نگرانی دولت ژاپن از هک شدن دستگاه‌های IoT در المپیک 2020

نگرانی دولت ژاپن از هک شدن دستگاه‌های IoT در المپیک 2020

اخیراً ژاپن یک اصلاحیه قانون را امضا کرده است که به مقامات دولتی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کنند.

اخیراً ژاپن یک اصلاحیه قانون را امضا کرده است که به مقامات دولتی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کنند. این اصلاحیه بخشی از تحقیقات در مورد تعدادی دستگاه‌های IoT آسیب‌پذیر است که توسط موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT ) ، تحت نظارت وزارت امور داخلی و ارتباطات( MIC) انجام شده است.

هدف ژاپن از انجام این تحقیقات جلوگیری از خطرات حملات سایبری به زیرساخت‌ها در بازی‌های المپیک 2020 توکیو می‌باشد. در واقع تعداد بینندگانی که این رویداد ورزشی را تماشا می‌کنند اصلی‌ترین نگرانی آنهاست. 

در ماه فوریه سال گذشته، یک حمله سایبری در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ یانگ به وقوع پیوست. بدافزار به اصطلاح "ویرانگر المپیک" با تهدید بازیگران روسیه ارتباط داشت. گفته می‌شود که بدافزار پیش‌ازاین، در جهت ممنوعیت ورزشکاران روسی برای ورود به بازی‌های المپیک تابستانی 2016 به کار گرفته شده بود. 

کارکنان NICT مجاز به هک کردن دستگاه‌های IoT با استفاده از کلمه عبور پیش‌فرض خواهند بود. کاربرانی که از گذرواژه‌هایی پیش‌فرض سازنده دستگاه استفاده می‌کنند، هدف اصلی حملات سایبری خواهند بود. بدین ترتیب هنگامی‌که یک دستگاه آسیب‌پذیر پیدا می‌شود، گزارش خواهد شد به مقامات و ISP ها پیامی ارسال می‌شود تا نسبت به بالا بردن امنیت دستگاه مذکور اقدام شود.

رویکرد ژاپن یک راهکار بی‌سابقه و بی‌پروا برای مقابله با مشکل امنیتی IoT است. گزارش منتشر شده توسط MIC  نشان می‌دهد که هدف دو سوم از حملات سایبری در سال 2016 نقض امنیت دستگاه‌های IoT بوده است.

بات‌نت مشهور Mirai بیش از 100 هزار دستگاه IoT را از طریق ارسال حجم بالای ترافیک DNS در معرض خطر هک شدن قرار داد و سرویس‌های محبوب Twitter، Spotify و PlayStation Network را مختل کرده است.

مطالب مرتبط

اوبونتو Core 18 برای امنیت بیشتر دستگاه‌های IoT منتشر شد

Canonical با انتشار Ubuntu Core 18 در پی امنیت بیشتر و کاهش هزینه نگهداری دستگاه‌های IoT است.

اوراکل از راهکار خود برای افزایش امنیت دستگاه‌های IoT رونمایی کرد

اخیراً شرکت Oracle آخرین نسخه از Java Card خود را که به حفظ امنیت بسیاری از دستگاه‌های حساس کمک می‌کند، راه‌اندازی نمود.

نقض امنیت دستگاه های IoT نگرانی اصلی کسب و کارها است

تحقیقات انجام شده توسط شرکت نرم‌افزاری هلندی Gemalto نشان می‌دهد که تنها 48 درصد از کسب‌وکارها در جهان قادر به تشخیص نقض امنیت IoT در دستگاه‌های خود هستند.

مدیریت چرخه‌ی عملکرد زندگی روزانه با تجهیزات اینترنت اشیا

کمپانی Cybeats ،ارائه دهنده خدمات کامپیوتری در کانادا برای گسترش تیم خود در تورنتو و خارج از کشور به دنبال جذب سرمایه 3 میلیون دلاری از صندوق سرمایه‌گذاری Ripple Ventures برای نظارت و مدیریت چرخه عملکرد برای دستگاه‌های IoT جهت محافظت در برابر تهدیدات شناخته شده و جدید امنیت سایبری می‌باشد.