NOBKA_Smart_sensors_bees.jpg

تولید سنسورهای IoT برای زنبورهای عسل

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشنگتن موفق به تولید آزمایشگاهی سنسورهایی برای زنبورهای عسل شده است تا بتواند از این طریق داده‌های مختلف زنبورها را جمع آوری و در یک پلتفرم IoT قرار دهد. یکی از بزرگترین چالش‌های موجود این پروژه، باتری مربوط به این سنسورهاست که تا کنون تنها 30 دقیقه دوام آورده است.

اخیرا یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشنگتن، زنبورها را به هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل می کند تا یک پلتفرم IoT برای آن ها ایجاد کنند. این آزمایش با سه گونه مختلف زنبورها نشان می دهد که قرار گرفتن سنسورهایی با وزنی حدود 105 میلی گرم روی بدن زنبور ها مانع از پرواز آن ها نمی شود هدف اصلی نصب این سنسورها جمع آوری داده ها است ، اما محدودیت های باتری آن به این معنی است که آنها تنها می توانند 30 دقیقه فعال باشند. بنابراین محققان در پی یافتن راهکاری مناسب برای حل این مشکل می باشند.

آخرین دستاورد آن ها تولید تراشه ی 70 میلیمتری با یک باتری لیتیوم یون قابل شارژ با زمان اجرا حدود هفت ساعت است. بقیه وزن تراشه برای میکروکنترلر، آنتن و سنسورهایی است که هر چهار ثانیه یک بار رطوبت، دما و شدت نور را تحلیل می کنند. برای به حداکثر رساندن کارایی باتری، محققان حداقل اجزای سازنده را در طراحی استفاده کرده اند.

محققان از اجزای رادیویی قدرتمند ، با تغییر سیگنال های رادیویی پراکنده که قادر به دریافت داده ها با نرخ تقریبی 1000 بیت در ثانیه از تراشه ها بودند استفاده نمودند.

از آنجایی که نظارت بر عملکرد نیز مهم است، محققان از یک راه حل جدید استفاده کرده اند که فرستنده های رادیویی مخصوص در اطراف منطقه پروازی قرار می گیرند که به عنوان چراغ کار می کنند و می توانند زنبورها را تا زمانی که در فاصله ی 80 متری قرار دارند، ردیابی کنند. محققان معتقدند پیوستن سنسورها به زنبورداری می توانند به ایجاد سیستم عامل های IOT بینجامد که می تواند به چیزهایی مانند کشاورزی هوشمند منجر شود زیرا توانایی انتقال زنبورها از گیاه به گیاه. سنسورهای رطوبت می توانند به هدف آبیاری بر اساس گیاهان خاص کمک کنند.

مطالب مرتبط

مدیریت استفاده از توربین‌ها با اینترنت اشیا

اخیراً کمپانی Nordex پلتفرم IoT Cumulocity SoftwareAG را انتخاب کرده است تا ناوگان وسیع توربین‌های بادی را با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا مدیریت کند.

تولید تجهیزات اینترنت اشیا بدون نیاز به باتری

Atmosic Technologies تولید کننده تجهیزات نیمه‌رسانا در کالیفرنیا، بلوتوث نسل پنجم را به عنوان کم‌مصرف‌ترین تولید این شرکت معرفی کرده است که شامل مجموعه‌های M2 و M3 می‌شود و برای فعال کردن دستگاه‌های IoT در هر نقطه بدون نیاز به باتری قابل استفاده است.

تولید تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم برای دستگاه‌های اینترنت اشیا

شرکت بریتانیایی Crypto Quantique اولین تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم را برای استفاده در دستگاه‌های IoT معرفی کرد.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.