Nobka_autonomous_drive.jpg

مردم اتومبیل های هوشمند را به اتومبیل های خودران ترجیح می دهند

تحقیقات نشان می دهد مردم اتومبیل های هوشمند را به اتومبیل های خودران ترجیح می دهند.

تحقیقات اخیر Solace نشان می دهد افرادی که در حال حاضر از اتومبیل های هوشمند استفاده می کنند نسبت به استفاده از اتومبیل های خودران بی رغبت هستند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در تحقیق Solace اظهار داشتند که با وجود مناسب بودن قیمت اتومبیل های خودران، آن را خریداری نخواهند کرد.

تقریبا دو سوم افراد شرکت کننده دراین تحقیق، معتقدند که تکنولوژی های موجود در وسایل نقلیه ی فعلیشان منجر به رانندگی ایمن تر شده است. بیشتر این خودروها ویژگی های نیمه اتوماتیک را به جای قابلیت های خودران ارائه می دهند.

شان مکالیزر، متخصص تکنولوژی می گوید: " اگرچه صنعت خودرو بر ارائه ی اتومبیل های خودران در بازار متمرکز شده است ولی تحقیقات نشان می دهند که خودروهای هوشمند، بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته اند و با اینکه پیشرفت های تکنولوژی در اتومبیل های خودران فوق العاده هیجان انگیز است ولی درک نیازهای مشتریان مهم تر به نظر می رسد."

جالب توجه است که رانندگان مسن نسبت به نسل های جوان تر پذیرش بیشتری نسبت به استفاده از تکنولوژی های اتوماتیک دارند. نیمی از افراد بین سنین 18 تا 25 سال به ماشین های خود برای واکنش نشان دادن در شرایط مختلف در رانندگی اعتماد ندارند، این در حالیست که این مقدار برای افراد بالاتر از 65 سال به یک سوم می رسد.