موسسه تحقیقاتی IDC، آسیا و اقیانوسیه را رهبران سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC، آسیا و اقیانوسیه را رهبران سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی 6 ماهه از روند سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه اینترنت اشیا منتشر کرده است. در این گزارش منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند، ایالات‌متحده و اروپای غربی با 26.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 
موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی 6 ماهه از روند سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه اینترنت اشیا منتشر کرده است. در این گزارش منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند، ایالات‌متحده و اروپای غربی با 26.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. این امر باعث شده است که این موسسه منطقه آسیا و اقیانوسیه را به عنوان رهبر جهانی سرمایه‌گذاری در بخش IoT در سال 2019 پیش‌بینی کند.

در سال 2018، چین ۱۲۳.۵۷میلیارد پوند را صرف سرمایه‌گذاری در این زمینه کرد. پس از چین، کره جنوبی و هند به ترتیب 17.55 میلیارد و 15.22 میلیارد پوند هزینه کردند. در این سال خدمات و سرویس‌های IoT به عنوان بزرگترین رده در تکنولوژی‌ها، هزینه 64.85 میلیارد پوند صرف خدمات نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها و سرویس‌های عملیاتی نمود.

Ashutosh Bisht، مدیر ارشد تحقیقات در IDC، دراین‌باره می‌گوید: "سرانه مخارج IoT در بین کشورهای APEJ کاملاً متنوع است، اما در درجه اول مربوط به آمار جمعیتی، نفوذ پهنای باند، پوشش و ظرفیت زیرساخت‌های کشور، از جمله مخابرات، مدرنیته سازی ساختمان‌های تجاری، بزرگراه‌ها و توزیع آب/گاز است.

کره جنوبی به عنوان کشور برتر APEJ از نظر هزینه سرانه IoT است و پس از آن استرالیا و نیوزیلند در رده‌های بعدی قرار دارند. محرک‌های کلیدی در نفوذ IoT شامل گسترش سرویس‌های مبتنی بر ابر (Cloud) برای کسب اطلاعات و تجزیه و تحلیل و استقرار شبکه 5G است که انتظار می‌رود در استرالیا، نیوزیلند و فیلیپین تا سال 2020 اجرا شوند.

پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های جهانی IoT تقریباً به 582.5 میلیارد پوند در سال 2019 برسد.

بر طبق این گزارش گفته می‌شود ساخت و تولید با صرف هزینه 92.42 میلیارد پوند به عنوان بزرگترین مصرف کننده است. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های کاربران IoT در سال 2019 به 83.88 میلیارد پوند برسد. در گزارش دیگری با عنوان "امنیت اینترنت اشیا (IoT): بازار آمریکای شمالی تا سال 2023" گفته شده است که بازار امنیتی IoT در آمریکای شمالی با نرخ سالیانه بیش از 25 درصد رشد می‌یابد. این بازار در سال 2018 به 1،32 میلیارد پوند می‌رسد و احتمالاً تا سال 2023 به 4.04 میلیارد پوند خواهد رسید.

مطالب مرتبط

سرمایه گذاری جهانی IoT در سال 2019 به 745 میلیارد دلار خواهد رسید

طبق آخرین ارقام IDC، انتظار می‌رود که هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا (IoT) تقریباً به نرخ 750 میلیارد دلار در سال 2019 برسد.

شش گام مؤثر برای به دست آوردن داده‌های صحیح اینترنت اشیا و اهمیت ساختار سازمانی

گزارش جدیدی از شرکت Alooma ارائه دهنده شبکه زیرساخت اطلاعات منتشر شده است که شش گام مؤثر برای سهولت ادغام ابزارهای ابری و داده‌های IoT را ارائه می‌دهد.

ضعف مدیریتی و از دست رفتن سرمایه در حوزه‌ی اینترنت اشیا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با وجود به کارگیری ساختارهای IoT در مدل‌های کسب و کار خود، ضعف‌های قابل توجهی در زمینه‌ی مالی ناشی از فقدان بهره‌برداری از شیوه‌های متناسب دارند.

سرمایه گزاری Perch در خرده‌فروشی هوشمند و اینترنت اشیا

Perch مبلغ 1.7 میلیون دلار برای کمک به افزایش خرده‌فروشی از طریق فناوری‌های IoT تأمین می‌کند.