هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ از ۱ تریلیون دلار عبور خواهد کرد

سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا تا سال 2023 از 1 تریلیون دلار عبور خواهد کرد

آخرین گزارش IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.

آخرین گزارش IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.

کری مگیلوری معاون گروه اینترنت اشیا، شبکه 5G و حمل‌ونقل IDC در این باره گفت: "هزینه‌های توسعه اینترنت اشیا (IoT) در سطح جهان با حرکت مناسب ادامه می‌یابد و انتظار می‌رود که در سال جاری ۷۲۶ میلیون دلار (۵۷۳ میلیون پوند) هزینه داشته باشد. درحالی‌که سازمان‌ها در حال سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات هستند تا از نوآوری‌های IoT پشتیبانی کنند، چالش بعدی آن‌ها یافتن راهکارهایی است که به مدیریت، پردازش و تجزیه‌وتحلیل داده‌های تولید شده از همه مسائل مرتبط کمک می‌کند."

بر اساس این گزارش، تولیدات گسسته، فرایند تولید و حمل‌ونقل، سه صنعت تجاری خواهد بود که در طول دوره پیش‌بینی شده بیش‌ترین سرمایه‌گذاری IoT را درپی خواهند داشت. گفته می‌شود که این صنایع، تقریباً یک‌سوم سرمایه‌گذاری جهانی را به عهده دارند. در دو صنعت تولیدی (تولیدات گسسته و فرایند تولید)، IoT عمدتاً برای عملیات تولید استفاده می‌شود در حالیکه صنعت حمل‌ونقل از این فناوری عمدتاً برای نظارت حمل‌ونقل و ترافیک استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، بازار مصرف‌کنندگان دومین طبقه بزرگ خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ به IoT توسط خانه هوشمند و موارد استفاده در وسایل نقلیه متصل پرداخت خواهد شد. انتظار می‌رود بازار مصرف‌کننده از تولیدات گسسته به منظور تبدیل‌شدن به بزرگترین منبع سرمایه‌گذاری IoT تا سال 2023، که سریع‌ترین نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) در تمام صنایع است از 16.8 درصد فراتر رود.

گزارشی در ماه فوریه منتشر شد و پیش‌بینی کرد که در سال 2019 منطقه APAC، به‌استثنای ژاپن (APEJ)، تقریباً 36.۹ درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT اختصاص می‌دهد که آن را به بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل خواهد کرد. پس از آن APEJ، آمریکا و اروپای غربی با ۲۶.۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گزارشی نیز با عنوان گجت‌های پوشیدنی که در ماه مارس منتشر شد، پیش‌بینی کرده بود که بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی 31 درصد در طی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رشد کرده‌است و به ۵۹.۳ میلیون دستگاه رسیده است و گجت‌های پوشیدنی جدید تولید شده در زمان منتهی به تعطیلات، با گوشی‌های هوشمند قبلی و بسیاری از برندهای معروف سازگار بودند.

مطالب مرتبط

5G در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید

بر اساس گزارش جدیدی از شرکت Berg Insight، شبکه 5G در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید و ما باید 18 ماه دیگر برای استفاده از این تکنولوژی در توسعه اینترنت اشیا منتظر بمانیم.

گزارش گارتنر از روند رو به رشد صنایع نیمه‌هادی در جهان

موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید که درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 ، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته‌است.

گزارش IDC از روند رو به رشد گجت‌های پوشیدنی

موسسه تحقیقاتی IDC می‌گوید که بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در طول سه ماهه چهارم 2018 رشد چشمگیری داشته است.

موسسه تحقیقاتی IDC، آسیا و اقیانوسیه را رهبران سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی 6 ماهه از روند سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه اینترنت اشیا منتشر کرده است. در این گزارش منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند، ایالات‌متحده و اروپای غربی با 26.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.