برنامه شتابدهی کوالکام در حوزه شهرهای هوشمند

برنامه شتابدهی کوالکام در حوزه شهرهای هوشمند

شرکت Qualcomm اعلام کرده است که برنامه جدید شتابدهی در حوزه شهر هوشمند خود را با تمرکز انجمن‌های مرتبط به اجرا در می‌آورد.

 
شرکت Qualcomm اعلام کرده است که برنامه جدید شتابدهی در حوزه شهر هوشمند خود را با تمرکز انجمن‌های مرتبط به اجرا در می‌آورد. طبق گفته این شرکت، این برنامه نقش مهمی در جمع‌آوری و کنار هم قرار دادن انجمن‌های مختلفی که از محصولات کوالکام استفاده می‌کنند خواهد داشت تا یک وبسایت متمرکز برای راهکارهای کاربردی شهر هوشمند در سراسر جهان ارائه دهد.

این برنامه با پیوند دادن ادارات دولتی، شهرها، شرکت‌ها و شهرداری‌ها، یک اکوسیستم از راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته کوالکام را برای استفاده در شهرهای هوشمند ارائه می‌دهند.

Sanjeet Pandit مدیر ارشد توسعه کسب‌وکار و از مدیران بخش شهرهای هوشمند Qualcomm در این باره گفت: "برنامه شتابدهی شهرهای هوشمند کوالکام یک هاب مرکزی برای ارائه‌دهندگان راهکارهای مرتبط است. شهرها، شهرداری‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها با استفاده از تجربیات اثبات شده و راهکارهای مستقر، می‌توانند تحقق چشم‌انداز شهرهای هوشمند خود را سرعت بخشند."

Pandit افزود: "هدف از این برنامه توسعه یک اکوسیستم غنی به عنوان بستری برای مشارکت کسبو کارها است که امیدواریم توسعه و راه‌اندازی راهکارهای شهرهای هوشمند در سراسر جهان را سرعت بخشد."

در اوایل ماه جاری، این شرکت از چیپ‌ست‌های جدید خود که برای استفاده در تجهیزات بالا و میان رده که با فناوری هوش مصنوعی (AI) یک جهش بزرگ در عملکرد دارند را رونمایی کرد. (دو چیپ‌ست از سری 7 با نام‌های Snapdragon 730 و Snapdragon 730G و یکی از سری6 و با نام Snapdragon 665)

Kedar Kondap معاون بخش محصولات شرکت کوالکام، در این مورد گفت: "با معرفی چیپ‌ست‌های جدید، ما قابلیت‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی (AI) پیشرفته، بازی‌های فوق العاده و قابلیت‌های پیشرفته دوربین را در طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند عرضه می کنیم که هر یک شامل نوآوری جدید است که از انتظارات مشتری پیشی می‌گیرد."

مطالب مرتبط

نگرانی انجمن آزادی‌های مدنی کانادا از برنامه شهر هوشمند تورنتو

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا (CCLA) از برنامه گوگل برای ساخت شهر هوشمند در تورنتو شکایت کرده است. بر اساس این تصمیم هر سه سطح حکومتی کانادا دولت، فدرال، شهرداری و ایالت‌ها توسط این انجمن مورد دادخواهی قرار گرفته‌اند.

رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است.

نگرانی کسب و کارها در خصوص امنیت فناوری‌های پرداخت هوشمند

پرداخت از طریق دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر IoT به طور چشمگیری افزایش می‌یابد اما نگرانی‌های امنیتی همچنان وجود دارد.

گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد.