آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است. این شرکت مخابراتی کره‌ای از بستر شبکه 5G خود برای تست یک اتومبیل خودران که "A1" نامیده می‌شد استفاده کرد. در این آزمایش، A1 مسیر هشت کیلومتری را در حدود 25 دقیقه در ترافیک سنگین شهر طی کرد.

این اتومبیل آزمون تغییر خطوط و واکنش به وسایل نقلیه اطراف به خوبی پشت سر گذاشت. آزمایشگاه ACE دانشگاه Hanyang در این مورد اعلام کرد که A1 نزدیک به اجرای سطح 4 (Level 4) اتومبیل‌های خودران است.

سطح ۴ (Level 4) به این معنی است که اتومبیل قادر است که به عنوان یک تاکسی خودران محلی عمل کند و نیازی به انجام کاری برای سرنشینان خودرو نیست و حتی ممکن است پدال یا فرمان برای آنها نصب نشود.

سطح ۵ (Level 5) نشان دهنده اتوماسیون کامل اتومبیل است، بدان معنی که اتومبیل می‌تواند در همه شرایط و بدون نظارت رانندگی کند.

Choi Yun که سوار بر اتومبیل خودران بود تا تصاویری را برای خبرنگاران که در دانشگاه Hanyang جمع شده ‌بودند، ارسال کند گفت: "احساس می‌کنم که من با یک راننده ماهر هستم. من توانستم هر کاری که دوست داشتم را انجام دهم وقتی که ماشین از بزرگراه‌های شلوغ عبور می‌کرد."

اتومبیل A1 علاوه بر سنسورهای رادار، مجهز به تکنولوژی تشخیص نور و مسافت (LIDAR) نیز می‌باشد. LIDAR از نور برای تعیین فاصله از وسیله نقلیه استفاده می‌کند، درحالی‌که رادار از امواج رادیویی برای این کار استفاده می‌کند.

شبکه 5G به علت زمان تأخیر بسیار کم چنین،شرایط را برای چنین کاربردهایی فراهم می‌کند. برای حفظ ایمنی خودرو نیز ارتباطات برخط و آنلاین ضروری است. این شرکت برخلاف رقبایش ادعا می‌کند که از مزایای تکنولوژی 5G به طور کامل بهره می‌برد.

A1 با جمع‌آوری داده‌های جاده‌ای و استفاده از مهارت‌های عمیق برای تقویت مهارت‌های رانندگی به بهبودی خود ادامه می‌دهد و با گذشت زمان، انتظار می‌رود که اتومبیل‌های خودران ایمنی جاده‌ها را با از بین بردن خطاهای انسانی و یا رانندگی در شرایط نامناسب، بهبود بخشد.

Sunwoo Myoungho مدیر آزمایشگاه ACE، در یک نشست مطبوعاتی گفت: "وسایل نقلیه خودران فعال در شبکه 5G قادر به کاهش ترافیک و جلوگیری از حوادث هستند." هدف نهایی ما به طور قابل‌توجهی منجر به کاهش خطاهای انسانی و بهبود ایمنی در جاده‌ها می‌شود، است."

کره‌جنوبی قصد دارد در ماه ژانویه ارتباطات خود را به 5G ارتقا دهد اما اکنون با تأخیر ناشی از مسائل تولید تجهیزات پشتیبان و نیز عدم توافق بین دولت و مخابرات بر سر تعرفه سرویس‌ها مواجه است.

مطالب مرتبط

سه بخش از صنایع که با ظهور 5G متحول خواهند شد

5G اینجاست، در حال حاضر چیپ‌ست‌، مودم و دیگر دستگاه‌های 5G وجود دارند. این تغییر پارادایم در فناوری و نحوه زندگی ما است که یک سطح قابل‌توجهی از منافع اقتصادی و اجتماعی در ارائه خدمات را فراهم می‌کند و مدل‌های تجاری کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وسایل نقلیه خودران در هلند قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند

اخبار جدید حاکی از آن هستند که دولت هلند با مشکلاتی در طرح‌های توسعه وسایل نقلیه خودران خود مواجه گردیده است. یکی از مشکلات جدی این است که اتومبیل‌های خودران قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.

اتومبیل‌های خودران و چالش از بین رفتن مشاغل سنتی در کشور کانادا

یکی از نگرانی‌های موجود برای به بهره‌برداری رسیدن اتومبیل‌های خودران در مقیاس بالا، از بین رفتن و یا دست‌کم کاهش برخی مشاغل مرتبط با اتومبیل‌ها است. گزارشی از سوی هیئت کنفرانس کانادا پیش‌بینی کرده است که اتومبیل‌های خودران به تنهایی می‌توانند منجر به از دست رفتن 77.400 شغل در این کشور شوند.