سیستم ردیابی چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی

سیستم ردیابی چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی

گوگل به زودی از طریق سیستم ردیابی چشم، تصاویر مجازی شما را در هدست‌های واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.

گوگل به زودی از طریق سیستم ردیابی چشم، تصاویر مجازی شما را در هدست‌های واقعیت مجازی نمایش می‌دهد. بر اساس اختراع ثبت شده در هفته گذشته، گوگل یک سیستم برای «طبقه‌بندی حالات چهره با استفاده از دوربین‌های ردیابی چشم» را تهیه کرده است. این سیستم با استفاده از یک یا چند سنسور ردیابی چشم در دستگاه‌های head-mounted عمل می‌کند.

تصور می‌شود که ردیابی چشم یکی از پروژه‌های بزرگ بعدی برای VR است. دلیل اصلی اهمیت این پروژه وجود یک سیستم دقیق و قابل اطمینان است که رندر فیزیکی را فعال می‌کند و به‌طور کامل منطقه‌ای از یک صفحه را که کاربر به‌طور مستقیم به آن نگاه می‌کند، تحت پوشش قرار می‌دهد. بااین‌حال گوگل می‌خواهد از یک الگوریتم برای اسکن کاربر به صورت به هنگام استفاده کند.

علاوه بر این، حق ثبت اختراع بدین معناست که اصطلاحات مرتبط با این برنامه می‌توانند شخصی شوند. نمودار زیر نشان می‌دهد که تغییرات جزئی در اندازه و شکل چشم می‌تواند تغییراتی را که دیگران هنگام دیدن در نمایه مجازی شما مشاهده می‌کنند تحت تأثیر قرار دهد. 

چنین سیستمی می‌تواند انقلابی در برنامه‌های اجتماعی VR باشد. اگرچه، این گوشی دارای یک هدست VR با سنسور ردیابی چشمگیر جاسازی شده نیست، اما با اجرای این طرح می‌توان نتیجه‌گیری نمود که این تنها یکی از انواع مختلف استفاده بالقوه از تکنولوژی است.

مطالب مرتبط

تولید محتوای واقعیت مجازی توسط Experience Veer

اخیراً Veer VR ابزاری برای تولید محتوای واقعیت مجازی مبتنی بر وب راه اندازی کرده است که هدف آن مشارکت کاربران برای ایجاد محتوای بیشتر در جامعه‌ی جهانی VR است.

هدست واقعیت مجازی Acer برای ویندوز

تنها کمتر از یکسال، از عرضه اولین هدست واقعیت مجازی شرکت Acer می‌گذرد و این شرکت جانشین جدید این محصول یعنی Acer OJO 500 را معرفی می‌کند.

آموزش کارمندان با استفاده از واقعیت مجازی

Walmart به‌ منظور آموزش کارمندان فروشگاه‌های خود در سه حوزه‌ی کلیدی فناوری‌ جدید، تطبیق‌پذیری و آموزش مهارت‌هایی همچون همدلی و خدمات مشتریان، از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کند.

با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی ، کودکان می‌توانند بدون اینکه دست‌های خود را آلوده کنند در فرآیند بازیافت زباله‌ها شرکت نمایند.