ارائه یک پلتفرم جامع اینترنت اشیا توسط شرکت زیمنس

ارائه یک پلتفرم جامع اینترنت اشیا توسط شرکت زیمنس

زیمنس اعلام کرده است که API های پلتفرم منبع‌باز توسعه برنامه‌های کاربردی (Mendix) و پلتفرم MindSphere که همانند یک سیستم‌عامل IoT منبع‌باز است را یکپارچه و برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

 
زیمنس اعلام کرده است که API های پلتفرم منبع‌باز توسعه برنامه‌های کاربردی (Mendix) و پلتفرم MindSphere که همانند یک سیستم‌عامل IoT منبع‌باز است را یکپارچه و برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که Mendix یکی از سریعترین و ساده‌ترین پلتفرم برای ساخت و بهبود مستمر برنامه‌های کاربردی تلفن همراه است که نوآوری را در مقیاس وب فعال می‌کنند. این یک پلتفرم نرم‌افزاری است که مجموعه‌ای جامع و یکپارچه از ابزارها را برای کل چرخه عمر برنامه از ایده و توسعه از طریق استقرار و عملیات را فراهم می‌کند. MindSphere نیز یک پلتفرم ابری منبع‌باز و یا یک سیستم‌عامل IoT توسعه یافته توسط زیمنس برای برنامه‌های کاربردی در زمینه اینترنت اشیا است. MindSphere اطلاعات عملیاتی را ذخیره می‌کند و از طریق برنامه‌های دیجیتالی قابل دسترسی است تا مشتریان صنعتی بتوانند بر اساس اطلاعات واقعی ارزشمند تصمیم‌گیری کنند.

این حرکت با هدف ارائه پشتیبانی ضروری برای تست، ساخت و ارائه برنامه‌های کاربردی MindSphere مورد نیاز است. راهکار یکپارچه این شرکت نقش مهمی در شتاب بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌های صنعت تکنولوژی سنسورهای متصل ایفا می‌کند.

Tony Hemmelgarn مدیرعامل شرکت صنایع نرم‌افزاری دیجیتال زیمنس در این باره می‌گوید: "با استفاده از پلتفرم Mendix، ما می‌توانیم مشتریان را بدون در نظر گرفتن زمینه کاری توانمندسازی کنیم تا با حداقل کدنویسی (low-code development) مشکلات کسب‌وکار را خود را حل کنند. افزودن توانایی ایجاد برنامه‌های MindSphere بومی بدون نیاز و یا با حداقل کدنویسی می‌تواند قابلیت‌هایی را که توسط هر ارائه‌دهنده خدمات اینترنت اشیا صنعتی قابل قیاس نیست را فراهم آورد.

در ماه اوت زیمنس پیشنهاد خرید پلتفرم Mendix را به مبلغ ۵۵۷.۲۵ میلیون پوند اعلام کرده بود. این حرکت منجر به تبدیل این پلتفرم به "کارخانه دیجیتال زیمنس" شد که تمرکز خود را بر روی هماهنگی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با زنجیره تأمین تولید کرد. یک ماه بعد اعلام شد که Mendix با همکاری Major League Hacking بستری برای ساخت برنامه‌های کاری تنها در دو ساعت در استارتاپ ویکندهای نوآوری برای دانشجویان فراهم کرده است. این شرکت، هدف از این کار را فراهم کردن فرصت‌های یادگیری برای استادان و دانشجویان سراسر جهان برای کسب مهارت‌های لازم برای موفقیت در یک دنیای مبتنی بر نرم‌افزار عنوان کرده است.
 

مطالب مرتبط

سرمایه‌گذاری در blockchain و IoT تا سال 2024 به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد

اخیراً گزارشی از موسسه MarketsAndMarkets منتشر شده است که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2024 سرمایه گذاری در بازار اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین (blockchain IoT market) به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد.

راه‌اندازی پوشش سراسری شبکه اینترنت اشیا در کشور دانمارک

کشور دانمارک با مشارکت شرکت مخابراتی Teracom و شرکت Loriot متخصص در راه‌اندازی شبکه LoRaWAN، پوشش سراسری IoT را دریافت خواهد کرد.

راه اندازی بزرگترین شبکه اینترنت اشیا در جهان توسط Sigfox کانادا

شرکت Sigfox کانادا ادعا می‌کند که وسیع ترین شبکه IoT در جهان را با قابلیت دسترسی سراسری در کشور کانادا راه‌اندازی می‌کند.

راه‌اندازی یک ابزار جدید برای قیمت‌گذاری راهکارهای IoT برای کسب‌وکارها

اخیراً کمپانی Sprint اعلام کرده است که یک ابزار جدید برای راهکارهای IoT و به منظور ارزیابی و برآورد قیمت با عنوان Curiosity IoT Estimation Tool را برای مشتریان کسب‌وکارها راه‌اندازی کرده است که دسترسی سریع به داده‌ها و قیمت‌گذاری راهکارهای مبتنی بر IoT را برای مشتریان فراهم می‌کند.