LoRaWAN، پوشش سراسری IoT را دریافت خواهد کرد.

راه اندازی بزرگترین شبکه اینترنت اشیا در جهان توسط Sigfox کانادا

شرکت Sigfox کانادا ادعا می‌کند که وسیع ترین شبکه IoT در جهان را با قابلیت دسترسی سراسری در کشور کانادا راه‌اندازی می‌کند.

رشد 100 ‌درصدی حملات سایبری IoT در سال 2018

کارشناسان امنیت سایبری شرکت F-Secure گزارشی را منتشر کرده‌اند که ادعا می‌کند ممکن است تاریخ سال 2018 را به عنوان نقطه عطفی در تهدیدات IoT به یاد بیاورد.