همکاری بریتانیا و سنگاپور در زمینه امنیت محصولات اینترنت اشیا

همکاری بریتانیا و سنگاپور در زمینه امنیت محصولات اینترنت اشیا

مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان (NCSC) و آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) توافقنامه همکاری استراتژیک با محوریت اینترنت اشیا (IoT) امضا کرده‌اند.

مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان (NCSC) و آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) توافقنامه همکاری استراتژیک با محوریت اینترنت اشیا (IoT) امضا کرده‌اند. طبق این توافقنامه که هدف آن بهبود سطح امنیت محصولات مصرفی هوشمند است، دو کشور ابتکارات، رویکردها و تجربیات ارزشمند خود در زمینه امنیت محصولات مصرفی هوشمند را تبادل خواهند کرد.

در بیانیه مشترک امضا شده آمده است که ما می‌خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه امنیت در طراحی دستگاه‌های متصل به اینترنت در نظر گرفته‌شده است و مردم و صنایع در برابر تهدیدات امنیتی مرتبط نظیر حملات سایبری، سرقت اطلاعات شخصی و خطرات فیزیکی محافظت می‌شوند. درعین‌حال ما باید اطمینان حاصل کنیم که صنعت IoT می‌تواند به رشد و نوآوری خود ادامه دهد.

با اتخاذ یک رویکرد چندجانبه هر دو با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای همکاری خواهند کرد که شامل مجموعه از گروه‌های صنعتی و مصرف‌کنندگانو اجرای برترین تجارب در استانداردهای جهانی صنعتی خواهند بود. به‌روزرسانی‌های امنیتی نیز در طول عمر محصولات مربوط به IoT که توسط مصرف‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در جهت تسهیل حفاظت از محصول توسعه داده خواهد شد. علاوه بر این در این بیانیه بیشتر آمده است که تولیدکنندگان باید یک دوره پشتیبانی را برای رفع آسیب‌پذیری‌ها تعیین کنند.

این تنها توافقنامه در سطح کشوری در زمینه اینترنت اشیا IoT نیست. ماه گذشته نیز واحدهای پیشرفته ارتش بریتانیا و نیروهای نظامی آمریکا در یک آزمایش مشترک که در آن از سیستم‌های خودران ساخت انگلیس استفاده می‌شد، شرکت کردند. آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی بریتانیا و مرکز فرماندهی توسعه توانایی‌های رزمی ارتش آمریکا، این آزمایش را در کمپ مشترک Camp Grayling میشیگان برگزار کردند.

مطالب مرتبط

سرمایه‌گذاری 7 میلیون دلاری در ماهواره های اینترنت اشیا

شرکت استارتاپی Fleet Space Technologies مقدار 7.35 میلیون دلار (۵.۹۵ میلیون پوند) برای راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌ها که هدف آن ارائه ارتباطات اینترنت اشیا (IoT) به مشتریان در سراسر جهان است، جمع‌آوری کرده است.

تحقیقات جدید شرکت ارزیابی مستقل امنیتی (ISE) نشان می‌دهد که 125مورد آسیب پذیری در 13 دستگاه IoT مختلف وجود دارد.

درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.

10 استراتژی برتر برای ایمن‌سازی تجهیزات اینترنت اشیا

یک شرکت امنیت سایبری مستقر در اوهایو فهرستی از 10 استراتژی برتر را برای سازمان‌ها در جهت استفاده ایمن از تجهیزات IoT منتشر کرده است.