چین تا سال 2023 بیش از 65 میلیارد دلار در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

چین تا سال 2023 بیش از 65 میلیارد دلار در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بین‌المللی IDC، سرمایه‌گذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بین‌المللی IDC، سرمایه‌گذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. این سرمایه‌گذاری یک جهش بزرگ از هزینه‌های پیش‌بینی شده در سال2019 این کشور در راستای فناوری AR/VR را نشان می‌دهد.

از سال 2018 تا 2023، نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) هزینه‌های بخش واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در چین 84.6 درصد است که 78.3 درصد بالاتر از نرخ میانگین در بازار جهانی ست. چین بزرگترین سرمایه‌گذاری در AR/VR را دنبال خواهد کرد و ایالات‌متحده در رتبه دوم قرار دارد و این دو کشور با هم سه‌چهارم سرمایه‌گذاری جهانی را تا سال 2023 در این زمینه تشکیل می‌دهند.

افزایش در هزینه‌های جهانی عمدتاً ناشی از کشش شدید و موج عظیم تقاضا از بخش‌های مختلف است.

طبق گزارش IDC، سه کاربرد برتر تجاری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برای آموزش کارمندان، نگهداری صنعتی و خرده‌فروشی است.

تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی به دلیل افزایش رقابت، هزینه‌های بازار AR / VR را به سمت بالاتری سوق می‌دهند. برای همه مشاغل خرده‌فروشی الزامی است که اکنون از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده کنند زیرا غول‌های خرده‌فروشی باعث ایجاد تحول در خرید آنلاین با استفاده از فناوری واقعیت مجازی شده‌اند.

صنعت آموزش‌وپرورش و مراقبت‌های بهداشتی تقاضای قابل‌توجهی را نیز برای این فناوری ایجاد کرده‌اند.

علاوه بر این مصرف‌کنندگان خواستار بازی‌های بیشتر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و فیلم‌های واقعیت مجازی هستند. بر اساس IDC، هزینه‌های مصرف‌کننده برای بازی و سرگرمی تا سال 2023 به 9.59 میلیارد دلار خواهد رسید.

رشد ستاره‌ای بازار واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) همچنین به افزایش تقاضای نمایشگرهای هدفون و هدست‌های واقعیت مجازی نسبت داده می‌شود.

ورود فناوری 5G دلیل دیگری برای افزایش هزینه‌های بازار است. بسیاری از مشاغل و سازمانها در حال استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای افزایش مشتری و خدمات خود هستند.

مطالب مرتبط

شبیه‌سازهای واقعیت مجازی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به جراحان مغز و اعصاب کمک می‌کنند

مطالعه جدیدی که توسط مرکز آموزش شبیه‌سازی عصبی و هوش مصنوعی در انستیتوی عصبی مونترال و دانشگاه مک گیل انجام شده است، نشان می‌دهد که الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) می‌تواند دقیقاً توانایی جراحان مغز و اعصاب در زمان جراحی مجازی را ارزیابی کنند.

به زودی Screensavers VR هنری و کاملاً نوستالژیک منتشر خواهد شد

صرفه‌جویی انرژی در مانیتورها از دیرباز مطرح بوده است، Screensavers VR هم به دنبال این واقعیت است تا از این طریق کاربران واقعیت مجازی را به دهه 90 برگرداند، عصری که پیکسل مانیتورهای CRT به دلیل روشن ماندن دچار سوختگی می‌شد.

ارزش ۱۰ میلیارد دلاری واقعیت افزوده تا سال 2026

واقعیت افزوده (AR) را می‌توان یک روند بزرگ دید که پتانسیل پیشی گرفتن از واقعیت مجازی (VR) را دارد در حالی که با چالش‌های فنی روبروست.

واقعیت مجازی به کاهش اضطراب در هنگام اهدای خون کمک می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واقعیت مجازی (VR) چگونه می‌تواند باعث کاهش اضطراب افراد در هنگام اهدای خون شود.