Nobka_smart_tehran.jpg

شهر هوشمند یک ضرورت در جامعه

اولین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، رویدادی که در راستای هوشمندسازی شهرها به ویژه پایتخت برگزار شد و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و محمدعلی نجفی شهردار تهران و دراین مراسم به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد که شهر هوشمند به مفهوم توسعه پایدار و افزایش کیفیت زندگی به کمک فناوری است. او همچنین افزود هوشمندسازی تهران گام‌های اولیه خود را بر می‌دارد و تاکنون اقداماتی مهمی در این حوزه انجام شده است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم به ضرورت برگزاری اینگونه همایش ها و نمایشگاه ها تاکید کرد و با بیان اینکه امروز شهر هوشمند دیگر یک نگاه لوکس مدیریتی نیست و به عنوان یک ضرورت در زندگی محسوب می شود و برای مدیریت بهتر بر منابع و با مبارزه فساد و همچنین بهبود شاخص های محیط زیست ، چاره ای جز حرکت به سمت شهر هوشمند نیست.

محمدعلی نجفی شهردار تهران هم شهر هوشمند را به عنوان یکی از اصلی‌ترین طرح‌ها در برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری دانست و عنوان کرد که شهر هوشمند باعث ایجاد شفافیت‌هایی می‌شود که با فساد مقابله می‌کند. 

همزمان با این همایش، نمایشگاه و مسابقه استارت آپ‌های حوزه هوشمندسازی شهری در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.