سنجش دقیق میزان مصرف آب از طریق شبکه هوشمند LoRaWAN

سنجش دقیق میزان مصرف آب از طریق شبکه هوشمند LoRaWAN

شركت Semtech اعلام كرد كه با همکاری شرکت Hanbit ارائه دهنده راهکارهای اتوماسيون در اندازه‌گيری هوشمند گاز، آب و برق يك راهکار جديد (UWM) مبتنی بر پروتكل LoRaWAN را بر روی محصولات خود ابداع کرده است.

شركت Semtech اعلام كرده است كه با همکاری شرکت Hanbit ارائه دهنده راهکارهای اتوماسيون در اندازه‌گيری هوشمند گاز، آب و برق يك راهکار جديد (UWM) مبتنی بر پروتكل LoRaWAN را بر روی محصولات خود ابداع کرده است.

محصولات UWM Hanbit از ارتباطات مبتنی بر LoRaWAN استفاده می‌کنند تا بتوانند در زمان واقعی داده‌های دقیقی از میزان مصرف آب حتی در دبی‌های بسیار پایین استخراج کنند.

Phani Varanasi مدیرعامل شرکت Hanbit در این باره گفت: "محصولات LoRa Semtech و پروتکل LoRaWAN پلتفرم ایده‌آل برای اندازه‌گیری هوشمند هستند.قابلیت‌های این پلتفرم در انتقال دقیق داده‌ها و عمر باتری طولانی مدت، می‌تواند بینش دراز مدتی در مورد الگوهای مصرف انرژی به مشتریان ارائه دهد. به عبارتی با استفاده از این داده‌ها مشتریان می‌توانند ضمن کاهش هزینه عملیاتی، بر افزایش کارایی و پایداری منابع طبیعی و انسانی تمرکز کنند."

کنتورهای هوشمند UBM Hanbit از پالس‌های اولتراسونیک استفاده می‌کنند و دبی آب را به میزان سه لیتر در ساعت اندازه‌گیری می‌کنند. جریان در فواصل ثابت خوانده می‌شود تا اطلاعات دقیقی از روند مصرف آب ارائه شود. این داده‌های دقیق و در زمان واقعی از طریق برنامه‌های مبتنی بر Cloud برای تهیه صورتحساب و تحلیل فرآیند در دسترس خواهند بود. در صورت افت جریان آب یا سایر ناهنجاری‌ها، کنتور هوشمند بلافاصله یک پیام هشدار را از طریق شبکه LoRaWAN ارسال می‌کند. علاوه بر این دستگاه‌های LoRa، موجب کاهش مصرف می‌شوند و قابلیت‌های اندازه‌گیری با افزایش حداکثر 20 سال عمر باتری، کاهش هزینه‌های جایگزین و نگهداری را به مشتری ارائه می‌دهد.

مار پگولو معاون بخش IoT و سنجش و ارزیابی شبکه‌های بی‌سیم محصولات Semtech در این باره گفت: "برنامه‌های مبتنی بر LoRaWAN با حداقل زیرساخت کاربردهای بسیاری دارند و ارتباطات ثابتی را با سنسورهای موجود در شبکه فراهم می‌کند. LoRaWAN رهبر شبکه‌های LPWAN است و اندازه‌گیری آن تاکنون هوشمند و موفق بوده است."

مطالب مرتبط

شبکه‌های دوربرد و کم مصرف اینترنت اشیا راهکار ایجاد تحول در شبکه آبرسانی و گاز

آخرین گزارش شرکت Navigant استدلال کرده است که بازار شبکه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های مرتبط با شبکه‌های آبرسانی و گاز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱.۹۷ میلیارد پوند رسیده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به ۲.۲۲ میلیارد پوند برسد.

راه‌اندازی پوشش سراسری شبکه اینترنت اشیا در کشور دانمارک

کشور دانمارک با مشارکت شرکت مخابراتی Teracom و شرکت Loriot متخصص در راه‌اندازی شبکه LoRaWAN، پوشش سراسری IoT را دریافت خواهد کرد.

همکاری دو شرکت‌ بریتانیایی برای راه‌اندازی شبکه هوشمند آبرسانی

شرکت BT قرارداد همکاری با Northumbrian Water منعقد کرده ‌است تا شبکه آبرسانی این شرکت را با استفاده از فناوری IoT بهبود بخشد.

استفاده از دستگاه‌های مبتنی‌بر LoRa و راهکارهای هوشمند در بخش کشاورزی و دامداری

شرکت Semtech اعلام کرده است که با استفاده از شبکه زیرساخت اپراتور استرالیایی NNNCo، یک شبکه عمومی بر اساس پروتکل LoRaWAN که برای گسترش آن از دستگاه‌های LoRa Semtech استفاده شده است را برای ایجاد برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا (IoT) و برای استفاده در بخش کشاورزی و دامداری در اختیار عموم قرار می‌دهد.