توسعه یک راهکار امنیتی برای شبکه‌های IoT و رایانش لبه

توسعه یک راهکار امنیتی برای شبکه‌های IoT و رایانش لبه

Extreme Networks، ارائه دهنده راهکارهای شبکه در پی توسعه یک محافظ (Deffender) است که به سازمان‌ها در پیاده‌سازی اینترنت اشیا و رایانش لبه (Edge) به صورت امن کمک کند.

Extreme Networks، ارائه دهنده راهکارهای شبکه در پی توسعه یک محافظ (Deffender) است که به سازمان‌ها در پیاده‌سازی اینترنت اشیا و رایانش لبه (Edge) به صورت امن کمک کند. محافظ IoT که بخشی از راهکارهای شرکت Smart OmniEdge است، می‌تواند در هر شبکه‌ای و توسط هر کسی مستقر شود، بدین معنی که استقرار آن به تخصص فنی خاصی نیاز ندارد. این کار آنقدر آسان است که حتی یکی از کارکنان در مدارس، بیمارستان‌ها، خرده‌فروشان و مراکز پذیرایی می‌توانند از طریق اتصال آداپتور محافظ به پورت اترنت، برنامه مورد نظر را اجرا کنند.

این راهکار امنیتی دارای 2 تا 7 لایه است که لایه هفتم مرتبط به آخرین لایه ارتباطی و فرآیندهای کاربر نهایی است و کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی گروه‌های دستگاه‌های IoT را به چندین بخش امن و ایزوله تقسیم کنند و بدین ترتیب باعث کاهش حملات سایبری به شبکه شوند. کاربران همچنین می‌توانند مکان استفاده از دستگاه و مصرف آنها را نظارت و ردیابی کنند که به آنها کمک می‌کند ریسک حملات سایبری را به بخش‌های حساس شبکه کاهش دهند.

این محصول می‌تواند با هر شبکه IP کار کند و از طریق تونل‌های IPSec، بدون هیچ تغییری در شبکه، حفاظت از وسایل IoT و تقسیم‌بندی آنها را میسر سازد. علاوه بر این، از طریق یکپارچگی با استاندارد Extreme Fabric Connect ، کاربران را قادر می‌سازد تا از قابلیت‌های اتوماسیون شبکه و اتصال خودکار برای تسهیل پیاده‌سازی راهکارهای امنیتی رایانش لبه (Edge) بهره‌مند شوند.
 

مطالب مرتبط

نگرانی دولت ژاپن از هک شدن دستگاه‌های IoT در المپیک 2020

اخیراً ژاپن یک اصلاحیه قانون را امضا کرده است که به مقامات دولتی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کنند.

اوبونتو Core 18 برای امنیت بیشتر دستگاه‌های IoT منتشر شد

Canonical با انتشار Ubuntu Core 18 در پی امنیت بیشتر و کاهش هزینه نگهداری دستگاه‌های IoT است.

اوراکل از راهکار خود برای افزایش امنیت دستگاه‌های IoT رونمایی کرد

اخیراً شرکت Oracle آخرین نسخه از Java Card خود را که به حفظ امنیت بسیاری از دستگاه‌های حساس کمک می‌کند، راه‌اندازی نمود.

نقض امنیت دستگاه های IoT نگرانی اصلی کسب و کارها است

تحقیقات انجام شده توسط شرکت نرم‌افزاری هلندی Gemalto نشان می‌دهد که تنها 48 درصد از کسب‌وکارها در جهان قادر به تشخیص نقض امنیت IoT در دستگاه‌های خود هستند.