Nobka_qualcomm-vision-intelligence-platform-iot.png

عرضه چیپ‌ست های جدید IoT در پلتفرم جدید Qualcomm

Qualcomm ،یکی از بزرگترین تولید کننده های چیپ‌ست در حوزه ی IoT ، پلتفرم Vision Intelligence خود را برای تجهیزات اینترنت اشیا راه اندازی کرده است.

Qualcomm ،یکی از بزرگترین تولید کننده های چیپست در حوزه ی IoT ، پلتفرم Vision Intelligence خود را برای تجهیزات اینترنت اشیا راه اندازی کرده است.

چیپست های 10 نانو متری جدید، با نام های QCS605 و QCS603 می توانند برای درن ها (Drones)، جاروبرقی های روباتیک، دوربین های 360 درجه و دیگر دستگاهها استفاده شوند.

قدرت عملکرد این چیپست ها، پلتفرم Intelligence Vision است. این پلتفرم از رایانش لبه (Edge computing) برای اخذ تصمیم گیری ها و اجرای اقدامات لازم برای امنیت بهتر، پردازش سریع تر و کنترل محلی استفاده می کند.

Jim Merrick ، مدیر بازاریابی IoT در Qualcomm می گوید: " پردازش اطلاعات لازم می تواند از طریق رایانش ابری (Cloud Computing) نیز صورت بگیرند اما این امر به زمان و منابع اطلاعاتی بیشتری نیاز دارد. از آنجا که دوربین ها هوشمند هستند، توانایی تجزیه و تحلیل داده ها را دارند و نیازی به از دست دادن زمان برای ارسال داده ها به رایانش ابری و تجزیه و تحلیل مجدد آن ها نمی باشد. به کارگیری این تکنولوژی، باعث پیشرفت اکوسیستم اینترنت اشیا می شود."

پلتفرم Vision Intelligence با AI Engine (موتور هوش مصنوعی) کوالکام یکپارچه بوده برای تکامل چیپست های خود از آن بهره می برد.

AI Engine با قوانینی از جمله TensorFlow ، Caffe ، فرمت تبادل اطلاعات شبکه و ... سازگار است. 
مدیریت همه ی این موارد نیاز به توان بالایی دارد و هدف پلتفرم Vision Intelligence این است که با استفاده از محاسبات ناهمگون در این چالش پیروز شود. این سخت افزار شامل یک پردازنده قوی 8 هسته ای Andreo 615، با 64 بیت و حسگرهای DSP می باشد. 

عملکرد این شرکت در دوربین های تلفن هوشمند به بهبود ساز و کار دستگاه های IoT کمک کرده است. دوربین های امنیتی Qualcomm با دستگاه هایی که می توانند نویز را در نور کم یا حتی تاریکی کامل تشخیص دهند ، بیشترین مزیت را دارند. 

انتظار می رود چیپست های جدید این شرکت، در نیمه دوم سال جاری عرضه شوند.