حریم خصوصی بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل

حریم خصوصی بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل

مطالعه جدید صورت گرفته توسط ENGINE Insights نشان می‌دهد که قابلیت اطمینان و حفظ حریم خصوصی داده‌ها بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل هستند.

طبق نظرسنجی جدیدی که توسط ENGINE Insights انجام‌شده است، 65 درصد از خریداران احتمالی خودرو به دنبال یک یا چند ویژگی اتومبیل‌های متصل در ماشین فعلی خود هستند، بااین‌حال 54 درصد خریداران نیز نگران امنیت داده‌ها و نحوه استفاده از داده‌های آنها هستند و 19 درصد از پاسخ‌دهندگان هم نگرانی‌های مربوط به مدیریت داده‌ها می‌تواند آنها را از خرید یک اتومبیل متصل در آینده منصرف کند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترس از امنیت داده‌ها فراگیر است.

طبق این نظرسنجی، 65 درصد از افرادی که قصد خرید اتومبیل دارند، علاقه زیادی به درک این مسئله دارند که چگونه اطلاعات شخصی آن‌ها توسط شرکت‌ها اداره می‌شود. علاوه بر این، 50 درصد از نوآوری‌ها در تکنولوژی وسایل نقلیه نظیر اتومبیل‌های خودران را پیگیری می‌کنند.

این بررسی همچنین نشان داد که اعتماد یکی از مهمترین موضوعات بین خودروسازان و مصرف‌کنندگان آنها است، هنگامی‌که خریداران به قصد خرید خودرو در نظر گرفته‌شده به یکی از برندهای خودرو مراجعه کردند، از آن‌ها پرسیده‌اند که آیا آنها نسبت به حفظ امنیت داده‌های خود به آنها اعتماد دارند که نمرات سطح اعتماد پایین را نشان داد.

شرکت تویوتا خودروسازی ژاپنی با کسب 20 درصد اعتماد از مصرف‌کنندگان در صدر فهرست معتبرترین برند مصرف‌کنندگان قرار دارد و شرکت‌های هوندا با 19 درصد در رده دوم، شورلت با 16 درصد در رده سوم و فورد و لکسوس با 14 درصد در رده پنجم قرار گرفتند.

اندی تورتون معاون بخش حمل‌ونقل ENGINE Insights در این باره می‌گوید: "این واقعیت که خودروسازان در مورد اعتماد مصرف‌کننده به طور گسترده‌ای ازهم‌گسیخته هستند نشان می‌دهد که هرکدام با مجموعه از چالش‌ها مواجهه هستند. بنابراین به عنوان قدم اول باید هر یک تحقیقاتی انجام دهند تا که ریشه مشکلات خاص آنها مشخص شود."

مطالب مرتبط

ویرجین مدیا از کابین‌های خود برای شارژ وسایل نقلیه برقی استفاده خواهد کرد

Virgin Media قصد دارد از کابین‌های خود استفاده کند تا یکی از بزرگترین موانع جلوگیری از استقرار وسایل نقلیه برقی (EVS) را برطرف کند.

هیوندای فناوری هوشمند خودران خود را روانه بازار می‌کند

این فناوری از الگوهای رانندگی تبعیت می‌کند و تا حد امکان ایمن است. استفاده از هوش مصنوعی خودآموز به معنای این است که ویژگی‌های خودران دقیق‌تر تکرار و کنترل می‌شوند و رانندگی به طور کامل در اختیار وسیله نقلیه خواهد بود.

همکاری دو شرکت بزرگ در زمینه راه‌اندازی سیستم اتومبیل‌های متصل

شرکت‌های Tesla Motors و AT&T در زمینه ارائه سیستم اتومبیل‌های متصل به همراه خدمات ایمنی، امنیتی، سرگرمی و تشخیص عیوب و مشکلات همکاری می‌کنند.

شرکت Lilium فیلم پرواز آزمایشی اولین تاکسی هوایی خود را منتشر کرد

هواپیمای لیلیوم نخستین جت عمودپرواز الکتریکی در جهان است، این جت با داشتن پنج صندلی چشم‌اندازی در مورد آینده حمل‌ونقل شهری را به تصویر می‌کشد.