استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره و موانع قانونی آن

استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص چهره و موانع قانونی آن

به‌رغم اعتراضات و ادعاهایی که در زمینه‌ی امنیتی نرم‌افزارهای تشخیص چهره وجود دارد، مدیرعامل شرکت AWS گزارش داد که این نرم‌افزارها را با توجه به قوانین موجود به فروش رسانده است.

به‌رغم اعتراضات و ادعاهایی که در زمینه‌ی امنیتی نرم‌افزارهای تشخیص چهره وجود دارد، مدیرعامل شرکت AWS گزارش داد که این نرم‌افزارها را با توجه به قوانین موجود به فروش رسانده است. Andrew Jassy مدیرعامل AWS، در جلسه کارکنان می‌گوید: ما احساس مثبتی درباره‌ی تأثیر نرم‌افزار تشخیص چهره‌ی آمازون داریم، چراکه این شرکت مشتریان ما را از تمام شرکت‌های وابسته و غیر وابسته و انواع صنایع در اجرای قانون و خارج از اجرای قانون فراهم می‌کند."

کارکنان شرکت‌های بزرگ از جمله آمازون، مایکروسافت و گوگل قوانینی را که جهت حفاظت اطلاعاتی که با استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره می‌تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد به امضا رسانده‌اند.

Jacob Snow، دادستان حقوق فناوری و آزادی‌های مدنی در بنیاد کالج شمالی کاليفرنيا، گفت: "آزمایشات ما ثابت می‌کند که تشخیص چهره برای استفاده دولتی ایمن نیست. نظارت بر صورت با اهداف تبعیض‌آمیز استفاده می‌شود که جوامع رنگی، مهاجران و فعالان را هدف قرار می‌دهد. در مجموع تأثیرات مخرب این آسیب‌ها را نمی‌توان تکذیب کرد."

بااین‌حال، آمازون ادعا می‌کند ACLU با رفع تشخیص پیش‌فرض تنظیم شده و 80 درصد قوانین موجود را پوشش می‌دهد. کسانی که جنبه‌ی اخلاقی کار را در آمازون در نظر دارند، می‌توانند به هدایت این پروژه کمک کنند، برای شفافیت قوانین تلاش کنند و از اخلاقیات استفاده کنند. این شاید بهترین راهی است که می‌توانیم برای جلوگیری از هرج و مرج و وحشت در آینده، امیدوار باشیم.

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی خطر آسیب‌های کلیه را از یادداشت‌های بالینی تشخیص می‌دهد

آسیب شدید کلیه (AKI) بیماریست که در آن کلیه‌ها بطور ناگهانی نمی‌توانند مواد زائد را از خون بگیرند، در نتیجه سیستم کلیوی بیماران مبتلا دچار اختلال می‌شود.

هوش مصنوعی در هواپیماهای ایرباس

اخیراً ایرباس تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها در سیستم‌های هواپیمایی به‌کار گرفته است.

استارتاپ جدید مایکروسافت و مدل‌های یادگیری هوش مصنوعی

اخیراً مایکروسافت اعلام کرده است که از پلتفرم Lobe برای ساخت مدل‌های یادگیری با استفاده از رابط بصری بدون نیاز به کد یا درک فنی هوش مصنوعی، استفاده کرده است.

افزایش فرصت‌های شغلی جدید و تولید ناخالص داخلی با هوش مصنوعی

تحلیل گران موسسه جهانی McKinsey و Tata Communications اخیراً در گزارش‌های جداگانه از تداوم روند اجتناب‌ناپذیر اتوماسیون خبر دادند.