دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند آغاز بکار کرد

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند آغاز بکار کرد

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در سالن همایش های برج میلاد آغاز بکار کرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مراسم افتتاحیه این رویداد به سخنرانی پرداختند.

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در سالن همایش های برج میلاد آغاز بکار کرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در مراسم افتتاحیه این رویداد به سخنرانی پرداختند. در ابتدای این مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد راه مبارزه اصلی با فساد، در هوشمندسازی و ارايه اطلاعات به شهروندان است و با تاکید بر اینکه باید از استارتاپ‌های مطرحی که در زمینه هوشمندسازی فعالیت می‌کنند حمایت کرد و شهرداری ضمن عایت قوانین لازم کنار آنها باشد نه مقابل آنها. او در ادامه افزود انتظار عمومی از این دوره رییس شورای اسلامی شهر تهران رسیدن به شفافیت و شعارهای ماست و بهترین راه رسیدن به شفافیت نیز دادن اطلاعات است. و شهر هوشمند یکی از گزینه‌های اصلی مبارزه با فساد در تمامی زمینه‌هاست.

هاشمی در پایان سخنرانی خواستار تعریف یک لغتنامه جدید هم شد که در آن اصطلاحات تکنیکی و دیجیتالی برای دولتمردان تشریح شود چرا که بسیاری از آنها معنی این لغات را نمی‌دانند : "خود من در جلسه‌ای نمی‌دانستم که API یعنی چه و این موضوع بهتر است در قالب یک درسنامه جدید به ادارات ارایه شود." 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در این مراسم به سخنرانی کرد و ضمن اشاره به اینکه شهر هوشمند دغدغه مشترک آحاد جامعه است، اظهار داشت هر کس برداشت خودش را از این موضوع دارد. برای رسیدن به این مقوله باید گام به گام پیش رفت و چالش های تهران امروز را رفع کرد؛ چالش هایی چون آلودگی هوا، ترافیک، پسماندها و غیره.

فرجود ضمن تاکید بر این نکته که برای رسیدن به شهر هوشمند باید مردم هوشمند را داشت. او با اشاره به برگزاری این رویداد توسط شهرداری، اذعان داشت که قصد دارند با استارتاپها همکاری ویژه‌ای داشته باشند. وی سامانه تهران من را در حال تکامل معرفی کرد و تاکید کرد که به زودی تمامی خدمات آنلاین شهرداری از این سامانه به دست شهروندان خواهد رسید.

او در پایان سخنرانی عنوان کرد: "فاز اول پروژه های تهران هوشمند تا انتهای سال ۹۸ خواهد بود. قصد داریم در مقوله هایی چون حکمروایی، اقتصاد، جابجایی،زندگی، محیط و زیرساخت هوشمند فعالیت داشته باشیم. به عنوان مثال سامانه هوشمند محاسبه وصول عوارض شهری و یا پایلوت محله هوشمند را به زودی اجرا خواهیم کرد." 

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بخش دوم این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن ابراز خوشحالی نسبت به مشاهده برخی المان‌ها و پارامترهای هوشمندسازی تهران تاکید کرد که باید ارزیابی کرد که در حال حاضر در کجای راه هستیم، شهرداری را یکی از نهادهای مهم برای رسیدن به اقتصاد هوشمند معرفی کرد و تاکید داشت که نباید این نوع از اقتصاد به صورت رانتی توسعه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد که سرویس های اشتراکی حمل و نقل باید توسعه پیدا کند: "بخشی از ترددهای مردم مراجعات اداری آنهاست و دولت الکترونیک می‌تواند میزان این ترددها را کمتر کند."

آذری جهرمی با اشاره به این نکته که شهردار جدید تهران نسبت به مقوله ICT نگاه ویژه‌ای دارد و این مورد را امر مثبتی تلقی می‌کند، تاکید کرد که اگر اقتصاد شهر هوشمند شکل بگیرد، بخش خصوصی بقیه راه را پیش می‌گیرد: "آزادسازی منابع داده برای همگی از ضروریات این رشد است. نباید اطلاعات و داده‌ها دست یک سری از شرکت‌ها باشد و اقتصاد هوشمند نباید به طور رانتی رش کند. مقررات این موضوع تدوین شده و پلتفرم Open Data امروزه وجود دارد. در وزارت ارتباطات ما خودمان این کار را کردیم و اطلاعات را در اختیار استارت آپها گذاشتیم تا از آن بهره جویند."

آذری جهرمی زیرساخت هوشمند را یکی از اضلاع مهم هوشمندسازی شهرها و سامانه‌های هوشمند را رکن دیگر و مهمی برای تحقق این امر عنوان کرد. او شهروند هوشمند را ضلع سوم مثلث هوشمندسازی عنوان کرد و از لزوم فراهم کردن هوشمندسازی ملت ایران یاد کرد.

