هیوندای از سیستم پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

هیوندای از سیستم پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

در آینده ای نزدیک و با استفاده از تکنولوژی های خودکار (autonomous)، اتومبیل‌های آینده نه تنها قادر خواهند بود بدون راننده مردم را به مقصد خود برانند، بلکه قادر خواهند بود وظایف خود را بدون کمک انسان‌ها انجام دهند.

در آینده ای نزدیک و با استفاده از تکنولوژی های خودکار (autonomous)، اتومبیل‌های آینده نه تنها قادر خواهند بود بدون راننده مردم را به مقصد خود برانند، بلکه قادر خواهند بود وظایف خود را بدون کمک انسان‌ها انجام دهند. شرکت هیوندای و کیا از بین شرکت‌های دیگر این را به عنوان فرصتی برای حل مشکلات زیرساختی می‌بینند. به طور خاص، گروه هیوندای یک خودروی برقی را طراحی می‌کند که می‌تواند با استفاده از فناوری القای بی‌سیم خودش را پارک کند و خود را شارژ کند.

هیوندای با استفاده از ماشین مفهومی Le Fil Rouge ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه این ایده می‌تواند به طور بالقوه موثر واقع شود. فرض کنید که اتومبیل‌های خودران از طریق یک شبکه به هم متصل می‌شوند. در این ویدئو، پارکینگ، مالک اتومبیل از طریق شبکه به سیستم دسترسی و متصل هستند.

 

پس از اینکه راننده از اتومبیل خود خارج می شود، از یک اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند تا به اتومبیل دستور دهد به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ در دسترس برود. سپس خودرو به سیستم پارکینگ متصل شده و برای شارژ به سمت یک نقطه در دسترس حرکت می‌کند. هنگامی خودرو با استفاده از القای مغناطیسی شارژ کامل می‌شود، با استفاده از سیستم پارکینگ خودکار (Valet AVPS) ، خود را به یک نقطه پارک معمولی می‌رساند، تا زمانی که مالک خودرو را فراخوانی کند آماده باشد. زمانی که مالک، خودرو را با استفاده از برنامه فراخوانی می کند، سیستم خودرو را از خواب بیدار می‌کند و به سمت مالک هدایت می کند.

اگرچه این یک مفهومی از یک پارکینگ هوشمند است، شرکت هیوندای و کیا اعتقاد دارند که این امر می‌تواند در طول یک دهه به واقعیت تبدیل شود. آنها قصد دارند تا این فناوری را با استفاده از اتومبیل های خودران سطح 4 خود که از سال 2025 آغاز به کار می کنند، تجدید سازند. هدف نهایی راه‌اندازی کاملا خودکار برای سال ۲۰۳۰ تعیین شده‌است.

ایده پارکینگ چیزی است که چندین تولید کننده در حال حاضر روی آن کار می‌کنند. تسلا دارای قابلیت فراخوانی است، NIssan در حال بررسی این ایده با برنامه Pro Pilot است و فولکس‌واگن قصد دارد تا نسخه خود را در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند. در این مرحله، شارژ بی‌سیم و ویژگی‌های پارکینگ خودکار (self-parking) اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

با قاطعیت می‌توان گفت که در سال‌های آینده شامل سرمایه گذاری‌های کلان و ظهور خودروهای متصل و خودران خواهیم بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از برندهای بزرگ صنعت خودرو در این حوزه پیشگام و موفق خواهند بود.

مطالب مرتبط

بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند پایتخت تبدیل می‌شود

در تفاهم‌نامه میان سازمان فاوای شهرداری تهران و منطقه 13، بر اجرای پروژه‌هایی که در برنامه تهران هوشمند به صورت پایلوت در این منطقه اجرا خواهند شد از جمله تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند بررسی و تأکید شد.

سیستم جدید بلک‌بری امنیت بیشتری را به شهرهای هوشمند می‌بخشد

BlackBerry متعهد شده است تا با کمک به بخش‌های خصوصی و دولتی، توسعه شهرهای هوشمند و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را با خدمات سیستم امنیتی مدیریت اعتبارسنجی (SCMS) توسعه دهد.

ردیابی اطلاعات مالکین اتومبیل‌های هوشمند در چین

خبرهای اخیر حاکی از آن است که دولت چین استفاده‌ای فراتر از میزان مجاز داده‌های شخصی ارائه شده توسط اتومبیل‌های هوشمند افراد را دارد.

شرکت خودروساز بنتلی سیستم Wi-Fi in-car بدون وقفه راه‌اندازی می‌کند

بنتلی ادعا کرده است که اولین سیستم فوق‌العاده سریع، قابل‌اعتماد و ایمن in-car Wi-Fi را راه‌اندازی کرده است.

فولکس‌واگن با همکاری مایکروسافت سیستم ابری اتومبیل‌های خودران راه اندازی می‌کند

فولکس‌واگن با همکاری مایکروسافت به دنبال راه اندازی سیستم ابری اتومبیل‌های خودران (Automotive Cloud) است.

راه اندازی سیستم پارک اتوماتیک خودرو در چین

به تازگی کمپانی‌های بوش و دایملر با همکاری یکدیگر موفق به راه اندازی سیستم پارک اتومبیل به صورت اتوماتیک در چین شدند.

قوانین جدید برای تولید کنندگان ماشین‌های خودران

سخنگوی دولت انگلیس در آخرین نشست خبری تایید کرد در صورتی که اتومبیل‌های خودران باعث ایجاد خسارت در هر سطحی شوند، سازندگان آن با زندان مواجه خواهند شد.

اتحادیه اروپا از استاندارد Wi-Fi برای اتومبیل‌های خودران استفاده می‌کند

اتحادیه اروپا تصمیم دارد بیشتر از استاندارد Wi-Fi نسبت به تکنولوژی 5G در اتومبیل‌های خودران استفاده کند.