Nobka AR porsche
پورشه برای تعمیر خودروها از عینک‌های واقعیت افزوده استفاده می‌کند

پورشه برای تعمیر خودروها از عینک‌های واقعیت افزوده استفاده می‌کند

پورشه برای نخستین بار از فناوری واقعیت افزوده در نمایندگی‌های تعمیر اتومبیل خود در آمریکا استفاده خواهد کرد. این شرکت آلمانی با استفاده از عینک‌های هوشمند ODG R-7، تعامل زنده تکنیسن‌ها و تیم پشتیبانی را امکان‌پذیر می‌کند.

کمپانی پورشه از این هفته سیستم “Tech Live Look” را در اختیار سه مرکز از 189 مرکز رسمی قرار می‌دهد. این سیستم، ارتباط تکنسین‌های مراکز رسمی را به متخصصان متصل کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد از راه دور و از طریق عینک‌های هوشمند، به‌صورت زنده با یکدیگر در تعامل باشند. پورشه می‌گوید این سیستم جدید می‌تواند زمان خدمات و برطرف کردن مشکلات را تا 40 درصد کاهش دهد.

سیستم Tech Live Look که بر پایه عینک هوشمند ODG R-7 و پلتفرم نرم‌افزاری AiR Enterprise از شرکت Atheer طراحی شده است، عینک کامپیوتری‌شده و نرم‌افزار واقعیت افزوده را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا متخصصان از چندصد مایل دورتر با تکنیسن‌ها در تعامل بوده و قادر به دیدن چیزی باشند که آن‌ها می‌بینند. این در حالی است که پیش از پیاده‌سازی این سیستم، در صورت وجود یک مشکل فنی پیچیده در مراکز تعمیر، تیم پشتیبانی پورشه مجبور بود از طریق عکس، تماس تلفنی، ارسال پیام و حتی حاضر شدن در مرکز موردنظر تنها به خاطر پیدا کردن علت مشکل، برای حل آن با مراکز مختلف در ارتباط باشد.

به لطف استفاده از این سیستم جدید، حالا زنجیره ارتباطات کوتاه‌تر شده است. سال گذشته، Porsche این سیستم را آزمایش کرده و حالا قصد دارد آن را در سه مرکز از 189 نمایندگی خود در آمریکا به کار گیرد. مدیران می‌خواهند تا پایان سال، 75 نمایندگی از Tech Live Look استفاده کنند و سایر مراکز نیز سال آینده پوشش داده خواهند شد.

“Osterhout Design Group”، شرکتی که مسئول طراحی این عینک‌های هوشمند را بر عهده داشته است، فناوری خود را در رویداد “Augmented World Expo” در سانتا کلارا نمایش خواهد داد. علاقه‌مندان حاضر در این نمایشگاه می‌توانند در غرفه شماره 319 عینک هوشمند R-7 را که پورشه از آن استفاده خواهد کرد، تجربه کنند. در این غرفه همچنین قرار است دستگاه‌های R-8 و R-9 پیش روی شرکت‌کنندگان قرار گیرد. در دموی “HORSE” فناوری ردیابی سر و دیگر قابلیت‌های این دستگاه‌ها برجسته خواهد شد.

علاوه بر این، سازنگان می‌خواهند سیستم خلاقانه ایمنی پرواز خود را که هنگام فرودهای اضطراری و در شرایطی که کابین پر از دود شده باشد به خلبان‌ها کمک خواهد کرد، نمایش دهند. عینک‌های هوشمند “Smoked Assured Vision Enhanced Display” یا به‌اختصار “SAVED” فناوری را با یک ماسک اکسیژن ترکیب کرده و نمایشگرهای داخلی و دوربین‌های نصب‌شده در بخش بیرونی را به عینک هوشمند متصل خواهد کرد تا حتی با وجود دود در داخل کابین، خلبان بتواند دید مناسبی برای فرود داشته باشد.