شهردار تهران هم در بخش دوم این مراسم به سخنرانی پرداخت و به لزوم همکاری با وزارت ارتباطات به منظور پیشرفته‌تر شدن پایتخت کشور اشاره کرد و برنامه تهران هوشمند را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دوران شهرداری خود دانست. پیروز حناچی باور دارد که هزینه کردن در این زمینه هرچقدر بیشتر باشد، مفید خواهد بود و این هزینه‌ها بازخورد مثبتی خواهند داشت.

او با اشاره به افراد مسنی که در جامعه برای خود اسنپ می‌گیرند، به رابط کاربرپسند تاکید دارد و می‌گوید که آنها هم قصد دارند در شهرداری نیز چنین چیزی را در تمامی سامانه‌ها و پلتفرم‌ها عملی کنند.
حناچی افزود امیدواریم فصل جدیدی از کمک به همه شهرداریهای کشور جاری شود. بحران‌های زیادی در تهران وجود دارد که با هوشمندسازی می‌تواند حل و فصل شود. یادمان نرود که زلزله در کمین پایتخت است و همراه ماست و ما باید یاد بگیریم با کمک فناوری چگونه با آن برخورد کنیم تا صدمه کمتری ببینیم.

شهردار تهران شهر هوشمند و شهر الکترونیکی را از یکدیگر مجزا می‌داند و واژه هوشمندی را بسیار سنگین‌تر از چیزی که به نظر می‌رسد معرفی ‌کرد. او ضمن تاکید بر اینکه که فعلا در گام‌های نخست فاز اول قرار داریم ولی به زودی راه را فراتر پیش خواهیم برداظهار داشت که توافقاتی با وزارت ارتباطات خواهیم داشت و امروز با انعقاد این تفاهمات افق روشنی برای مسیر هوشمندسازی تهران را خواهیم ساخت.

حناچی با اشاره به موضوع بلاکچین و اینترنت اشیا آن را آینده تکنولوژی هاست، از این فناوری به عنوان یک تحول عظیم یاد کرد. او باور دارد که باید در این زمینه هم قدم‌هایی را برداشت و ابراز امیدواری ‌کرد که در آینده در زمینه بلاکچین و انشعابات آن اقداماتی را انجام داد.
شهردار تهران در پایان سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که هسته اصلی شفافسازی از سمت دولت باید صورت بگیرد و بقیه نهادها دنباله روی آنها باشند، کیفیت اتفاقی نیست بلکه باید تلاش کرد و نظارت کرد و بازهم تلاش کرد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه ای بین وزیر ارتباطات و شهرداری امضا شد که به موجب آن قرار است همکا‌ری‌های دو جانبه صورت بگیرد تا مسیر هوشمندسازی پایتخت کشور سریع‌تر پیش برود.

کتاب تهران هوشمند نیز در این مراسم رونمایی شد که شامل تمامی دیتاهای تولید شده و تحقیقات دبیرخانه تهران هوشمند است و در اختیار همه قرار گذاشته شده است.


حضور شرکت نبکا در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند

شرکت نبکا ضمن حضور در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند از شما عزیزان دعوت می‌نماید برای بازدید از غرفه این شرکت از مرکز همایش‌های برج میلاد در تاریخ 19 و 20 آذر ماه 1397 و از ساعت 8.30 لغایت 17 بازدید نمایید.

نبکا شهرها و شهروندان را از طریق ارائه خدمات خلاقانه‌ی دیجیتال و نوآوری‌های مرتبط با شهر هوشمند، برای دستیابی به زندگی سالم، ایمن‌تر، و با کیفیتی بالاتر توانمند می‌کند.

بازدید رئیس محترم شورای شهر تهران از غرفه شرکت نبکا

ما طیف گسترده‌ای از راهکارهای نوآورانه و محصولات اینترنت اشیا، را برای شهرهای پایدار ارائه می‌کنیم. از شما دعوت می‌نماییم برای آشنایی با راهکارهای ما از غرفه نبکا در در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند بازدید نمایید.


راهکارهای نبکا:

مطالب مرتبط

وای‌فای رایگان برای شهروندان تهران

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در پایتخت به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه «تهران هوشمند» خبر داد.

اولین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، رویدادی که در راستای هوشمندسازی شهرها به ویژه پایتخت برگزار شد و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و محمدعلی نجفی شهردار تهران و دراین مراسم به سخنرانی پرداختند.

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در سخنرانی اخیر خود با تاکید بر این که بی توجهی به هوشمندسازی شهرها آینده زندگی شهرنشینی را به مخاطره می اندازد، گفت: امروز بازیگران اصلی این حوزه باید تلاش خود را مضاعف کنند تا بتوانند تصمیم گیران و سیاست گذاران را بیش از پیش با خود همراه کنند.

تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه شهر هوشمند

وزیر ارتباطات در صحبت های اخیر خود یکی از مهمترین فضاهای توسعه کسب و کار نوین را حوزه شهر هوشمند و پروژه های تعریف شده برای آن دانست و نقش مدیران شهری را در توسعه اقتصاد بازار مهم اعلام کرد.

Nobka_smarttehran.jpg

نخستین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند از روز یک شنبه 13 اسفند ماه ۱۳۹۶ تا روز دوشنبه 14 اسفند ماه ۱۳۹۶ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.