بهره‌برداری از VR و AI برای آموزش تخصصی کارمندان

بهره‌برداری از VR و AI برای آموزش تخصصی کارمندان

آموزش کارکنان برای انجام وظایف خاص دشوار نیست اما ایجاد مهارت‌های نرم‌افزاری، تعاملات آن‌ها با مدیریت و دیگر کارمندان و مشتریان می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر افرادی وجود نداشته باشند که به آن‌ها آموزش‌های لازم را تعلیم دهند. شرکت Talespin اعلام کرد که برای مقابله با این چالش پلتفرم "virtual human"را با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و هوش مصنوعی و در راستای آموزش کارمندان با استفاده از شبیه‌سازی‌های واقعی ایجاد کرده است.

آموزش کارکنان برای انجام وظایف خاص دشوار نیست اما ایجاد مهارت‌های نرم‌افزاری، تعاملات آن‌ها با مدیریت و دیگر کارمندان و مشتریان می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر افرادی وجود نداشته باشند که به آن‌ها آموزش‌های لازم را تعلیم دهند. شرکت Talespin اعلام کرد که برای مقابله با این چالش پلتفرم "virtual human"را با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و هوش مصنوعی و در راستای آموزش کارمندان با استفاده از شبیه‌سازی‌های واقعی ایجاد کرده است.

برخلاف آموزش‌های سنتی که ممکن است شامل مشاهده یک ویدیو یا تعامل کمی با مجموعه‌های سؤالات انتخابی چند گزینه‌ای شده باشد، این سیستم تعامل با یک انسان مجازی است که با هوش مصنوعی، تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی کار می‌کند. ازآنجاکه تعاملات با استفاده از هدست‌ها و کنترل‌کننده‌های VR انجام می‌پذیرد، سخت‌افزار می‌تواند نگاه کارآموز، حرکات بدن و حالات چهره را در طول جلسه پیگیری کند.

شخصیت مجازی Talespin قادر است به طور واقع‌بینانه صحبت کند و کارآموزان را از طریق روایت‌های شاخه‌ای، با استفاده از شیوه‌های طبیعی گفتار، هدایت کند. آموزش متقابل با هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک فرد احساسی به جای یک فهرستی از گام‌ها، مهارت‌های بین فردی از جمله ارتباط مناسب، حل تعارض و مذاکره را آموزش دهد.

در یک سناریو آموزش ابتدایی، انسان مجازی ممکن است کاری ساده را به عنوان نشان دادن روش درست کار کردن در یک وضعیت مطلوب شبیه‌سازی کند. این شرکت قبلاً یک شبیه‌ساز VR برای کشاورزان ایجاد کرده بود که در آن کارآموز یاد می‌گیرد که آلودگی‌های آب را بررسی کند اما هوش مصنوعی باعث می‌شود شبیه‌سازی گسترده‌تر و عمیق‌تر شود.

به عنوان نمونه‌ای از این پلتفرم جدید، کارآموز در نقش یک کارمند HR قرار می‌گیرد و هوش مصنوعی باید یک کارمند را به چالش بکشد. به جای کار کردن از طریق مجموعه‌ای از روش‌های تکراری، این پلتفرم یک انسان مجازی تعاملی را ارائه می‌دهد که با احساسات و استرس و سایر حالات که معمولاً در آن وضعیت یافت می‌شود، کامل می‌شود. علاوه بر این، این سناریو به کاربران آموزش می‌دهد که چگونه از مسائل غیرقانونی و نادرست اجتناب کنند.

مطالب مرتبط

شرکت Vtime از قابلیت واقعیت افزوده در شبکه اجتماعی VR خود رونمایی کرد

Vtime یک شبکه اجتماعی تعاملی واقعیت مجازی است که از طریق VR یا از طریق واقعیت افزوده (AR) بر روی گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده است و در حال حاضر حالت AR این شبکه اجتماعی بر روی سیستم‌عامل‌های iOS و Android قابل استفاده می‌باشد.

توسعه یک راهکار واقعیت مجازی مبتنی بر ردیابی چشم برای خرده‌فروشان

شرکت‌های Accenture، Qualcomm و Kellogg از تکنولوژی ردیابی چشم در هدست واقعیت مجازی برای تعیین بهترین راه برای قفسه‌بندی برای خرده‌فروشان استفاده می‌کند.

واقعیت مجازی، نسل آینده رسانه‌های ورزشی خواهد بود

روشی که ما شاهد تماشای ورزش هستیم در حال تغییر است و ما را به نسل بعدی رسانه‌ها هدایت می‌کند. این ممکن است یک مفهوم انتزاعی به نظر برسد که بعدها می‌توانیم دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهیم، هرجایی که می‌خواهیم، بر روی هر دستگاهی و با کیفیت و شفاف تماشا کنیم.

سیستم ردیابی چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی

گوگل به زودی از طریق سیستم ردیابی چشم، تصاویر مجازی شما را در هدست‌های واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.