رشد ۸.۲ درصدی بازار محصولات واقعیت مجازی

روند رو به رشد بازار محصولات واقعیت مجازی

مؤسسه‌ی IDC گزارشی از بازار محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده منتشر کرده است که خبر از رشد این بازار می‌دهند. بازار محصولات واقعیت مجازی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ با رشد ۸.۲ درصدی و بازار محصولات واقعیت مجازی با رشد 1 درصدی همراه بوده است.

مؤسسه‌ی IDC گزارشی از بازار محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده منتشر کرده است که خبر از رشد این بازار می‌دهند. بازار محصولات واقعیت مجازی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ با رشد ۸.۲ درصدی و بازار محصولات واقعیت مجازی با رشد 1 درصدی همراه بوده است. این مؤسسه‌ چند ماه قبل در گزارشی پیش‌بینی کرده بود که بازار محصولات واقعیت مجازی پس از کاهش شدید فروش در چند ماه اخیر، شاهد رشد دوباره خواهد بود و امروز گزارش مثبتی درمورد بازار واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) منتشر کرد. از بین شرکت‌ها، بیشترین فروش VR در این سه‌ماه مربوط به آکیولس (Oculus) بوده است.

هدست‌های Rift Oculus و Go Oculus در مجموع با فروش ۴۹۱ هزار دستگاه، ۲۵.۹ درصد از سهم بازار واقعیت مجازی را تشکیل می‌دهند. هدست شیائومی Mi VR که در حقیقت همان Go Oculus است که با نامی متفاوت عرضه می‌شود با فروش ۶۰ هزارتایی شیائومی شامل این آمار نمی شود.

پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی در این گزارش PlayStation VR سونی، با ۴۶۳ هزار دستگاه معرفی شده که فروش آن بیشتر از فروش ۳۰۰ هزارتایی Rift Oculus و ۲۳۰ هزارتایی HTC Vive بوده است.

با توجه به اینکه فروش هدست‌های واقعیت مجازی مستقل شاهد پیشرفت بوده و ۲۰.۶ درصد کل بازار VR را تشکیل می‌دهند، ادامه‌ی فروش قوی PSVR که برای استفاده به PlayStation 4 متصل می‌شود، جالب‌توجه است. در گزارش IDC اشاره شده که فروش دستگاه‌های VR بدون نمایشگر، مانند Gear VR سامسونگ، کاهش ۵۸.۶ درصدی داشته که این موضوع به‌دنبال کاهش توجه برندهای مختلف از جمله گوگل به این دستگاه‌ها به‌عنوان نوعی لوازم جانبی است.

اما فروش محصولات واقعیت افزوده به ‌این میزان مورد توجه نبوده و در حالی که هدست‌های تجاری Vuzix و Epson با ارائه‌ی راهکارهای صنعتی مبتنی بر AR، باعث رشد ۱.۱ درصدی این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند، پرفروش‌ترین محصول واقعیت افزوده اسباب‌بازی لنوو به نام Star Wars Jedi Challenges با فروش ۲۳ هزار نمونه بوده است. در این میان، با وجود اینکه IDC هولولنز مایکروسافت را «یکی از محبوب‌ترین هدست‌های AR» می‌نامد، فروش این محصول که انتظار می‌رود نسل بعدی آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شود، کندتر شده است.

در شرایطی که هدست‌های واقعیت افزوده هنوز کاربری عام ندارند و مصرف‌کنندگان به بازی‌های واقعیت مجازی علاقه‌مند هستند، اینکه واقعیت مجازی ۹۷ درصد از بازار مشترک این دو تکنولوژی را تشکیل می‌دهد، چندان عجیب نیست. با این حال IDC پیش‌بینی کرده است که شرکت‌های فناوری بیشتر به AR توجه خواهند کرد و دستگاه‌های جدیدی که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند، تقاضا را در این بازار افزایش خواهند داد.

مطالب مرتبط

واقعیت مجازی، نسل آینده رسانه‌های ورزشی خواهد بود

روشی که ما شاهد تماشای ورزش هستیم در حال تغییر است و ما را به نسل بعدی رسانه‌ها هدایت می‌کند. این ممکن است یک مفهوم انتزاعی به نظر برسد که بعدها می‌توانیم دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهیم، هرجایی که می‌خواهیم، بر روی هر دستگاهی و با کیفیت و شفاف تماشا کنیم.

Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی خود است

شرکت Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی (VR) خود به شرکت‌های دیگر است.

سیستم ردیابی چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی

گوگل به زودی از طریق سیستم ردیابی چشم، تصاویر مجازی شما را در هدست‌های واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.

سرمایه گذاری 8 میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم واقعیت افزوده

شرکت Spatial با جذب سرمایه 8 میلیون دلاری پلتفرم واقعیت افزوده خود را توسعه می‌دهد.

آموزش کارمندان با استفاده از واقعیت مجازی

Walmart به‌ منظور آموزش کارمندان فروشگاه‌های خود در سه حوزه‌ی کلیدی فناوری‌ جدید، تطبیق‌پذیری و آموزش مهارت‌هایی همچون همدلی و خدمات مشتریان، از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کند.

واقعیت افزوده و هوش مصنوعی راهکاری جدید برای یافتن شغل

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه شغل یابی، با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی به دنبال ساده سازی یافتن شغل برای افراد است.

تولید محتوای واقعیت مجازی توسط Experience Veer

اخیراً Veer VR ابزاری برای تولید محتوای واقعیت مجازی مبتنی بر وب راه اندازی کرده است که هدف آن مشارکت کاربران برای ایجاد محتوای بیشتر در جامعه‌ی جهانی VR است.

رونمایی از یک تکنولوژی جدید در واقعیت افزوده

شرکت Jaunt از محصول جدید واقعیت افزوده خود برای تصویربرداری 360 درجه از اشیا و انسان‌ها پرده‌برداری کرد.