هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بازاریابان کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بازاریابان کمک کند

برای متخصصان بازاریابی امروز، همه‌چیز در مورد داده‌ها تمایز است. بینش درست و ترکیب اطلاعات باهم، وجه تمایز از جمعیت است. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) می‌تواند در این مورد کمک کند اما این به همان اندازه ساده نیست.

برای متخصصان بازاریابی امروز، همه‌چیز در مورد داده‌ها تمایز است. بینش درست و ترکیب اطلاعات باهم، وجه تمایز از جمعیت است. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) می‌تواند در این مورد کمک کند اما این به همان اندازه ساده نیست. شرکت Global Zeta ارائه‌دهنده راهکارهای بازاریابی برگرفته از داده‌ها، این شکاف بین جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از داده‌ها را پر کرده است. Ron Sadi، مدیر ارشد توسعه تجاری بخش ابری داده‌های Zeta ، چالش‌هایی که در بازار دیده می‌شود را توضیح می‌دهد، بدون توجه به اینکه کجا سازمان‌ها در سفر داده‌های خود هستند.

او می‌گوید: "برخی از مشتریانی که به ما مراجعه می‌کنند استراتژی داده‌های خود را می‌سازند و سپس افراد دیگری وجود دارند که به‌طور واضح اهداف تجاری و درک عملی برای مشتریان خود را در دست دارند اما هنوز هم چالش‌هایی برای به دست آوردن بینش ارزشمند و درک عملی برای مشتریان خود وجود دارد."

فروشگاهی حیوانات خانگی را به عنوان نمونه‌ای تجارتی در نظر می‌گیرد، یادداشت می‌کند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا در مورد محصولات و خدمات مراقبت و تمیز کردن حیوانات خانگی، که باید در یک مکان فیزیکی اداره شود، تمایز قائل شوند. به‌عنوان‌مثال، با تحلیل الگوهای رفتاری، در یافتن افرادی که با حیوانات خانگی خود فعال‌تر بودند و به احتمال زیاد به خدمات نظافت خانگی نیاز خواهند داشت.

در نهایت، این موضوع مربوط به یافتن لحظه مناسب است، پیش‌بینی زمانی که یک مصرف‌کننده ممکن است برای خرید اقدام کند. مدیر این فروشگاه در ارتباط با این تغییر می‌گوید: "صادقانه بگویم، این تکنولوژی‌ها پیچیده هستند و بسیار دشوار است که بسیاری از داده‌های حجم بالا را با یک مدل که واقعاً برای مورد استفاده خاص آن مشتری یا نام تجاری مناسب است، بسنجیم."

وی می‌افزاید: "به‌طور سنتی داده‌های بزرگ (big data)، متمرکز بر سایر داده‌های جمعیتی، سن، درآمد خانوار، است. ما واقعاً بر این باوریم که داده‌های رفتاری واقعاً کلیدی برای شناسایی کاربران و درک واقعی الگوهای این کاربران برای رسیدن به هدف و سپس فعال کردن بازاریابی علیه این هدف هستند."

او می‌گوید: "آن‌ها درحال‌توسعه این راهکار پیشرو در دسته بازاریابی برای بیش از ۱۰ سال هستند و پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین واقعاً در قلب ما است که قادر به رمزگشایی داده‌ها در مقیاس قابل دسترس هستیم. اگر یک راهکار اختصاصی هوش مصنوعی ندارید، انجام این کار در مقیاس بزرگ بسیار دشوار است."

مطالب مرتبط

تحویل کالا با ربات‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی

JD، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، در ماه نوامبر 2018 ربات مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند تا فاصله 5 کیلومتری کالاها را تحویل دهد.

هوش مصنوعی خطر آسیب‌های کلیه را از یادداشت‌های بالینی تشخیص می‌دهد

آسیب شدید کلیه (AKI) بیماریست که در آن کلیه‌ها بطور ناگهانی نمی‌توانند مواد زائد را از خون بگیرند، در نتیجه سیستم کلیوی بیماران مبتلا دچار اختلال می‌شود.

هوش مصنوعی در هواپیماهای ایرباس

اخیراً ایرباس تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها در سیستم‌های هواپیمایی به‌کار گرفته است.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

استارتاپ جدید مایکروسافت و مدل‌های یادگیری هوش مصنوعی

اخیراً مایکروسافت اعلام کرده است که از پلتفرم Lobe برای ساخت مدل‌های یادگیری با استفاده از رابط بصری بدون نیاز به کد یا درک فنی هوش مصنوعی، استفاده کرده است.

افزایش فرصت‌های شغلی جدید و تولید ناخالص داخلی با هوش مصنوعی

تحلیل گران موسسه جهانی McKinsey و Tata Communications اخیراً در گزارش‌های جداگانه از تداوم روند اجتناب‌ناپذیر اتوماسیون خبر دادند.

بازنویسی سیاست‌های نظامی گوگل در به‌کارگیری هوش مصنوعی

بر اساس آخرین گزارشات درباره‌ی سیاست‌های نظامی پروژه‌ی پنتاگون که منجر به اعتراضات گسترده و کناره‌گیری برخی از مسئولان در گوگل گردید، این شرکت اعلام کرده است برای ادامه‌ی مشارکت در پروژه‌های نظامی ، سیاست‌های اخلاقی را در این پروژه‌ها به کار خواهد گرفت.

اخیراً Chris Lott ، یکی از محققان هوش مصنوعی Qualcomm ، در جلسه آموزشی جامع بوستون ، توضیحی اجمالی در مورد عملکرد تیم خود در یک برنامه جدید تشخیص صدا ارائه داد.