Nobka_nokiakolon.jpg

ژاکت هوشمند نوکیا در کنگره جهانی موبایل معرفی شد

شرکت نوکیا در کنگره جهانی موبایل (MWC 2018) از ژاکت هوشمند خود که با همکاری با برند کره‌ای Kolon طراحی شده است، رونمایی کرد. این ژاکت هوشمند مختص نیروهای امدادی و انتظامی طراحی شده است.

نام این ژاکت هوشمند CHASE LifeTech FR می باشد در نگاه اول مشابه ژاکت‌ های معمولی که نیروهای امدادی و انتظامی هنگام حضور در صحنه حادثه بر تن می‌کنند به نظر می‌رسد و همانند آن‌ها رنگ روشن و شب‌نما دارد تا از راه دور در جاده‌ها و بزرگراه‌ها بهتر دیده شود. 

ژاکت هوشمند نوکیاCHASE LifeTech FR

این ژاکت یک گجت پوشیدنی کاملاً هوشمند محسوب می‌شود و افرادی که آن را بر تن می‌کنند به اطلاعاتی نظیر نرخ ضربان قلب، درجه حرارت، موقعیت مکانی و داده‌های GPS دسترسی خواهند داشت، ضمن اینکه یک شتاب‌سنج نیز در این ژاکت تعبیه شده است.

ژاکت هوشمند نوکیا

از طرفی در قسمت آستین و سینه‌ی این ژاکت بخش‌ هایی وجود دارد که امکان تعویض ماژول‌ها را میسر می‌کند؛ احتمالاً به منظور شخصی سازی لباس متناسب با نیازهای کاربر، چرا که به عنوان مثال بهیاران اورژانس برای انجام وظیفه در محل حادثه به سنسورها و ماژول‌های متفاوتی در قیاس با مامورین آتش‌نشانی نیاز دارند.

ژاکت هوشمند نوکیا

این محصول به عنوان نمونه‌ی کانسپت در کنگره جهانی موبایل به نمایش درآمده و هر دو کمپانی فنلاندی و کره‌ای در تلاشند تا تولید تجاری این ژاکت هوشمند را تا 12 الی 18 ماه آینده آغاز کنند.