پورشه 150 میلیون یورو در فناوری‌های هوش مصنوعی و بلاک‌چین سرمایه گذاری می‌کند

پورشه 150 میلیون یورو در فناوری‌های هوش مصنوعی و بلاک‌چین سرمایه گذاری می‌کند

پورشه اعلام کرده است که به منظور دسترسی به مدل‌های جدید کسب و کار و تکنولوژی‌های جدید سرمایه گذاری خود را تا پنج سال آینده به 150 میلیون یورو افزایش ‌می‌دهد.

این خودرو ساز آلمانی قصد دارد به منظور دسترسی به تکنولوژی‌های جدید و مدل‌های جدید کسب و کار، کل سرمایه گذاری خود را برای پنج سال آینده به میزان 150 میلیون یورو افزایش ‌دهد.

Porsche Ventures یک سرمایه گذار استراتژیک است و هدف آن سرمایه گذاری در مدل‌های کسب و کار است که شامل شیوه زندگی دیجیتال و تجربه مشتری همراه با فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، هوش مصنوعی (AI) و بلاک‌چین (blockchain) می‌شود. این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا است که هنوز در حال شکل‌گیری و در مراحل رشد خود هستند.

برای نمونه پورشه آخرین سرمایه‌گذاری شامل استارتاپ Gapless واقع در برلین می‌باشد. این شرکت به مشتریان اجازه می‌دهد تا تاریخچه‌ی وسایل نقلیه قدیمی خود را به صورت دیجیتالی مدیریت کنند و این اطلاعات را با سایر کاربران دیگر در یک قالب ایمن که از جعل هویت جلوگیری می‌کند به اشتراک بگذارند. این شرکت به منظور ارائه این خدمات، به دنبال راهکاری مبتنی بر بلاک‌چین (blockchain) است که عمدتاً برای افزایش ارزش قطعات جمع کننده ایجاد شده‌ است.

پورشه همچنین در شرکت WayRay که تکنولوژی‌های صفحه نمایش holographic AR را و توسعه می‌دهد و در حال کار بر روی یکپارچه سازی اشیای مجازی در تجربه رانندگیست، سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر این، پورشه سهام خود را به عنوان یک سرمایه گذار استراتژیک در استارتاپ‌های Anagog، Miles و Home-iX و شرکت تکنولوژی و اتومبیل Rimac نگه می‌دارد.

در اوایل سال جاری، Porsche Consulting همکاری استراتژیک خود را با UnternehmerTUM، مرکز نوآوری و ایجاد کسب و کار در دانشگاه فنی مونیخ آغاز کرد. 

Porsche Consulting به منظور یافتن یک راهکار عملی برای استفاده از AI در واقعیت، با دانشمندان، استارتاپ‌ها همکاری می‌کند و به منظور دستیابی به این هدف شرکت InitiAId را راه اندازی کرد که دامنه خدمات خود در زمینه تحلیل و هوش مصنوعی گسترش دهد.

مطالب مرتبط

واقعیت افزوده و هوش مصنوعی راهکاری جدید برای یافتن شغل

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه شغل یابی، با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی به دنبال ساده سازی یافتن شغل برای افراد است.

استارتاپ جدید مایکروسافت و مدل‌های یادگیری هوش مصنوعی

اخیراً مایکروسافت اعلام کرده است که از پلتفرم Lobe برای ساخت مدل‌های یادگیری با استفاده از رابط بصری بدون نیاز به کد یا درک فنی هوش مصنوعی، استفاده کرده است.

تولید محتوای واقعیت مجازی توسط Experience Veer

اخیراً Veer VR ابزاری برای تولید محتوای واقعیت مجازی مبتنی بر وب راه اندازی کرده است که هدف آن مشارکت کاربران برای ایجاد محتوای بیشتر در جامعه‌ی جهانی VR است.

رونمایی از یک تکنولوژی جدید در واقعیت افزوده

شرکت Jaunt از محصول جدید واقعیت افزوده خود برای تصویربرداری 360 درجه از اشیا و انسان‌ها پرده‌برداری کرد.

افزایش فرصت‌های شغلی جدید و تولید ناخالص داخلی با هوش مصنوعی

تحلیل گران موسسه جهانی McKinsey و Tata Communications اخیراً در گزارش‌های جداگانه از تداوم روند اجتناب‌ناپذیر اتوماسیون خبر دادند.