واقعیت مجازی به کاهش اضطراب در هنگام اهدای خون کمک می‌کند

واقعیت مجازی به کاهش اضطراب در هنگام اهدای خون کمک می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واقعیت مجازی (VR) چگونه می‌تواند باعث کاهش اضطراب افراد در هنگام اهدای خون شود.

مطالعه اخیراً منتشر شده توسط ژورنال روانشناسی و علوم رفتاری نشان داده ‌است که واقعیت مجازی (VR) می‌تواند به تغییر در بهبود حالت افراد کمک کند. این یافته‌ها بخشی از تحقیق انجام‌شده با همکاری صلیب‌سرخ آمریکا می‌باشد که ۳۳ داوطلب با انواع مختلفی از حالت‌ها نظیر عصبانیت، تنش، خستگی، خوشحالی و آرامش در آن شرکت کردند و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند.

ترس از سوزن یا وحشت از سوزن معمولاً منجر به اجتناب از درمان‌های لازم در بین بیماران می‌شود و در نتیجه اکثر آن‌ها تمایلی به اهدای خون ندارند. مطالعات نشان می‌دهند که ترس از سوزن در ۹۱ درصد مردم باعث نگرانی می‌شود و چون این امر عواقب زندگی واقعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد باید توجه بیشتری به رویکردهای مبتنی بر شواهد برای کاهش ترس هنگام تزریق انجام شود.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق از یک هدست واقعیت مجازی Oculus Goکه با نرم‌افزار Healium همگام شده بود استفاده کردند تا یک تجربه چهار دقیقه‌ای از واقعیت مجازی را شاهد باشند که آنها را ترغیب می‌کند تا از احساس درونی خود - مثبت‌گرایی - برای تغییر در محیط ایجاد شده در واقعیت مجازی استفاده کنند. آغاز این تجربه در یک مکان نسبتا تاریک با یک درخت بزرگپوشیده از نقاشی‌های دیواری با پیرامون خشک و پر از زباله است. با طی نمودن مسیر این تجربه واقعیت مجازی ، کاربران از طریق احساسات مثبت و قدرشناسی با آن درگیر می‌شوندکه در نهایت درخت و محیط اطراف به یک منظره تمیز و شاداب تغییر می‌کند.

در ماه آوریل، آموزش بهداشت و درمان انگلستان یک سیستم واقعیت مجازی را در تمام مکان‌های خدمات بهداشتی ملی این کشور، با همکاری گروهشبیه‌سازی پزشکی آکسفورد، به منظور کمک به پزشکان برای آموزش فوریت‌های پزشکی در بین مبتلایان به دیابت نوع 1 ایجاد کرد.

در ماه جولای، پژوهشگران دانشگاه کمبریج دریافتند که واقعیت مجازی می‌تواند به شناسایی نشانه‌های آلزایمر با دقت بیشتری نسبت به آزمایش شناختی "استاندارد طلایی" کمک کند.

مطالب مرتبط

چگونه ایمنی کارکنان با واقعیت مجازی بهبود می‌یابد

بررسی جدیدی از دانشگاه ناتینگهام نشان می‌دهد که واقعیت مجازی (VR) پتانسیل بسیار خوبی را برای بهبود ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری دارد.

آمبولانس‌های انگلستان هوشمند ‌می‌شوند

سامسونگ و O2 در حال ساخت آمبولانس‌های مجهز به تکنولوژی 5G برای در زمینه خدمات بهداشت و سلامت ملی انگلستان هستند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

شمارش معکوس برای رونمایی از هدست واقعیت مجازی مبتنی بر کلود Oculus Quest

Oculus Quest کمتر از سه هفته تا تاریخ رونمایی رسمی فاصله دارد. هدست بی‌نظیر واقعیت مجازی (VR) با قیمت 400 دلاری که آزادی کامل حرکت در اطراف محیط را با ردیابی 6DoF و کنترل‌های موقعیتی ردیابی می‌کند.